Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.plTermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

honda civic 93 1.3 16v dziwne obroty

peter82 21 Kwi 2009 13:23 92428 401
  • #331
    plakon83
    Poziom 13  
    Jak tam chłopaki wasze Haneczki?:)

    Co do szarpania to rozumiem, że przy hamowaniu silnikiem, zmianie biegów jest to szarpnięcie w momencie dołączania napędu?
    Moim zdaniem jest to normalne, odpowiadają za to między innymi sfatygowane poduszki silnika, problem zmniejsza się lub znika, przy dołączaniu napędu powyżej 2000obr/min, kiedy to dostępna jest większa moc i silnik i jego poduszki nie są tak obciążone. Płynność puszczania sprzęgła przy hamowaniu silnikiem to też swoją drogą.
    Jak się puści gaz to też szarpnie, nic dziwnego. silnik traci paliwo, wypada z rytmu i szarpie poduszkami/budą. Im bardziej zjechane poduszki tym bardziej będzie szarpać i zimnym silnikiem rano też szarpnie;)
  • TermoPasty.plTermoPasty.pl
  • #332
    imtheone86
    Poziom 14  
    nie o takie szarpanie mi chodzi, jak spuszczam noge z gazu na biegu i jade nie naciskajac na pedal gazu to w tedy szarpie, ale nie zawsze
  • #333
    zielony_elektryk
    Poziom 11  
    witam witam szanownych forumowiczów uzytkownikow Hani :P
    jestem właścicielem Hondy Civic HB 92 rok 1.5 16V i jestem jeszcze trochę zielony w te klocki. Mam małe pytanko odnośnie sprzęgiełka. Chodzi o to że np jak ruszę chce wbić 2gi bieg i trzymam sprzęgło to słychać w kabinie (cichutko) takie jakby zasysanie :D wy też tak macie ? (możecie mi powiedzieć ile palą wasze Hondzinki na 100km? bo czytalem ze 6-7litrow ale nie chce mi się wierzyć) dzieki!
    szerokości i przyczepności życzę ;>
  • #334
    peter82
    Poziom 14  
    Witam u mnie to tak wychodzi między 5,5 a 6 litrów na 100km. no zależy od tego jak kto jeździ ja jeżdże oszczędnie 90-100 km/h a co do zasysania to posłucham dziś u mnie tylko czasem sprężyna skrzypi od sprzęgła no właśnie tylko przy puszczeniu gazu szarpie i u mnie a patrzyłem co do poduszek to mam jedną pękniętą tą po lewej stronie obok obudowy paska rozrządu a reszte to przy okazji sprawdze a właśnie ile tych poduszek jest ?dwie czy więcej?
  • #335
    zielony_elektryk
    Poziom 11  
    muszę pomyśleć teraz nad jakimś autoalarmem bo stoi sobie niezabezpieczona Hania a ja co 5minwygladam czy dalej stoi :D
    znalazłem jeden za 150 na alle... czy to możliwe, że za taka cenę otrzymamy dodatkowo zestaw do montażu centralnego zamka ? :O
  • #336
    plakon83
    Poziom 13  
    @imtheone86 czyli jak zaczynasz hamować silnikiem? czy przez okres hamowania silnikiem szarpie?? W d13 przy hamowaniu silnikiem chyba cały czas dostarczana jest mieszanka, może coś z tym?

    @zielony_elektryk, to zasysanie może mieć wiele źródeł, musisz się wsłuchiwać mniej więcej skąd to syczy.
    Silnik jaki masz? D15B2? 90 koni na monowtrysku? W zależności od stylu jazdy i warunków powinien palić w mieście(Warszawa, Wrocław, dużo korków.) 7.5-9, w trasie można spokojnie zejść do 5 z małym hakiem. Zamiast autoalarmu załóż sobie lepiej jakąś kombinację do zapłonu, takie zestawy z allegro to g. jak chcesz centralny zamek to poszukaj siłowników na szrocie.
  • #337
    peter82
    Poziom 14  
    Witam wszystkich mam pytanie gdzie szukać w naszych haniach całego układu ssania bo coś mi się przywiesza i chciałbym sprawdzić co tam siedzi?Może ten bimetal już się zużył?
  • TermoPasty.plTermoPasty.pl
  • #338
    P_Zebzda
    Poziom 12  
    PLAKON83:

    Moja Hania ma sie lux :D hehe

    Co do poduch to właśnie też o tym myślałem kiedyś i chyba Twoja wersja jest najbardziej prawdopodobna. Po prostu to jest auto pod sport tak wiec zeby wszystko ładnie grało trzeba wcisnac :D

    Peter nie wiem gdzie jest ten układ.. w ksiazce sprawdź.

    Wpisz w wyszukiwarce [rs] sam naprawiam honda civic
  • #339
    zielony_elektryk
    Poziom 11  
    plakon83 jak się ogarnę troszkę w temacie to Ci powiem co to za silnik bo narazie to nie mam pojęcia :D nie znam się na oznaczeniach itp... ale dzięki wielkie, że starasz się pomóc.

    Mam takie małe pytanka:
    1.Jak wyciągnę bagnet (dokonuje pomiaru oleju w silniku :D:D)
    to widać że mam go troszku za dużo. Czy to duży problem i powinienem spuścić trochę oleju do wartości pomiędzy min - max?
    2.Podczas jazdy gdy chce zmienić bieg (nie dotyczy 1 i 5 biegu) wciskam sprzęgło do końca do dechy to czasem nie chcą mi wchodzić biegi i czuje tak jakby coś trzymało drążek zmiany biegów ale bardzo leciutko. Jest to trochę uciążliwe bo czasem muszę próbować dwa razy zmienić bieg. Natomiast jeśli nie wcisnę do końca to wchodzi elegansio... Co z tym zrobić? Jeżdżę spokojnie i zmieniam biegi tak przy 2k obrotów (3. pytanie: czy to źle że wrzucam biegi "powoli" np. jadę na 1biegu wrzucę 2 ale obroty spadają na 700-800obr/min i po zmianie biegu po puszczeniu sprzęgła czuć takie szarpniecie i widać na obrotomierzu ze obroty podskakują np do 1,5k obrotów. Czy to niezdrowe dla silnika ?)

    PS. Przepraszam, że pisze te pytania w temacie kolegi peter82 ale widzę, że jest on uczęszczany przez wielu użytkowników (znających się na rzeczy) i cieszy się "popularnością". Z góry dziękuje za odpowiedzi i proszę o wyrozumiałość albowiem jestem nowym użytkownikiem Hondzinki :) Dzięki Pozdrawiam
  • TermoPasty.plTermoPasty.pl
  • #340
    imtheone86
    Poziom 14  
    peter82 robisz furore na forum ;)
    plakon83 ciut za duzo oleju nie powinno byc problemem, a drugiego nie rozumiem ;p

    od wieszania sie obrotow odpowiedzialny jest zawor obejsciowy, czyscilem go bo zawieszaja mi sie obroty, ale tak na 1 sek i spadaja, wiem ze jest tez za to odpowiedzialna jakas przepustnica, pytanie jaka to przepustnica gdzie sie ona znajduje i co z nia zrobic?

    jeszcze pytanko: zna ktos wymiary zimeringa lewej pol osi, ten co wchodzi do skrzyni biegow?
  • #341
    plakon83
    Poziom 13  
    ^^To nie ja mam problem z olejem ;)

    @zielony elektryk, jak jest niewielki nadmiar to raczej nie powinno zaszkodzić, ale dla świętego spokoju możesz trochę odciągnąć strzykawką(apteka) z przewodem(np akwariowym). Ciężko powiedzieć co może odpowiadać za problemy z biegami, generalnie przy pierwszych problemach ze skrzynią w naszych autach zaleca się wymianę oleju, tylko mtf hondy, ale z tego co piszesz może to być związane ze sprzęgłem, możesz spróbować podregulować, koło pedału jest śruba, obejrzeć pod autem stan mechanizmu cięgna skrzyni. Także na razie badaj i nie wciskaj do końca;)
    Co do zmiany biegów, sugerowałbym conajmniej 3000obr, tak aby kolejny bieg kręcił się conajmniej od 2tysięcy, niższa wartość to męka dla silnika(i duże spalanie), który dysponuje w takim zakresie bardzo małą mocą i jest to zdecydowanie bardziej niekorzystne niż jazda 3-5tysięcy obrotów, kiedy moc jest odpowiednia do sprawnego poruszania maszyny, dlaczego szarpie pisałem kilkanaście postów temu;)
    @imtheone86 pewnie chodzi o drugą przepustnicę, ale, że D13 nie jest mi niestety zbyt bliskie to nie wiem, gdzie się znajduje, na civicklub.pl temat zdaje się jest opisany, więc możesz spróbować tam poszukać info, o zimeringu też, niestety dla petera mam tę samą radę, oczywiście rada P_Zebzda jak najbardziej na miejscu, wręcz bazowa;)
  • #342
    peter82
    Poziom 14  
    Witam wszystkich no więc tak szarpanie u mnie ustało pare dni temu a czemu?To nie mam zielonego pojęcia :-) po prostu przestało i narazie cisza.Od momentu kiedy wymieniłem rozrząd jeżdże na benzynie i jest gitara tylko te ssanie raz jest dobrze a raz nie ale już za pare dni a dokładniej w poniedziałek będę miał mądrą książke o naszych haniach tą "Honda Civic sam naprawiam" musiałem w empiku zamówić bo od ręki ciężko dostać u mnie nie wiem jak u was aha koszt 60zł.
  • #343
    plakon83
    Poziom 13  
    Może po prostu zatankowałeś gdzieś chrzczone paliwko, albo silnik zaciągnął trochę mułu z dna baku, ważne, że już ok ;)

    Na czym dokładnie polega problem ze ssaniem?
  • #344
    peter82
    Poziom 14  
    Co do ssania to ma za duże obroty na nim tak myśle że czasem to ok 2000 RPM gdy jade na ssaniu przy zmianie biegów i wraz ze wzrostem temperatury silnika to zanika i nie zawsze tak jest temu też chce zlokalizować cały ten układ od ssania może coś się zawiesza może ten cały bimetal się wyrobił no chce to sprawdzić.
  • #345
    zielony_elektryk
    Poziom 11  
    aha pojemność baku Hondy Civic 92 1.5 16v 90KM to 45l ? :>
    sory za OT :<

    Dodano po 4 [godziny] 37 [minuty]:

    plakon83 silnik mam D15B2
  • #347
    imtheone86
    Poziom 14  
    peter82 ksiazeczka o ktorej piszesz jest na ktorejs z pozednich stron w pdf. napisze mi ktos cos kolwiek o tej przepustnicy, gdzie ona jest i co mam z nia zrobic?
  • #348
    peter82
    Poziom 14  
    Witam wszystkich imtheone86 a w tej książce co umieściłeś to nie ma tego opisanego wiem żę jedna z przepustnic jest sterowana elktronicznie jest tam czujnik położenia przepustnicy ale jeżeli to było popsute to by obroty wariowały a u ciebie szarpie może coś być nie tak z mieszanką jak sobie przypominam to u mnie szarpanie ustało po zatankowaniu większej ilości paliwa ponad pół zbiornika było może układ był zapowietrzony?
  • #349
    imtheone86
    Poziom 14  
    zawsze tankuje do pelna, po wymianie swiec troche ustalo szarpanie, ale minimalnie jeszcze szarpie. pytam o przepustnice bo zawieszaja mi sie obroty, ale na 1 sek i opadaja
  • #350
    P_Zebzda
    Poziom 12  
    Czekaj zeskanuje Ci coś.

    // EDIT

    Kiedys jak miałem problemy z nieznaną przyczyną wariacji obrotomierza i zaduszania Hani byłem u specjalisty od kompow samochodowych.

    Wydrukował mi kilka stron tego co moze być. Min. wydrukował mi przepustnicę:

    honda civic 93 1.3 16v dziwne obroty

    honda civic 93 1.3 16v dziwne obroty

    Sprawdzałem juz raz swoją przepustnice i okazało sie ze jest ok.

    Do sprawdzenia najlepiej miernik wskazówkowy. Na cyflowym nie widać tak dobrze tego przeskoku (braku przejścia).

    Tam jest 3piny. 2 zasilanie. 3-ci sygnałowy (wyjście).

    Podepnij zasilanie z przyłączanej kostki. Włączasz zapłon. Miernik pomiędzy - masę i pin sygnałowy czyli +.

    Teraz mechanicznie ruszaj przepustnicą linką.
    Jeśli wskazówkowy miernik zastosujesz wskazówka wraz ze zmianą
    położenia przepustnicy ma płynnie opadać lub podnosić się.
    Nie może szarpać, przeskakiwać.

    Jeśli cyfrowy ustawiasz zakres napięcia tak aby było 0.00 po przecinku bo tam jest 5Vzasilania tak wiec setne części powinieneś złapać w mierniku.
    I to samo płynne przejście cyfr.

    Jednak zdecydowanie miernik wskazówkowy o oscyloskopie nie wspomnę ;)

    Na ciepłym silniku też sprawdź.

    Napisz co pokazuje ;)
  • #351
    zielony_elektryk
    Poziom 11  
    elegancko. dzisiaj byłem na przeglądzie mam tylko tylne klocki wymienić i tuleje wahaczy przednich i będzie cud malina...
    kolego imtheone86 udało Ci się doprowadzić swoja Hanię do stanu doskonałości ? ;D
  • #352
    peter82
    Poziom 14  
    Witam a ja od dziś już mam "mądrą książke" jak coś by was interesowało to dajcie znać to wyszukam w książce i napisze.
  • #353
    djmysia
    Poziom 10  
    Witam !!

    Nie wiem czy temat jest jeszcze aktualny ale może ktoś udzieli mi odpowiedzi. Wczoraj założyłem instalację LPG i zaczęły się moje problemy z hanią. Mam silnik 1.3 d13 1995. Otóz rano gdy odpalałem autko przed założeniem LPG włączało mi się ssanie i obroty były max do 2000, teraz jak odpalam auto na benzynie mam od 3000 do 3500 potem spadają i jest oki.
    1. Co może być przyczyną ? Również zauważyłem, że nie raz słychać z silnika takie buczenie.

    W czasie jazdy na gazie przy prętkości np. 110 km/h wrzucam na luz i obroty nie spadają od razu tylko dopiero jak zahamuję hamulcem.

    2. W czy tkwi problem ?
  • #354
    imtheone86
    Poziom 14  
    to buczenie z z puszki od podcisnien, to normalne lyle ze pewnie wczesniej tego nie zauwazyles, sprawdz czy nie pokazalo ci bledu sondy lambda, ja tak mam bo nie zalozyli mi takiej jkby latki ktora oszukuje sinde na gazie, ja jej nie mam i dlatego swiruje. naj lepsza rada jaka moge ci dac to nie jezdzij na gazie! ale widze ze za pozno.
    P_Zebzda podpowiedzialbys gdzie dokladnie jest ta przepustnica, bo z tego obrazka nic nie wiem...
  • #355
    peter82
    Poziom 14  
    Witam wszystkich kolego imtheone86 tu masz zdjęcie gaźnika z zaznaczonym cięgnem od pierwszej przepustnicy po nim zlokalizujesz przepustnice w gaźniku.Masz tam śrubke może sobie podreguluj troche to przerywanie ustanie.Spróbuj.
    https://obrazki.elektroda.pl/88_1241627628.jpg
  • #356
    imtheone86
    Poziom 14  
    dzieki wielki, teraz tylko chwilke czasu potrzebuje i pobawie sie, wyreguluje tez zawory
  • #357
    djmysia
    Poziom 10  
    Sprawdzałem błędy ale komputer nic nie pokazuje. Czyli obserwuję diodę i po przekręceniu kluczyka do zapłonu dioda raz mrugie i potem juz wcale nie mruga. Czyli komputer nic nie wykrywa. Zauważyłem że tylko mam takie obroty jak jest silnik zimny. Ma ktoś jakąś radę ?

    P.s dzisiaj zrobię mały test. Odłączę akumulator na całą noc i zobaczę czy jutro rano też tak się będzie działo.
  • #358
    peter82
    Poziom 14  
    Witam kolego djmysia wiesz że po odłączeniu akumulatora rano będziesz musiał "nauczć" komputer wszystkiego od nowa a jak to robić to jest gdzieś na tym forum napisane.Ja też mam za wysokie obroty na zimnym silniku na ssaniu być może to coś właśnie ze ssaniem jutro mądrą książke przejże i poczytam o tym.
  • #360
    P_Zebzda
    Poziom 12  
    DJMISIA

    Tu masz z mojej byłej szkoły wszystko co i jak.

    http://209.85.229.132/search?q=cache:rEq7fb_C...owBledowHondy&cd=2&hl=pl&ct=clnk&client=opera

    Plik Doc:

    http://www.zsz-lezajsk.edu.pl/~sduda/pliki/publikacje/InstrukcjaKodowBledowHondy.doc

    Koleżanka z pracy miała to samo.
    Jakiś wężyk był odpadniety u niej ale nie wiedziala do czego to nie chciala zepsuc auta tak wiec nie podlaczała. Teraz nie wiem nie widze sie z nią co było przyczyną.

    Nie powiem Ci tego na 100% czy to jest akurat jakis wężyk.

    Restart kompa później pomyślimy.