Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel vectra b wymiana po wymianie parownika gaśnie

23 Lis 2008 19:26 2942 9
  • Poziom 9  
    Witam miałem wymieniany parownik i po jego wymianie jak jadę i chce go wrzucić na luz to mi spadają obroty nawet do tego momentu ze mi zgaśnie a na starym parowniku tak nie było.Czy da sie z tym coś zrobić?mechanicy mówią ze tak musi być ale wcześniej tak nie było.
  • Poziom 38  
    Parownik był wymieniony na taki sam jaki był czy na inny? Jeżeli na taki sam to zmień mechaników. Jeżeli jest inny to mogą być problemy, ale według mnie to problem gaziarza, który taki parownik dobrał i on powinien go ustawić do instalacji, albo instalację do niego.
  • Poziom 17  
    Jaki jest w nim silnik moze uda sie tylko zmienic kierunek wlotu powietrza do filtra mozliwe ze jest zbyt uboga mieszanka gazowa i podczasz wysprzęglenia zostaje wydmuchnieta mieszanka gazowa lub zostaje zubożona do takiego stopnia ze gasnie
  • Poziom 18  
    gimak napisał:
    Parownik był wymieniony na taki sam jaki był czy na inny? Jeżeli na taki sam to zmień mechaników. Jeżeli jest inny to mogą być problemy, ale według mnie to problem gaziarza, który taki parownik dobrał i on powinien go ustawić do instalacji, albo instalację do niego.

    Dokładnie jw. Piłuj tego co wymieniał. Czy po wyminie byłeś na regulacji? To jest konieczność. Parownik musi się "ułożyć'.
  • Poziom 9  
    tak po wymianie byłem na regulacji.I mieszanka jest dobra. Mysle ze to moze byc coś z tym wlotem powietrza?czy to da sie jakoś przestawić?

    Dodano po 1 [godziny] 43 [minuty]:

    to jest silnik 1.8 16V
  • Poziom 18  
    Fabryczny wlot nie zawsze się da przestawić. Trzeba coś dołożyć uciąć tak żeby wlot powietrza nie "patrzył" w kierunku jazdy samochodu. bo wtedy pęd powietrza zmienia skład mieszanki. Przepisu w którą stronę go skierować nie ma i trzeba troszkę poeksperymentować. Każdy samochód ma inaczej ukształtowaną maskę i w każdym może to być inaczej.
  • Poziom 38  
    niezgudka napisał:
    Witam miałem wymieniany parownik i po jego wymianie jak jadę i chce go wrzucić na luz to mi spadają obroty nawet do tego momentu ze mi zgaśnie a na starym parowniku tak nie było.Czy da sie z tym coś zrobić?mechanicy mówią ze tak musi być ale wcześniej tak nie było.

    Czytajcie co kolega napisał. Wprawdzie nie podał czy wymieniono parownik na tego samego typu. Jeżeli tego przed wymianą nie było, to i po wymianie nie powinno być i nie ma to nic wspólnego z wlotem powietrza. Miałem w poldku instalację gazową I generacji. Ustawiona przez gaziarza który ją zakładał, silnik chodził kulawo (dziura w przejściu z wolnych obrotów na wysokie), a gaz śmierdział na zewnątrz i tak wg machera musi być. Gdyby tak musiałoby być, to nie zostałbym entuzjastą gazu. Trochę zmodyfikowałem samo połączenie parownika z mikserem, a sam mikser obróciłem do góry nogami (odwrotnie niż założył go gaziarz) i nie ten samochód - dynamika prawie jak na benzynie. Gazu ciągnął ile chciał, a wychodziło go więcej 20-22% więcej niż benzyny. Wlotu powietrza ani lokalizacji parownika nie zmieniałem.
  • Poziom 24  
    A poza tym może kolega ma sekwencję i panowie nie ustawili poprawnie ciśnienia na parowniku, a tu debata o mikserach i wlotach powietrza się toczy :)
  • Poziom 38  
    No, aż takiego braku kompetencji u macherów od gazu wymieniających parownik nie zakładałem. Fakt, brak tej informacji, a ja trochę owczym pędem poszedłem tokiem myśli moich poprzedników, tym bardziej że przyjęło tak się mówić parownik przy I i II, a reduktor przy wyższych generacjach (tak wywnioskowałem z lektury forów gazowych i z rozmów z gaziarzami).
  • Poziom 9  
    no własnie nie mam sekwencji!

    Dodano po 38 [sekundy]:

    no własnie nie mam sekwencji