Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

honda civic 93 1.3 16v dziwne obroty

peter82 30 Mar 2009 19:47 95404 401
Tespol
  • #271
    peter82
    Level 14  
    No też tak myśle bo za 3500 km. mija termin wymiany a u mnie jak poszły te tuleje to i tak sam tył opad z dwa cm. i troche tył nosi na zakrętach a jeszce od paru dni łożyska z przodu się odzywają no także w sumie trzy rzeczy jeszcze musze robić.
  • Tespol
  • #272
    P_Zebzda
    Level 12  
    Takie problemy/usterki jak Wy macie to pociesze was to jest pryszcz bo przynajmniej wiecie co jest zrypane. Ja zanim doszedlem co mojej Hani dolega z tym wlasnie zaplonem 4mies jeździlem 80km/h max bo tez mialem okrojone fundusze. ALe ciesze sie, ze sam do usterki doszedlem i naprawilem.

    Teraz został mi zamek od pasazera bo kluczykiem cos nie chce sie otwierac :D i jakaś konserwacja bo korozja oczywiscie zaczyna zjadać mi klape. Narazie posmarowalem jakims srodkiem teraz jeszcze raz to samo zrobie i pomaluje dobrze, że czarną ją mam ;)
  • #273
    imtheone86
    Level 14  
    czarny latwy do roboty domowej, jak jestem skazany na lakiernika przy moim metalcu
  • #274
    peter82
    Level 14  
    Witam wszystkich no u mnie tez coś nie halo jest z zamkiem od strony pasażera otworzyć to otworze ale zamknąć to nie da rady też czarny kolor lakieru u mnie jest malowanie też się szykuje no musze troche jeszcze podrobić bo mam zamiar hanią moją nad morze w tym roku jechać.
  • #275
    imtheone86
    Level 14  
    ja nawet nie wiem jak z zamkiem, zawsze pilotem zamykalem, nie mialem jeszcze okazji kluczykiem
  • #276
    peter82
    Level 14  
    A teraz centralny to groszowa sprawa jest i samem można zrobić to a jak tam kolego imtheone86 hania?dalej stuka?

    Dodano po 48 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanie co do wymiany rozrządu.Czy przy wymianie rozrządu wymieniać też pompe wody?Czy to konieczność?Bo jezeli nie to pare złoty w kieszeni zostaje.
  • #277
    imtheone86
    Level 14  
    stuka, stuka, prawie nie jezdze tylko jak musze. w srode odstawiam do znajomego mechanika i zobaczy czy warto naprawiac, jak nie to znalazlem juz silnik 1.3 16v d13 za 500 zl, chyba 160 tys przejechane i w dobrym stanie
  • #278
    P_Zebzda
    Level 12  
    to uzywaj kluczyka od czasu do czasu w zimie to szczegolnie wskazane.
    Kolor mam taki bo taki mi sie podobał. Ale jest jeszcze kolor czarny i
    czarny. ;)

    z rozrządem pompe... osobiscie nie zmieniałbym ;)
    Ją zmienia sie bardzo rzadko jak zacznie Ci z niej lać chyba przez taki maly otworek jest ona do wymiany tak w scigu mialem przynajmniej ale tam była bajka widze tu bedzie gozej hehe.
  • #279
    plakon83
    Level 14  
    @peter82 Jaki masz przebieg? i czy jesteś pewny, że oryginalny?
    Wymiana pompy wody przy drugiej zmianie paska jest zalecana, ale jeśli pompa kręci się bez oporu to nie ma sensu jej wymieniać, niestety można to stwierdzić dopiero po rozebraniu obudowy i zdjęciu starego paska, więc najlepiej się dogadaj z mechaniorem, żeby przy wymianie sprawdził pompę i jak jest lipa da Ci cynka szybko pojedziesz do sklepu i mu podrzucisz do wymiany.

    Ja mam 215kkm na fabrycznej pompie już zrobione i jest ok.

    @imtheone kupowanie silnika to niestety jak kupowanie kota w worku, jeśli możesz jeszcze sprawdzić go "na budzie" to ok, można pomierzyć kompresję, nasłuchać etc.
    Dowiedz się dokładnie co dolega Twojemu silnikowi, przekalkuluj(tylko oryginalne części) i podejmij decyzję, jedź do najlepszego mechanika w Twoim rejonie, najlepiej doświadczonego w japończykach, po remoncie przynajmniej będziesz wiedział na czym stoisz, a nowy silnik może być w dużo gorszym stanie.

    Kluczyki mogą być poprzecierane, sprawdzić zapasowy i ew. dorobić.
  • Tespol
  • #281
    imtheone86
    Level 14  
    od czasu jak zaczelo stukac, nie wiem czemu ale jestem przekonany ze stuka pod pokrywa zaworow, mimo tego ze machanicy twierdza inaczej, pokrywe jestem w stanie sam zdjac i zaraz sie do tego biore
  • #282
    peter82
    Level 14  
    Witam więc tak moja hania juz przejechała 241600 (192000 było przy zakupie)i to jest oryginalny przebieg bo jeżeli by ktoś chciał kombinować z przekręceniem licznika to było by to widać gdyż żeby wyjąć licznik to musiał by odkręcić śrubki które są tak jakby w bąblu farby i było by widać a co do pompy to powiem żeby popatrzył mechanik i jak coś to niech wymienia a wiecie co zauważyłem dziś przy dolewaniu płynu do spryskiwaczy to z ciekawości zatkałem dolot powietrza a tu mi silnik nie gaśnie a powinien o co kaman kurcze gdzieś musi sporo powietrza lewego łapać ja tak myśle że to może być to miejsce gdzie mikser łączy się z gaźnikiem bo ostatnio jak tamowałem wyciek płynu chłodniczego to mi mikser spadł z gażnika był on uszczelniony silikonem nie wiem jakim pewnie sparciał i puścił a śrubą którą dokręcam mikser do gaźnika na pewno go tak szczelnie nie dociśnie teraz nie wiem może taśmą jakąś dookoła okleić tylko jaką bo nie zwykłą szarą?Czy prosić gazownika by sylikonem znów uszczelnił?Aha kolego imtheone86 i jak tam sprawy ze stukiem pod pokrywą u mnie już słychać bo czas na wymiane rozrządu.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Aha co do wymiany rozrządu to za mojej kadencji będzie to pierwsza wymiana ale wiem że z tą co teraz zrobie to będzie druga bo mam naklejke koło silnika że ostatno był wymieniany przy stanie 185000 tyś. także wychodzi co 60000 tyś. no i też nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał tą pompe.
  • #283
    imtheone86
    Level 14  
    nic nie zauwazylem pod pokrywa, sa delikatne luzy zaworowe, ale wszedzie sa jednakowe
  • #284
    plakon83
    Level 14  
    P_Zebzda
    WD40 do zamka można lać, choć smarowania za bardzo nie poprawi, ale chwilowo może pomóc. Lepszym rozwiązaniem jest olej silikonowy(przy okazji można psiknąć uszczelki w drzwiach, prowadnice etc, WD40 zdecydowanie odradzam na coś poza metalem)
    Z kluczykiem najlepiej spróbować dorobić z zapasu, czasem pomaga.

    imtheone86
    Ustawienie zaworów to nic skomplikowanego, jeśli tylko masz potrzebne klucze (zdaje się oczko"10", śrubokręt płaski, szczelinomierz[groszowa sprawa] i nasadkę, chyba 17 z przedłużką, ew. kręcisz kołem zamiast nasadki) Instrukcja w "sam naprawiam" krok po kroku, godzina roboty i wykluczasz zawory, ew. w warsztacie to ok 50zł kosztuje.

    peter82
    Ewentualnie dzień przed oddaniem Hani do roboty rozrządu kup pompę, weź paragon, jak będzie trzeba to wymieni, jak nie to oddasz na następny dzień do sklepu, zgodnie z polskimi przepisami.
    Pasek Gates, albo mitsuboshi, ze wskazaniem na ten drugi.

    Jeśli chodzi o silikon to za mniej niż 10zł kupisz tubkę czarnego, lub czerwonego wysokotemperaturowego silkonu, możesz spróbować sam to zrobić, chyba, że łatwo można coś zapaćkać, to lepiej nie ryzykować, silikon raczej nie parcieje, chyba, że jakieś g. sanitarne tam dali.
  • #285
    imtheone86
    Level 14  
    wiem ze z zaworami to nie problem, mam podejzenia ze do mojego silnika byl dolany moto doctor, jak mozna sprawdzic obecnosc tego syfu w oleju?
  • #286
    imtheone86
    Level 14  
    mam juz nowy silnik, zaraz po weekendzie daje go znajomemu mechanikowi zeby zrobil przekladke, powiedzial mi 200 zl to nie warto samemu brudzic rak
  • #287
    peter82
    Level 14  
    Witam o to napiszesz jak tam hania po przeszczepie serca sie czuje :-).No takie same silniki to nie problem przekładke zrobić.A ja dziś uszczelniłem sobie mikser czarnym silikonem całe 7 zł mnie kosztował niech jeszcze troche stężeje to przejade się i zobacze co i jak.
  • #288
    imtheone86
    Level 14  
    zrobilem dobry interes z tym silnikiem, za 500 zl mam caly silnik z kompletnym wyposazeniem, chodzby nie byl dobry to na samych czesciach zarobie, w poniedzialek zacznie sie pezekladka, dwa dni mu to zajmie bo bedzie robil to po pracy
  • #289
    peter82
    Level 14  
    witam mam pytanie gdzie szukać czujnik powietrza dolotowego w naszych haniach bo rano mi kod nr. 10 pokazał komp i teraz nie moge odpalić hani a silnik goracy jest i długo stygnie.
  • #290
    P_Zebzda
    Level 12  
    peter82 wrote:
    witam mam pytanie gdzie szukać czujnik powietrza dolotowego w naszych haniach bo rano mi kod nr. 10 pokazał komp i teraz nie moge odpalić hani a silnik goracy jest i długo stygnie.


    10 - Obwór czujnika temperatury powietrza.

    honda civic 93 1.3 16v dziwne obroty

    Wydaje mi sie, że to jest ten czujnik. Gość na allegro sprzedaje wlasnie jeden taki czujnik. Poruszaj przewodami, styki wyczyść zobacz moze mu pomoze. Jak nie to kup na allegro jest 1sztuka z tego co ja patrzyłem.

    Odwzij sie jak coś czy to to.
  • #291
    peter82
    Level 14  
    dzięki za pomoc a może ktoś orientuje się w cenie tego czujnika i jak on mógł się popsuć?od czego i z jakiego powodu?zaraz zobacze na allegro jeszcze.
  • #293
    peter82
    Level 14  
    nie tylko cene patrzyłem kurcze nie moge go zlokalizować na którym to dolocie będzie no stojąc przodem do silnika to który od prawej?

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    Aha i mam takie pytanie co ma ten czujnik do tego że silnik gaśnie po chwili po odpaleniu?
  • #294
    P_Zebzda
    Level 12  
    od prawej 2 dolot tak jak na rysunku, polazłem do garazu popatrzylem i jak byc widać ( u mnie białą) obudowe.

    A dlaczego gaśnie? ;) hehe nie wiem. Przypuszczam, że gdyby był poprawnie zrobiony reset komputera i jazda testowa to wartość tego czujnika byłaby zapamietana na tyle zeby auto jakotako jechało. Tak miałem z czujnikiem cisnienia bezwzglednego.

    Znalazles?
  • #295
    peter82
    Level 14  
    No ale z wierzchu czy pod spodem dolotu tu na zdjęciu wydaje mi się że ten cały dolot leży do góry nogami bo jeżeli nie to by to było na wierzchu no drudim po prawej a jeżeli do góry nogami to drugi tyle że po lewej od spodu. A ja nic nie znalazłem.A to coś niebieskie obok tego gniazda na zdjęciu to co to jest? Bo coś podobnego mam z lewej strony od dołu (obok pierwszego lewego dolotu).
  • #297
    peter82
    Level 14  
    kurde, a ja mam 1.3 16v93.i gaźnik też i chyba raczej ten czujnik jest w innym miejscu niż u ciebie na dolocie. trzeba będzie hanie na kanał postawić i zajrzeć od spodu.
  • #299
    peter82
    Level 14  
    Witam więc tak na górze na dolocie od gaźnika do silnika to nie ma bo wczoraj dokładnie popatrzytłem dziś udało mi się wejść pod spód i od dołu na dwóch pierwszych od prawej nie ma i na kolejnych dwóch też nawet ręką macałem od spodu i nic.Jedyny czujnik który coś ma wspólnego z powietrzem to znalazłem w komorze filtra powietrza jutro fotke wrzuce.Od tego czujnika idą przewody w nieznanym kierunku aha łączą się one w jedną wiązke z przewodami od silniczka krokowego i biegną gdzieś pod gażnik.Może to ten czujnik??
  • #300
    pachulski22
    Level 10  
    Witam
    Mam honde civic 1.3 1995 r z instalacja LPG
    mam taki problem ostatnio jechalem na lpg i mi sie skonczyl to przełaczylem na benzyne i bylo ok gdy gdzies po 3 godzinach odpalilem auto i jechalem jakies 3 kilometry nagle obroty spadły i silnik zgasł i dalej nie mogłem jechac na benzynie PROSZE O POMOC
    Dodam iz niedawno wymienilem filtr paliwa powietrza i termostat

    Dodano po 7 [minuty]:

    wiem tylko ze paliwo przechodzi przez pompe i podajeje dzlej
    czy to moze byc zapchany gaznik ?