Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

honda civic 93 1.3 16v dziwne obroty

peter82 19 Mar 2009 11:06 92857 401
  • #241
    plakon83
    Poziom 13  
    @imtheone86, Na D13 się za bardzo niestety nie znam, ale dobrze, że wziąłeś używkę OEM, oby była ok, sonda, żeby pasowała musi mieć taką samą ilość przewodów, nie lutuj ich, skręć porządnie i zagrzej w koszulce termokurczliwej.

    Daj znać czy sonda coś zmieniła.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #242
    tomek230983
    Poziom 10  
    sprawdz ilość płynu chłodniczego z przodu przy głowicy odpowietrznik - odpowietrzyć !
  • Texa PolandTexa Poland
  • #243
    maciej1987i
    Poziom 2  
    Cześć peter. Mam instalacje LOVATO i jak zaglądałem to koło gażnika ida jakiejś dwie rurki i kabel do jakiegos urzadzenia. jest tam jakas srubka to wszystko jest w kolorze złotym. A czy przeczyszczenie gaznika cos da?
  • #244
    peter82
    Poziom 14  
    No witam jak możesz to wrzuć zdjęcie tego o czym piszesz a co do gaźnika możesz spróbować tylko znajdź kogoś kto zna się dobrze na tym.
  • #245
    imtheone86
    Poziom 14  
    nic nie zmienila nowa sonda, wszystko bylo ok do puki nie przelaczylem na LPG, po zgaszeniu samochodu od razu zaswiecila sie sonda, a na benzynie przez dwa dni bylo ok
  • #246
    peter82
    Poziom 14  
    No kurcze co tam może siedzieć w twojej hani?No a jak na benzynie jeździsz to jak się hania zachowuje?Obroty, spalanie?Bo jeżeli wszystko jest ok to może to być jakaś usterka w instalacji LPG.
  • #247
    imtheone86
    Poziom 14  
    na benzynie po resecie jezdzi idealnie, jak wlacze gaz wywala blad sondy i obroty barzdo delikatnie faluja, ale nie przeszkadza to w jezdzie. podobno w gazniku nie da sie oszukasz sondy lambda, na srode jestem umowiony z gazownikami, niech grzebia i zrobia, a jak nie pomoze to niech mi wyciagna to instalacje i oddadza kase, przed gazem bylo wszystko dobrze
  • #248
    maciej1987i
    Poziom 2  
    U mnie na benzynce sa delikatnie falujace obroty. a teraz jak wyregulowalem na gazie to mi mniej wiecej pali z 8/100. Denerwuje mnie to ze albo ma za niskie obroty albo wyje jak potluczony. co mozna zrobic zeby mial stale obroty??
  • #249
    imtheone86
    Poziom 14  
    maciej1987i poczytaj caly temat, albo ci to pomoze, albo masz to co ja... jak mialbys jakies niejasnosci do ktoregos z postow to w tedy konkretnie pytaj, a ci pomozemy jakos
  • #250
    P_Zebzda
    Poziom 12  
    Wbijam w temat nieistotny w obecnie omawianej kwestii. Ale...

    Gdyby ktoś miał problem z wariującymi obrotami po nagrzaniu na wysokich obrotach (pow 2.5 tys.) Na obrotomierzu coś ala odcinka obrotów, auto gaśnie, szarpie problemy z ponownym odpaleniem, dusi strzela z rury. Jeśli występują razem takie objawy:

    Wina:

    1. Aparat zapłonowy a konkretnie jego mechanizm do rozdzielania napiecia na poszczególne świece, nalezy wyczyscic porzadnie do czystego metalu "Palec" i "paznokcie" na które przekazuje napiecie.

    2. Oprócz tego przewody. Ja wszystkie Porozginałem tak ze wchodza ciaśniej bo poprzednie nawet nowe po zamontowaniu same sie luzowały.

    Mam nadzieję, ze komuś rada pomoze bo ja przez długi czas zachodziłem w głowe co tu może być :) A o mechanikach nie wspomnę.
  • #251
    imtheone86
    Poziom 14  
    P_Zebzda dzieki za rady. bylem dzis u gazownikow, powiedzieli mi ze wlasciciel sie zmienil i nie zrobia mi nic na gwarancji, fajny sposow, zepsuc komus auto i umyc w ten sposob rece, jestem w trakcie namiezania goscia bo numer oczywiscie mam tylko do firmy
  • #252
    P_Zebzda
    Poziom 12  
    Co to znaczy dzieki za rady? :D

    Naprawiłeś dzieki mnie? Czy chcesz to przekazac mechanikowi, zeby Ci zrobił takie rzeczy sam sobie zrobisz.

    A no i jeszcze w aparacie przy cewce są takie złącza wsuwane:

    http://sklep.avt.com.pl/c/pl/175_506/1/1/0/long/konektory.html

    Ja wszystkie tez lekko pozaginałem i ponownie powsuwałem.

    W warsztatach wiele osob moga naciagnac na nowy czujnik Halla albo w koncu caly aparat (bo ktoś ma mało używany) bo czujnik Hala wlasnie bedzie wariował jakl nie bedzie rownomiernego rozpływu nap/pradu na swiece.
  • #253
    pachulski22
    Poziom 10  
    Witam
    Mam honde civic 1.3 1995 r z instalacja LPG
    mam taki problem ostatnio jechalem na lpg i mi sie skonczyl to przełaczylem na benzyne i bylo ok gdy gdzies po 3 godzinach odpalilem auto i jechalem jakies 3 kilometry nagle obroty spadły i silnik zgasł i dalej nie mogłem jechac na benzynie Prosze o pomoc
  • #255
    pachulski22
    Poziom 10  
    nie benzyna byla
    pół baku

    Dodano po 3 [minuty]:

    ale jak zatankowałem gaz to jezdze na gazie a na benzynie nie moge
  • #256
    P_Zebzda
    Poziom 12  
    To był jednorazowy efekt? Auto obecnie na czym jeździ jeśli wogóle jeździ?
  • #257
    pachulski22
    Poziom 10  
    jezdzi tylko na lpg ale nieraz odpale go na benzynie ale zaraz gasnie
  • #258
    imtheone86
    Poziom 14  
    znalazlem rade na problem z obrotami, ale nie polecam tego nikomu, teraz potrzebuje nowy silnik 1.3 16v D13, chce ten sam bo ze starego bede mial czesci, jak ktos wie o takim to niech podzuci
  • #259
    P_Zebzda
    Poziom 12  
    Jak to nowy?? co sie stało?

    Dodano po 1 [minuty]:

    pachulski22 napisał:
    jezdzi tylko na lpg ale nieraz odpale go na benzynie ale zaraz gasnie


    Mieszanka jak na samej benzine nie chce jeździc tak mialem. Ale jak i gaz to moze cos pozatykane narazie wymien filtry pow i paliwa.
  • #260
    peter82
    Poziom 14  
    Witam wszystkich.Kolego imtheone86 jak to nowy silnik?To aż tak poważ na usterka że trzeba silnik zmieniać?A ja mam pytanie takie co się opłaca wymienić parownik czy zregenerować go?No regeneracji to sam się nie podejme no bo wtedy tylko płace za membrany 60 zł a reszte sam robie i tak u gazownika to trzeba 100 zł zapłacić za regeneracje ale nie wiem czy to cena razem z częściami jest bo jeżeli nie to w sumie by regeneracja wyniosła by mnie 160 zł a parownik nowy taki jak dla mnie trzeba to 180 zł kosztuje także co zrobić lepiej?

    Dodano po 13 [minuty]:

    Jeszcze mała poprawka nowy parownik w necie znalazłem za 160zł.
  • #261
    imtheone86
    Poziom 14  
    panewka na wale, albo swozen z tloka padl, szczela na dole w silniku, na sluch tak wychodzi, ale sciagne jeszcze miske i bede patrzyl, raczej nic innego nie moze to byc, a naprawa wyniesie wiecej jak kupno takiego silnika i przeszczep
  • #262
    plakon83
    Poziom 13  
    Panewki to jeszcze nie taka tragedia i na pewno do zrobienia w racjonalnych kosztach, nowy silnik to wielka niewiadoma i często bywa tak, że trzeba w niego władować więcej niż w poprzedni. Jeśli już naprawdę chcesz zmieniać silnik to na jakiś lepszy, conajmniej D15B2(lepiej D15B7) i odpuścić sobie instalację gazową.
    Po Żywcu to Ci więcej jak 7l benzyny nie spali, w trasie 5-6.

    Polecam civicklub.pl, chyba największe forum civica w Polsce, tam znajdziesz dużo informacji o uszkodzeniach, naprawach, kosztach etc.
  • #263
    P_Zebzda
    Poziom 12  
    Ja w swojej gdyby ktoś miał mi gaz nawet za free zakladac to bym nie chciał.
    Honda została zaprojektowana na benzyne to ma na niej jeździc. Przeciez przecietny Civic pali prawie tyle samo co maluch.
    A ze taniej na gazie? wcale tak tanio nie wychodzi, koszta sie równaja, instalacja, zbiornik co jakis czas, cos jeszcze w dodatku sie zrypie tak wiec na jedno to moim zdaniem wychodzi.
    A jak juz cos zaczyna nie tak działać to całkiem katastrofa :D
  • #264
    imtheone86
    Poziom 14  
    z gazu juz zrezygnowalem, zalozylem bo dojezdzam co dziennie do pracy. jak sie ma d15 przy przeszczepie, duzo roboty? czym one sie roznia? nie jestem w 100% pewny ktora czesc jest uszkodzona, koledzy i ja na sluch wybadalismy to lepsza opcje, panewke, ale mechanik swozen. musze miske sciagnac i zobaczyc to
  • #265
    plakon83
    Poziom 13  
    panewki byłoby słychać z dołu na ciepłym silniku, nie wiem, czy regulowałeś zaworki, jeśli nie to zrób to i potem obadaj stukot. Sworzeń stuka tylko w czasie jazdy,na postoju złap za koło(górę, przednie??), pare silnych ruchów do siebie i od siebie, jak jest luz to sworzeń do wymiany, górny, lub dolny, trzeba dokładniej obadać na kanale.

    W silnikach serii D panewki siadają najczęściej od gwałtownego przyspieszania z niskich obrotów, czyli np "3", 1500obr/min i gaz do dechy.

    Dużo oleju łyka?
  • #266
    imtheone86
    Poziom 14  
    doslownie nic, chyba ze od przed wczoraj wieczorem jak to sie stalo. stuka delikatnie na niskich obrotach, a kolo 3000rpm slychac dokladnie, stukot slychac z dolu, jak sie ma silnik d15 do mojej budy gdzie mam d13?

    Dodano po 8 [minuty]:

    peter82 z gazem zrob to co ja zrobilem, nie jezdzij na nim, ta mala roznica ktora zaoszczedzisz jezdzac na gazie nie jest warta tego co robi z silnikiem, jak ja kupilem moja hanie prawie slychac jej nie bylo, wrecz nie wiarygodne zeby autko z 94 roku z przebiegiem 190000 bylo cichutkie jak auto z salonu, teraz po jezdzie na gazie jest glosniejszy, zawory juz zaczyna slychac. LPG to SYF! wiem ze troche zal tych pieniedzy na instalacje, zwlaszcza ze nie mozna jej sprzedac, oprucz zbiornika, ale patrzac w przyszlosc oplaca sie

    Dodano po 6 [minuty]:

    co do zaworow to nie regulowalem ich, bo dopiero nie dawno zaczely cichutko stukac, jak wyzej napisalem winien jest temu LPG, jest to stan zaworow ktory powoli przygotowuje di ich regulacji
  • #267
    peter82
    Poziom 14  
    wiesz moze tez wywale ten gaz w cholere ciekawe ile bedzie kosztować wymontowanie gazu aha można potem te części jakoś opchnąć?Czy zakład który to zrobi to weżmie jew po niższej cenie?Ktoś wie?
  • #268
    imtheone86
    Poziom 14  
    z tego co wiem to instalacja nie moze byc uzyta ponownie, oprucz butli, przynajmniej OFICJALNIE

    Dodano po 15 [minuty]:

    nie musisz go wymontowywac, jak w wojsku sie nauczylem: jepiej miec, niz nie miec, nie uzywaj go i tyle
  • #269
    peter82
    Poziom 14  
    No tak w sumie masz racje niech sobie będzie no w tym tygodniu będę robić hanie tylko nie wiem co tu pierwsze robić?Czy lepiej rozrząd czy tylne zawieszenie?Bo albo te pierwsze albo to drugie no tylko na jedną z tych napraw będe mieć kase zawieszenie 200 zł a rozrząd tak samo no może ciut więcej?
  • #270
    imtheone86
    Poziom 14  
    lepiej rozrzad najpierw. ja juz prawie mialem zawieszenie, 4 cm w dol, pozniej alusy 15 cali, a na razie 14 stalowki, ale musze to przesunac w czasie bo silnik to piorytet, a miesiecznie moge dac max 600 zl