Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

korekcja,bramki szumów mixery dla band-u

savik18 24 Nov 2008 17:17 3300 17
  • #1
    savik18
    Level 10  
    czesc
    gramy z chłopakami w zespole muzycznym są to imprezy typu plenery duze sale bądz kameralne imprezki (wesela i inne) jest nas 5-ciu instrumenty tylko live! dobrych renomowanych firm (perk. klawisze.bas.git.solo +5x wokal) od długiego czasu gralismy na zwykłych "wzmacniaczach" lecz efekt był taki sobie wiec postanowilismy zmienic sprzet na leprzy typu nagłośnienie(ev-tourix bądz inny firmowy) tak zeby goorka miała od 500-700wat + dół 500-1000wat oczywiście na stronę +koncoowki i inne ale to nie prablem, po dłuższych dopatrywaniach i konsultacjami z niby znającymi sie muzykami prócz sprzetu nagłośnieniowego zeby to wszystko bez sprzezen i szumów selektywnie zabrzmiało potrzebna dobra rada AKUSTYKA więc do rzeczy:
    jaki -mixer? jakies dodatkowe korekcję?, bramki szumów , crosy i inne żeczy są potrzebne by to wszystko podłączyć i ustawić wiec pytam co , od czego zacząć , co kupić i gdzie.... pozdrawiam
    Arek :-)
    zapraszam www.effectivband.republika.pl
  • #2
    Dziub-Dziub
    Level 28  
    jaki budżet przede wszystkim??

    masz perkę więc 8-10 kanałów, gitara, bas, klawiszx2 5 wokali plus akordeon. to daje 19 kanałów
    Dobry wyjściem był by mikser cyfrowy np yamaha:

    http://www.nokaut.pl/nagrania-muzyczne/yamaha-01v96v2-mikser-cyfrowy.html

    bierzesz do niej tylko rozszerzenie na więcej kanałów i masz wbudowane bramki szumów korektory na sumie i na każdy kanał, chyba 6 aux i być może cross ale jeśli nie to możesz wziąć w zależności od budżetu procesor sterujący DBXa lub Behringer DCX2496 dobry procesor który podzieli pasmo ustawi poziomy, zrobi korekcję systemu kolumn przesunie fazę itp itd. Dodatkowo możesz korektory na odsłuchy ale to chyba ta yamaha tez ma wbudowane. i zamiast 3 skrzynek nosisz jedną :D i możesz sobie zapisywać ustawienia do poszczególnych piosenek. Jeden warunek napięcie nie może spaść poniżej 190v czyli w lokalach musi być porządna instalacja elektryczna.

    Dodano po 3 [minuty]:

    a jak analogowy stół to np A&H ZED428, i w zależności od budżetu bramki szumów behringer Autcom 1600xl lub coś z dbx, korektory DBX2331, procesor efektowy np lexiconmx200-300 itp itd.
  • #4
    Dziub-Dziub
    Level 28  
    ads mpa???

    Dodano po 12 [minuty]:

    Yamaha LS9 kosztuje z trzy razy więcej od tego starszego modelu i nie sądzę, żeby zespół weselny bylo na to stać :P
  • #5
    ciasteczkowypotwor
    Level 41  
    no w sumie to i DM1000 załatwi sprawę, w każdym bądź razie cyfrową Yamahe z16-stoma wlotami. Końcówkę do odsłuchów walnąłem tak na pałe.
  • #6
    grostecki
    Level 13  
    Panowie spokojnie :D bo chłopaki zwątpią.
    Powiem jak to u mnie było. Mikser Soundcraft EFX12 do tego 2 kolumny FBT 2x15 + suby. Gitara pod piecyk i dalej mikrofonem w mikser. Bas pod di boxa i w mikser. 3 wokale. Dwie pary klawiszy. 4 mikrofony na perkusję: stopa werbel, hi hat i z góry koło czynela. Razem dawało 11 kanałow. Grało się miło i przyjemnie. Bez kompresorów i bramek. Ale nie przesadzaliśmy z głośnością. Na duże głośności bramki to podstawa na perkusję.
  • #7
    savik18
    Level 10  
    powiem tak jesli chodzi o perke to mamy do kociołków tigery z modułem korga więc mysle ze jakas kompresja juz tam jest i zajmuje tylko wejscie stereo w mixerze wiec mozemy jechac akustycznie bądz z modułem na nagłosnienie planujemy moze ev eliminator z goorą na 2x 15" powinno nam starczyc ale mamy na oku cos mocniejszego konkurencyjnej firmy.. na goorke planujemy mooze jakis dobry mixer moze powermixer np. dynacord powermate 1000-1 bądz mamy dobrą koncoofke 2x700 do tego na doły ads-a 2x800 z crosoverem ... na dzien dzisiejszy gralismy na powermx yamacha emx515 i z małą rozbudową starczało kanałów do tego koncówka tez z paczkami na przody a odsłuchy z podzielonej na dwa mixery yamachy(jest tam funkcja monitorów) niestety przy większych salach =większej mocy mikrofony juz zbierały na gitarach się przestery robiły bo słychać je było w wokalowych mikr. i niestety nie było słychać 'selektywności' instrumentów czasem poprostyu potrafił się zrobić tzw kocioł niepotrzebny chałas.... dlatego pytam jak temu zaradzić
    paczki i koncoowki częsciowo juz mamy koncoowki tez nie najgorsze lecz tzreba to mądrze zgrac w mixerze dlatego pytam co przez co przepuscic zeby chałasu i niepotrzebnych przesterowan nie bylo ....:-)pytanko było o mikrofony - pracujemy na "shure" sm na kablach i systemie bezprzewodowym w razie potrzeby i senheiserach":-) dlatego pytam jak wyselekcjonowac brzmienie bo co do sprzetu to az taki najgorszy nie jest skoro mowa o naprade dobrej klasy nagłosnieniu adekwatnie mocnych koncowach i zawodowych piecach oraz instrumentach .problem jak to i do czego podłączyc aby uzyskać miłą czysto brzmiąca muzyke a nie zagłuszające się instrumenty. dzięki za podpowiedzi kazdą z nich uwaznie śledze i z niecierpliwieniem czekam na dalsze rozwiązania (OCZYWISCIE W MIARE ROZSĄDKU I FUNDUSZY)

    Dodano po 4 [minuty]:

    dopowiem ze kazda gitara najpierw idzie u nas w piec i z mikrofonu w mixer :-) jak wyzej kolega dopisał jak to u niego :-)

    pozdrawiam i z goory dziękuje za pomoc:-)
  • #8
    Dziub-Dziub
    Level 28  
    no ale co ta yamaha za 8tysi za drogo?? dobrze, że masz perkę na trigerach to dużo ułatwia ale blachy na pojemnościach??
  • #9
    savik18
    Level 10  
    kupiłem powermixer Allen_Heath_mikser_PA12_CP do nagłosnienia monitorów i do podłączenia całej reszty( na przody oczywiście koncówki dam) co sądzicie o takim zakupie naprawde w okazjonalnej cenie sprzęt ma ok roku . i pachnie nowościa . brzmienie mnie mile zaskoczyło ale pewnie to nie takie funkcjonalne jak mi polecacie , co by mi do tego było jeszcze potrzebne
    pozdrawiam
    www.effectivband.republika.pl
  • #10
    Dziub-Dziub
    Level 28  
    nie rozumiem, jak ty chcesz tego użyć??
  • #11
    savik18
    Level 10  
    ok... dzięki za propozycje .. hmm zawsze coś nowego:-) jak narazie jeszcze szukam tzw. polepszaczy ale w tej chwili ciągniemy na Allen&heath pa12cp. + koncówka + zestaw paczek nowy ev . musze przyznać ze miło to brzmi . niestety bas sie zbyt rozmywa , pewnie trzeba go przez cos przepuscic i skrosować podczas gry jest ok ale w jakimkolwiek nagraniu , romywa sie i na salach podobnie . a chciałbym by był krótki ale słyszalny i głęboki :-)
    pozdrawiam
  • #12
    Dziub-Dziub
    Level 28  
    a masz jakiś filtr w tym basie czy puszczasz przez cross??
  • #13
    savik18
    Level 10  
    nie mam crosa . nie mam nic do basu:-( i tak sie rozglądam co będzie najlepszei najbardziej funkcjonalne,,,, pod naprawde dobrą lutniczą i przyjemnie brzmiąca gitare Brian Moore i5.13
    poradzicie coś?, taki najprostszy a zarazem najbardziej funkcjonalny aparacik:-)
  • #14
    malutkisan
    Level 2  
    Witam wszystkich serdecznie. Jest to mój pierwszy post mimo że już od dłuższego czasu czytuję "elektrodę". Pozwolę sobie podpiąć się do tematu i zadać pytanie. Najpierw jednak muszę opisać jaki sprzęt posiadałem i na jaki zmieniłem. POSIADAŁEM : doły PEAVEY HI-sys 700W (2x15''), nadstawki Hi-sys 700W (2x12"+8"+TW), końcówki to dwie jednakowe Crown CSL800 (2x400W) do tego eqalizer ALESIS i mikser PEAVEY Unity2000. Połączone to było na żywca z miksera w eqalizer i do końcówek bez crosovera. Wiek i eksploatacja niestety zrobiły swoje i musieliśmy z kolegami wymienić niektóre elementy nawet sprawnie działającego zestawu. Zakupiliśmy Nadstawki JBL JRX125 i mikser Mackie 1642VLZ (USA) i tu zaczyna się problem. Obecny sprzęt (jego barwa) ma się nijak do poprzedniego. Brak wokalu (na wierzchu), ogólnie brak moc, same problemy, sprzęganie się mikrofonów. czy ktoś z szanownego grona znawców tematu (chałturki) może mi coś doradzić jak to rozpracować i ustawić. Z góry serdecznie dziękuję za wszystkie sugestie.
  • #15
    DjMapet
    Level 43  
    Największy błąd to zakup tych JRX-ów. Myślę że zaślepił was znaczek a kopa dała niska cena. Na 15" midbasach i kiepskim "driverze" nie ukręcisz wokalu. Może "mocy" tym JRX-om nie brakuje, ale skutecznością nie grzeszą. Już LDM PDP 612 zagra o wiele lepiej. Jeśli dobrze pamiętam, basy HI-sys maja filtry dolnoprzepustowe, ale jeśli nie stosujesz crossovera to górki lecą całym pasmem, co nie powinno mieć miejsca.

    Pozdrawiam.
  • #16
    malutkisan
    Level 2  
    DjMapet jest coś czego nie napisałem we wcześniejszym poście. Kolega z którym gram jest tzw. oporny na wiedzę i może to jest mój największy problem. Jest mi bardzo ciężko wytłumaczyć gościowi że tak się nie robi ( cyt. "ale on grał tyle lat w taki sposób i było dobrze) Co do kolumn to wybór był podyktowany tym że już mieliśmy jedną (made in USA) i dokupiliśmy nową (prod. meksykańskiej). Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. Chciałem to podłączyć z użyciem crosovera i dalej to nie było to (chociaż mnie się podobało bo było czysto i selektywnie). Wiem napiszecie że nie mogło tak być bo to słabe paczki. Może i tak ale może jest jakiś sposób żeby wybrnąć z tej sytuacji. Może nie tak coś podłączyłem lub źle się do tego zabieram. Gram już ponad 20 lat po weselach i innych imprezach i zawsze jakoś szło wysterować nagłośnienie. Fakt że grałem z ludźmi bardziej wyrozumiałymi i otwartymi na nowe wyzwania i brzmienie. Czy zwiększenie mocy końcówek na doły coś by zmieniło. Wydaje mi się że mikser nie należy do słabych. Dzięki za podpowiedzi czekam na następne.
  • #17
    savik18
    Level 10  
    niezłe zestawienie sprzętu:-)))) jedna paczka mexyk druga usa!! troche nie Tego według mnie.
    powiem Ci ze mixer robi b.duzo jesli chodzi o barwe , selektywność !!
    obecnie gramy na tym Allen'ie . brzmienie super, zdecydowana selektywność i poprawa jakości jesli chodzi o brzmienie do tego na gorkach mamy "ev eliminator i" po 700 (na 2x15") nie ma jak to na wokal 2x15" lub 2x12" . wiadomo dorze jeszcze jak są jakies bramki korekcje i crosy ale wasz błąd tkwi w doborze paczek i mixera
    oczywiscie jak paczka nie ma odpowiedniej mocy z koncówki tez nie zagra jak należy
    wiec na ogół składa się cały szereg czynnikow na brzmienie , ale w waszym przypadku pokombinujcie z innymi paczkami i moze mixer na podobny ale innej marki
    pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    a wogoole to w ilu gracie czy puszczacie?
    mozesz napisac jaki skład zespołu(chodzi o instrumenty)
  • #18
    malutkisan
    Level 2  
    savik18 wrote:
    ale w waszym przypadku pokombinujcie z innymi paczkami i moze mixer na podobny ale innej marki
    pozdrawiam

    a wogoole to w ilu gracie czy puszczacie?
    mozesz napisac jaki skład zespołu(chodzi o instrumenty)


    Z wymianą paczek to nie jest takie proste w przypadku gdy wszyscy są właścicielami (wspólnota). Co do składu to nigdy nie splamiłem się graniem z jakiegokolwiek dysku, dyskietki itp. Preferuję grę na tzw. żywca. Jak umiem tak gram, a gra nas 5-ciu. dwóch klawiszowców zczego jeden w zasadzie prawie tylko śpiewa(coś tam sobie podgrywając), bas, git.solowa i perkusja. Skład jest super tylko troszku ludzie w technice oporni.

    Wracając do sprzętu to może jest jakieś urządzenie elektroniczne poprawiające barwę zestawu, które jednocześnie skorygowało by całość.