Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Symulacja Nadajnika FM, jaki program do symulacji?

23 Lis 2008 20:39 1428 2
  • Poziom 10  
    Witam, od razu mówię Panowie ze jestem bardzo początkujący. Sytuacja na studiach zmusiła mnie do tego abym zbudował nadajnik FM oraz utworzył symulacje w jakimś programie (pSpice, protel lub coś podobnego), znalazłem kilka schematów ideowych w internecie i jak narazie do gustu przypadł mi jeden, z elektroniki praktycznej 5/2000.

Chciałem na początku zacząć symulacje tego układu ale zaraz po uruchomieniu pSpice 9.2 u wstawieniu kilku układów zatrzymałem się na kondensatorze elektrolitycznym, nie mam bladego pojęcia jak go zrobić, widziałem w internecie schematy zastępcze itd, ale ja nic nie kumam.

Nigdy z elektroniką nie miałem do czynienia a ten projekt muszę zrobić sam niestety.

Może polecicie mi program w którym zrobię ten układ (symulacje) bez problemów ?

Może juz ktoś ma w pSpicie zrobiony taki układzik ?

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Dziękuję i pozdrawiam

Schemat:
    Code:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=120597#120597
  • IGE-XAO
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam.

Polecam do symulacji układów w.cz. Tina Pro Advanced.
    Program bardzo dobrze radzi sobie z układami w.cz.
    Posiada narzędzie do parametrów S, elementy w.cz., itp.
    Jedyna wada tego programu to symulacja układu, który składa się maksymalnie z 50 elementów (darmowa wersja programu).

Można jeszcze spróbować Circuit Maker 2000.

Jako uzupełnienie do układów w.cz. polecam RFSim99.

Oj, ten nadajnik z linka to zły wybór.
    Składałem to kiedyś i jednym słowem siewnik.
    Do symulacji może być, ale nie do poskładania.
    Można z niego uzyskać nawet ponad 1W, ale tak sieje harmonicznymi, że aż strach go włączać.
    Jeżeli będziesz chciał poskładać coś praktycznie to poszukaj innej konfiguracji nadajnika.