Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
OxomiOxomi
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

honda civic 93 1.3 16v dziwne obroty

peter82 11 Feb 2009 13:48 94066 401
  • #61
    smondzio
    Level 10  
    No właśnie powinno wyświetlić a nie wyświetla ale jak mówiłem odpiąłem wtyczkę od tego zaworu i dalej było tak samo jak obciążenie włączyłem i obroty spadają jak włączę nawiew na fula i światła to silnik ledwo co kreci nie mam obrotomierza więc nie mogę powiedzieć jakie to są obroty. Dzisiaj próbowałem czyścić ten zaworek benzyną ekstrakcyjną najpierw zanurzyłem cały na pół godziny i wacikami do uszu czyściłem a później reset komputera i nauka od nowa do póki nie włączę świateł czy wiatraka obroty są ok po włączeniu obciążenia spadają i silnik przerywa nie wpływa to na jazdę ale jak stoję na światłach czy gdzieś to czuć drżenie karoserii i strach czy aby zaraz auto nie zgaśnie :0
  • OxomiOxomi
  • #62
    plakon83
    Level 13  
    Najwyraźniej sterowanie wolnych obrotów, czyli w 1.3 ten zaworek obejściowy pełniący rolę krokowego jest niesprawny, zamiast wacików do uszu użyj pędzelka, waciki zostawiają mnóstwo syfu i możesz tylko pogorszyć sprawę.

    D13B2 to obd1
  • #63
    peter82
    Level 14  
    kolego terleckim więc tak sprawdziłem raz jeszcze te przewody no i ten drugi to jest brązowy tylko że taki ciemny odcień że wydawał mi się czarny i tak zrobiłem samodiagnostyke bez mostkowania i z mostkowaniem tej końcówki i wynik był taki sam jedno mignięcie po właczeniu zapłonu i to wszystko także wszystko w obwodzie jest ok to jest coś poza obwodem jakaś usterka mechaniczna chociaż nie koniecznie idę teraz posprawdzać wężyki wszystki troche czasu mi zejdzie na tym ale jak sprawdze to dam znać.pozdrawiam.

    Dodano po 9 [minuty]:

    aha jeszcze jedna rzecz kolego terleckim nie ma u mnie na konsoli zegarów tej kontrolki.A właśnie jeżeli to jest to złącze to w takim razie moge chyba jechać z hania do mechanika żeby podpiąć pod kompa tylko z drugiej strony po co skoro samodiagnostyka nic nie mówi to czy podpięcie pod komputer coś wykaże?I gdzie ja moge znaleść u siebie warsztat ktory ma odpowiednie oprogramowanie?trzeba w necie popatrzeć.no nic idę rozbierać samochód.pozdrawiam raz jeszcze.
  • #64
    terleckim
    Level 12  
    no wlasnie do tego caly czas dazymy tak jak napisales komputer nie wykazuje zadnych bledow dlatego musi to byc usterka mechaniczna dlatego na poczatku kazalem ci odpiac waz do pompy hamulcow, bo skoro wszystkie czujniki sa wypisane w spisie bledow komputera to tak jak mowisz usterka mechaniczna , a bardzo ciekawa jest ta sprawa z tym zlaczem diagnostycznym bo gdzies widzialem spis komputerow w hondach i widzialem ze niema wiec na tym sie oparlem ,ale zwieranie tych pinow nic nie da bo jest ta dioda na kompie zwierenie jest sensowne gdy jest kontrolka check engine a Ty mowisz ze jej niemasz wiec dlatego ta sytuacja mnie zastanawia podlaczenie do kompa faktycznie bledow nie powinien pokazac skoro kontrolka nie pokazuje ale pokaze Ci parametry spalania i wogle i tam jak silnik sie zachowuje, no wiec sprawdz te wszystkie wezyki podcisnienia tam sa numerki na wezykach podcisnienia wiec jak nie znajdziesz nic nie pokojacego to ja zobacze u siebie bo mam identyczny dolot widzialem twoje zdjecia wiec mam taki sam i bedziemy sie bawic bo tak pisac co jest a czego niema to bedziemy do rana siedziec trzeba zaczac dzialac pozdrawiam
  • #65
    peter82
    Level 14  
    Witam kolegę no więc tak zdjąłem dziś cały filtr powietrza i oglądałem wszystkie węrzyki po kolei nie zauważyłem żadnych pęknięć czy poluzowanych wężyków.Ale dziś jak odpaliłem zimnego go na gazie to obrotów dostał na ssaniu w minute się nagrzał i już rpm normalne były czasem mam tak na benzynie.Musze też trafić na moment kiedy dostanie tych obrotów bo nie zawsze je łapie a jak już dostanie to będę kombinować.pozdrawiam.
  • OxomiOxomi
  • #66
    peter82
    Level 14  
    witam kolego terleckim więc tak chyba problem z głowy mamy i wiesz miałeś racje.Ale zaczne od początku wczoraj odwoziłem kolege do domu i na podwórku u niego zacząl szaleć silnik to ja zgasiłem go otworzyłem maske kumpel świecił ja znów hanie odpaliłem po chwili weszła na obroty a ja zrobiłem to co mi pisałeś odłączyłem przewód do serwa no i obroty uspokoiły się.Chciałem się jeszcze upewnić i dziś znów przeprowadziłem ten sam test odłączyłem obroty spadły podłączyłem znów zaczęły rosnąc odłączyłem i spadły do normy.Także to musi być to jak myslisz już zacząłem szukać tego serwa no ale druga sprawa czy wymienić jak coś same tylko serwo czy razem z pompą hamulcową też no nie wiem.Patrzyłem w necie to serwo do 100zł.I z pompą lub bez taka sama cena.A jeszcze tak zastanawiam się no wymiana samego serwa to chyba łatwiejsze będzie niż z pompą bo jeżeli z pompą to trzeba płyn hamulcowy spuszczać a może w obydwu przypadkach trzeba to robić?no czekam na szybką odpowiedź bo jak się uda to jeszcze dziś bym chciał to kupić.pozdro.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Aha kolego terleckim mam jeszcze takie jedno zapytanie co ma serwo do obrotów silnika jak to jest z tym powiązane?
  • #67
    terleckim
    Level 12  
    jak wymienisz cala pompe to fakt bedziesz musial wszystko odpowietrzac pozniej i bawic sie z tym wydaje mi sie ze jak wymienisz samo serwo to wystarczy a z drugie strony zeby pozniej nie bylo tak ze padnie ci pompa i plyna hamulcowy zacznie sie przedostawac do kolektora dlatego pytalem wczesniej czy auto kopci, wiec jak robic to pozodnie bedziesz mial bynajmniej pewnosc, a co do tego pytania czemu ma takie wysokie obroty jak serwo jest zepsute prosta przyczyna lapie jakies lewe powietrze i podnosi obroty dlatego tez myslalem o podcisnieniu ale najpierw wolalem to wykluczyc, a widzisz tak sie bales to odloczyc i wkoncu problem rozwiazany gdybys odrazu to sprawdzil dawno bysmy zakonczyli temat :) pozdrawiam


    aha jeszcze dodam ze chyba nie wyciagniesz samoego serwa bez pompy bo mozesz te rurki po uginac i sie zlamia
  • #68
    peter82
    Level 14  
    aha to w takim razie trzeba serwo z pompą wymieniać będę no oki poszukam jeszcze chyba serwo do hond rocznik 92-95 jest takie samo?gdzieś widziałem ogłoszenie to chłop napisał że pasuje do modeli z bębnami z tyłu rocznik j.w. jak myślisz? także jak coś to by ułatwiło poszukiwania.
  • #69
    _iwo
    Level 11  
    Witam kolegów, śledzę wasze wzmagania z D13b2 i widzę, że chyba udało się rozwiązać problem kolegi peter82, moje gratulacje.
    Mam pytanie do Was, czy jesteście w stanie powiedzieć co jest u mnie bo gdy odpalę silnik i jest on ledwo ciepły to włącza się ssanie , tylko że wtedy silnik wchodzi na duże obroty(ok. 3 tyś.) od razu po odpaleniu.
    Również gdy odpalę zimny silnik to obroty tez są wysokie przed wyłączeniem się ssania , na początku tzn. zaraz po odpaleniu są ok.
    Czy to może być wina czujnika temp. Jeżeli tak to jak on wygląda i gdzie on jest?
    Aha ,a moze czujnik cieczy chłodzącej też ma coś do tego?
    I jeszcze chcę dodać,że gdy ssanie się wyłączy to obroty są ok, silnik nagrzewa się ok. Jak ktoś coś wie to proszę o radę.
    Pozdrawiam
    Mam inst. LPG ale to nie ma znaczenia na czym odpalam auto.
    Silnik D13b2 4g
  • #70
    terleckim
    Level 12  
    do peter82: mysle ze niema to wiekszej roznicy a jeszcze jak ten gosc tak pisze to tym bardziej dopiero po 96roku mogloby byc inne.

    do iwo: w poprzednim poscie napisales ze wypioles haczyk ktory steruje zimnym cieplym powietrzem. a po co? chyba ze gaz masz wpiety przed tym regulatorem i hamuje Ci doplyw gazu, bo napisales ze masz inst gazowa, jak masz caly czas otwarty ten regulator to zasysa on zimne powietrze bo rura idzie gdzies tam do blotnika, chyba ze masz inaczej? i wtedy kolektor nie jest wogle podgrzewany bo silnik nie zdazy jeszcze nagrzac wody wiec dlatego jest ten regulator zeby dac powietrze cieplo to chyba wiesz wiec jesli to nie koliduje z inst. gazowa propnuje to zapiac i przejdziemy do dalszych dzialan, co do czujnika temp znajduje sie on mniej wiecej pod aparatem zaplonowym na wysokosci glowicy dwa kable zielono-biały i czerwono-biały,kiedy silnik jest ciepły, opór czujnika temperatury płynu chłodzącego wynosi 200-400 Ohm, kiedy silnik jest zimny, wartość ta może wynosić 2-10kOhm mozesz zmierzyc omomierzem, aha i jeszcze takie pytanie kontrolka od diagnostyki czerwona na komputerze nie wyswietla zadnych bledów?
  • #71
    _iwo
    Level 11  
    Na początku dzięki kolego terleckim za zainteresowanie moim problemem!
    Kontrolka nie wskazuje żadnych błędów.
    Klapkę odłączyłem bo silnik po nagrzaniu wchodził mi na obroty, podchodziłem do tego wiele razy ale tak chyba musi być, bo chyba gaz w tych silnikach nie lubi ciepłego powietrza. Rura od powietrza zaczyna się koło przedniej prawej lampy,a gaz jest wpięty za klapką do miksera.
    Wiem że jak klapka jest na haczyku to silnik szybciej się nagrzewa i to chyba tyklo do tego służy.
    A ten czyjnik to jest od cieczy chłodzącej rozumiem a co z czujnikiem temp zewn, czy to jest jedno i to samo .
    Sprawdzę opór na tym czujniku może to jest przyczyną bo chyba może być.
    Dzięki.
  • #72
    terleckim
    Level 12  
    peter82: zanim jeszcze kupisz serwo sproboj zatkac czyms ten waz po odlaczeniu od serwa bo byc moze ze lapie powietrze w innym miejscu a nam sie wydaje ze akurat przez to wiec odczep to jeszcze raz zatakj rurke od strony gaznika i jesli obroty zaczna rosnac znowu to bedziemy szukac innej przyczyny bo chodzi o to zeby sie calkowicie upewnic czy to jest to bo po co masz wywalac kase lepiej sie upewnijmy pozdrawiam
  • #73
    peter82
    Level 14  
    kolego terleckim oki zrobie tak i jeszcze taka sprawa jest bo tak jak dziś odpiąłem wąż od serwa był na gazie odpalony to obroty spadły jak pisałem a jak na benzynie odpaliłem zdjąłem też ten wąż chyba palcem go zatkałem to silnik zgasł.

    Dodano po 17 [minuty]:

    aha tzn że jeżeli zatkam go a silnik zgaśnie to już wiadomo że będzię to serwo?no na benzynie to wiem że zgaśnie tylko gaz musze sprawdzić.A czy od tego może tak być że wolne obroty będzie miał bo mam tak na benzynie że aż gaśnie to troche frustrujące podczas jazdy po mieście nagrzeje się i jest oki tylko to zauważyłem że po wciśnięciu mocniej hamulca tak się dzieje.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A jeszcze coś powietrze do serwa to jest wtłaczane przez silnik czy wysysane z serwa?

    Dodano po 4 [godziny] 49 [minuty]:

    Witam ponownie kolego terleckim.Więc tak mała poprawka do tego co pisałem wyżej.Właśnie wróciłem do domu i chciałem się przekonać co będzie jak odepne i zatkam ten wąż dodam że na benzynie to teraz robiłem i więc tak odpiąłem i silnik zgasł.No i nie wiem czy to prawidłowa reakcja była jutro na gazie zobacze.Bo jak na gazie odpiołem to jak wiesz tylko obroty spadły jutro zobacze co się stanie gdy na gazie zatkam ten wąż.Pozdrawiam.
  • #74
    terleckim
    Level 12  
    no bo wlasnie cos mi nie pasowalo z tym ze napisales ze odpioles i nie zgasl ci na benzynie bo na gazie to zawsze jakas dawke gazu dostanie, i bedzie sobie cicho pracowal, jak to napisales to poszedlem sprawdzic u siebie zeby sie upewnic i powinno byc tak ze jak odpniesz to silnik powinien faktycznie zgasnac wiec przytkaj go i jesli obroty nie wzrosna tylko beda takie jak powinny to mozna stwierdzic ze to serwo a zwlaszcza to ta sprawa ze mowiles jak wcisniesz pedal to obroty spadaja prawie do zera, a jeszce do tego pytania czy zasysane czy wysysane, powietrze jest zasysane z serwa podcisnieniem wspomagane sa hamulce aha i na gazie to raczej nie proboj sprawdzac tego bo silnik krokowy ktory jest na rurze tej grubej dolotowej gazu (chyba ze go niemasz) zwiekszy dawke gazu bo komputer wyczai ze jest za malo obrotow i trzeba zwiekszyc dawke gazu zeby zwiekszyc obroty.mowie tu o kmputerze od gazu (nie mylic z glownym)
  • #75
    peter82
    Level 14  
    aha to mam iść odpiąć wąż od serwa zatkać go czymś i odpalić na benzynie tak jak mówiłeś a co do gazu to ja mam zwykły założony ręcznie sobie przełanczam gdy wypali się benzyna w gaźniku a na tej grubej rurze od gazu to jest tylko zawór żeby regulować ilość gazu do gaźnika nie ma żadnego komputera u mnie.
  • #76
    terleckim
    Level 12  
    wiec proboj to robic na benzyznie bo to jest pewniejsza instalacja doplywu paliwa jak gaz, ty mowiles ze nie zawsze to sie dzieje ze te obroty swiruja wiec poczekasz az te obroty zaczna swirowac wtedy odpinasz waz i szybko go zatkasz mozesz nawet palcem nie urwie ci go :D i jesli wtedy obroty beda w normie i nie zwrosna to mozemy byc pewni ze to serwo. pozdrawiam
  • #77
    peter82
    Level 14  
    aha oki tak zrobie no na benzynie to właśnie to ma teraz wolne strasznie na gazie są wysokie no i jeżeli zatkam wąż i sie unormuja to już wiadomo co za przyczyna aha wiesz a jak bym zrobił tak bo znalazłem taki mały ścisk stolarski no i bym ścisnał ten wąż zdjęty już i zobaczył jak zachowuje się silnik tzn odpaliłbym go na zdjętym zatkanym wężu?

    Dodano po 21 [minuty]:

    no więc tak kolego terleckim zrobiłem tak zakleiłem koniec tego węża taśmą i odpaliłem go no i włączyło się ssanie i teraz na ssaniu sobie chodzi poczekam ąż się nagrzeje na benzynie jakie obroty będzie miał bo wiesz jak nagrzany jest na benzynie to ma wolne obroty jak będą w normie to wiadomo potem na gazie zobacze bo jak nagrzany jest to łapie wtedy te obroty i wtedy niech dłużej sobie popracuje jak nic nie będzie się działo to już wiadomo będzie.
  • #78
    terleckim
    Level 12  
    no mozesz nawet na odrazu zatkanym sprobowac,ale lepiej zebys to sprawdzal na benzynie ale proponowalem wlasnie tez tak zeby wiesz odpalic na benzynie poczekasz wtedy kiedy zacznie swirowac odpinasz waz zatykasz szybko zeby nie zdazyl zgasnac i tak jak mowie jesli nie wzrosna obroty no to wymieniaj serwo, bo chodzi mi o to zeby go zlapac akurat w tym momencie kiedy zacznie swirowac wtedy bedziesz wtedy bedziesz mial definitywny podglad na to ze to serwo,a wiesz na gazie to juz kwestie tego kto i jak tam ustawial ten gaz bo podejerzewam ze sobie czasami lekko odkrecisz ten koreczek na rurze dolotowej od gazu jak masz za malo mocy:D
  • #79
    peter82
    Level 14  
    no więc tak kolego terleckim zrobiłem tak chodził na zatkanym wężu od serwa na benzynie wyłączyło się ssanie i było oki nawet obroty sobie przy okazji wyregulowałem no przełączyłem na gaz na zatkanym wężu na początku oki ale na gazie na zatkanym wężu zaraz wszedł na te obroty to chociaż ja nie gazownik jestem to wkręciłem troche tą śrube na głównej rurze i obroty spadły a tak na moje oko laika w sprawie gazu to ta śruba była prawie do końca odkręcona pół centymetra ją wkręciłem i było oki no zgasiłem założyłem spowrotem wąż odpaliłem na gazie i nic nawet jak gazu dodałem to obroty wróciły do normy na benzynie też nic nie było ale wiesz co musze się teraz hanią przejechac troche zobaczyć jak będzie się zachowywać.Jak wróce to napisze.pozdrawiam.Aha jeszcze jedna sprawa od czasu kupna nic nie kręciłem z gazem tylko gazownik.No nic jade się przejechać.

    Dodano po 1 [godziny]:

    no więc już wróciłem i tak na benzynie oki jest obroty dobre nawet z obciążeniem a jak wracałem przełączyłem na gaz a tu mi samochód jechać nie chce daje gazu a on nic zatrzymałem się i odkęciłem spowrotem ten zawór od gazu tak jak był no i już normalnie jechał tylko że po wrzuceniu na luz dostał tych obrotów na gazie zajechałem do domu miał te podwyszone obroty to je tym pokrętłem w gaźniku zbiłem na normalne także tak zastanawiam się czy dobra regulacja gazu i gaźnika nie załatwiła by tej sprawy z obrotami na gazie i benzynie tak trzeba to zgrać ze sobą dobrze ustawić tak gaz żeby było dobrze jak myślisz?
  • #80
    terleckim
    Level 12  
    to powiem ci teraz tak jesli na benzynie nie dostanie ci tych wysokich obrotów no to odczepimy sie juz od tego serwa bo jesli na benzynie mowisz ze jest ok obroty itd. to niema co sie czepiac juz serwa a teraz kwestia gazu widisz skreciles srobke a on odrazu niechcial jechac, wiec ta srobke zostaw niech ona sobie bedzie a na reduktorze powinnienes miec taki czarny wystajacy plastik taki ze bedzie go mozna zlapac palcami i leciutko krecic (chociaz sprawdz to bo nie wiem jakiej firmy masz reduktor)jakbys podal nazwe firmy to bym sie zoorientowal no i ten wlasnie czarny plastik glownie sluzy do regulacji wolnych obrotow leciutko mozna go skrecic w prawo albo w lewo odczekac chwile i uslyszysz jakas reakcje obrotow, ale co jest teraz najwazniejsze jesli ten reduktor ma wiecej niz 3-4lata to ta regulacja bedzie wygladac w ten sposob ty bedziesz skrecal obroty bo sa za duze silnik sie mocniej nagrzeje membrany inczej sie uloza i po jakiejs chwili zgasnie calkiem znowu ty podniesiesz te obroty bo stwierdziles ze sa za niskie to znowu silnik sie nagrzeje membrany sie znowu inaczej uloza i znowu dostanie obrotów i takie sa objawy wyeksploatowanych membran ze niema mozliwosci poprawnego ustawienia na gazie, bo wiesz jesli bys mial komputer od gazu i ten silnik krokowy zamiast tej srobki na rurze to nic by sie nie dzialo ,sam by se regulowal i wszystko byloby cacy, kiedys mialem inna honda z silnikiem d13b2 to byla honda civic shuttle i miala troche inny kolektor dolotowy ale mialem taki sam jak teraz ty masz regulacja srobka i przy reduktorze i nie moglem tego ustawic w zaden sposob zmienilem reduktor to jeszcze jakos to sie krecilo,dlatego teraz w swojej hani identycznej jak twoja tylko 94 nie zakladam gazu bo z gaznikami tak jest jakby to byl wtrysk zaden problem a tu no jest czasami curk, tak wiec sprawdz ile ma ten reduktor jaka firma no i upewnij sie czy on juz nie wariuje na tej benzynie a jak zacznie wariowac na gazie to przelacz na benzyne i zobacz co sie dzieje pozdrawiam
  • #81
    peter82
    Level 14  
    no więc tak gaz wstawiony2006 w czerwcu to jeszcze do trzech lat troche mu brakuje a reduktor to jest firmy TOMASETTO.A o jakich membranach mówisz?

    Dodano po 57 [minuty]:

    no więc tak patrzyłem reduktor i jedyn czarny plastik jaki znalazłem to biegły do niego jakieś dwa przewody.No a rewgulacje no to chyba ta śruba na głównym przewodzie zasilającym i na reduktorze korą ustawia się ciśnienie gazu.
  • #82
    _iwo
    Level 11  
    Witam Panowie, wczoraj sprawdziłem ECU i jest błąd 1 czyli sonda lambda , ciekawe czy to ma się coś do tych wysokich obrotów o których pisałem wcześniej. Ten błąd pojawi się co jakiś czas ale robię reset i jest spokój na kilka tygodni. Chciałem też zmierzyć opór czujnika ale nie mogę się dostać pod aparat a nie chciał bym go ściągać , spróbuję jakoś inaczej. I jeszcze coś: widziałem tak jakby jeszcze jeden czyjnik obok tego pod aparatem tylko że słabo go widać i nie jestem pewien co to jest.

    do peter82: trzeba jechać na regulację gazu, co do membran to rok temu wymieniałem u siebie sam i nie jest to wielkie coś do tego jeszcze oringi które są w zestawie naprawczym, warto jeszcze wymienić filterek gazu.
    Gazownicy mówią że regulację trzeba robić na analizatorze spalin - nie wiem czy tak być powinno czy to tylko wyciąganie kasy( kiedyś koszt regulacji na analiz. to 30zł za 2 min :cry: )
    Pozdrawiam
  • #83
    peter82
    Level 14  
    ja przed chwilą sam wyregulowałem sobie obroty na gazie tylko zobacze pojeżdże troche i co będzie jak nie to w poniedziałek skocze do gazownika albo te części kupie co mówiłeś bo chyba od założenia gazu nic nie było wymieniane.
  • #84
    terleckim
    Level 12  
    do peter82: te dwa przewody biegnace do czarnego plastiku ten plastik to elektro zawór, ale niemasz tam tej czarnej srubki na reduktorze?? bo powinna byc jedna taka ze tylko plaskim wkretakiem ja przekrecisz a druga to wlasnie ta czarna ona tak powinna wystawac po to zeby moznabylo ja palcami krecic,ale mniejsza z tym jak juz to ustawiles to ok teraz pojezdzij i zobaczysz jak to wyglada aha pytales o membrany to juz pewnie sie dowiedziales co to jest, zreszta rzucisz haslo w serwisie al..... .pl to bedziesz widzial, a jeszcze dodam taką ciekawostke co bardzo mało osob wie o tym a jest to przydatne te membrany otwieraja doplyw gazu dopiero w momencie gdy silnik zasysa ten gaz z tej rury dolotowej otwieraja sie membrany,bo niektorzy mysla ze ten gaz sobie poprostu leci w tej rurze nawet gdy silnik jest unieruchomiony a tryb pracy przelaczony jest na gaz takze warto to wiedziec. takze peter daj tam znac co i jak z twoja hania bo ciekawy jestem czy to sie unormuje czy co i jak pozdrawiam


    do iwo: czyli odczytales ze wyswietla blad sondy wiec tak nie musisz mierzyc tego czujnika temp narazie bo komputer wyswietla ci blad sondy, wiec tak sonda m.in ma wplyw na sterowanie mieszanka i to duzy bo tak jak wczesniej mowilem sonda ma tez za zadanie ustawic taka dawke zeby katalizator poprawnie neutralizowal jakas czesc z tych spalin i powiem ci tez ze automatyka ssania napewno tez opiera sie na sondzie lambda takze mysle ze ma to wplyw na twoje obroty a wyswietla ci blad odrazu czy po nagrzaniu bo sonda ogolnie pracuje od temperatury ok. 300C u naszych haniach jest sonda jedno przewodowa wiec musi zagrzac sie sama z kolektora,opisz tak dokladniej jak to sie wszystko zachowuje mniej wiecej pozdrawiam
  • #85
    peter82
    Level 14  
    A więc tak kolego terleckim na benzynie co tylko zauważyłem to tylko szarpanie gdy puszcze gaz ale to chyba swiece a na gazie jak narazie obroty są w normie a jak wzrosnał to tylko powyżej 1000 rpm pojeżdże jeszcze to popatrze i poobserwuje.
  • #86
    _iwo
    Level 11  
    Witam, kilka razy wyświetlał się błąd sądy ale zawsze po resecie przez pewien czas był spokój (kilka tygodni), może to przez mięszanke paliwa.
    A z obrotami jest tak że na około 15-20 sek. przed wyłączeniem się ssania nabiera wysokich obrotów, następnie ssanie się wyłącza i jest ok.
    Gdy silnik jest zimny(z nocy) to jak odpalę auto to obroty są ok ale później narastają. Ma to miejsce również gdy auto trochę ostygnie np postoi w zimie przez 1h i trzeba je odpalić wtedy od razu wchodzi na obroty dopuki ssanie się nie wyłączy.
    szczerze mówiąc nie wiem czy to ma coś z sondą.
    A co do sondy to nie wiem czy jest do wymiany czy jak.:|
  • #87
    terleckim
    Level 12  
    witam
    no wlasnie myslisz o tym samym co ja ze przez mieszanke bo sonda moze nie reagowac na spalanie gazu wiec moze tez przez to wyswietlac blad dlatego pytalem czy na benzynie tez wyswietli blad ale to bys musial przez te kilka tyg jezdzic na benzynie zeby sie upewnic ze blad sondy sie nie wlacza, a jesli sie wlaczy na benzynie wtedy mozna podjerzewac ja ze raczej jest uszkodzona ,albo jesli auto duzo chleje benzyny a mam takie pytanie czy do tej sondy wpiety jest jakis kabel ktory laczy sie z instalacja gazowa?bo jesli tak to wtedy regulacja gazu zalezna jest od sondy i blad raczej tez nie powinien sie wyswietlic aha i nie odpowiedziales czy masz doplyw gazu sterowany silnikiem krokowy na rurze tej dolotowej od gazu czy jest zwykly regulatorek(srubka)?bo ja musze sobie to wyobrazic jaka instalacja gazowa,ale tak jak mowie jesli masz zwykla inst. gaz i sterownik typu (tryb benzyna-tryb wypalanie-tryb gaz) to trzeba sobie dac spokoj z sonda,mozesz zmierzyc ten czujnik temp i podac tu rezystancje zobaczymy,a co z zaworem EACV wczyszczony sprawdzony? sorki ze tak pytam moze pisales wczesniej ale nie chce sie cofac bo troche bylo tych postow,aha i jeszcze taka rzecz jak bo mowiles ze jak auto postoji 1h na zimnym to znowu sie wlacza ssanie to jest normalna reakcja go gdzies kiedys czytalem o hondach i byl tam opisywany nasz model i pisalo tam ze usciozliwe jest czesto wlaczajace sie ssanie.nawet po krotkim postoju.
  • #88
    peter82
    Level 14  
    witam kolego terleckim no więc wszystko dalej jest oki na gazie jeżdże sobie bez żadnych problemów na benzynie też tylko te szarpanie i to wszystko.Raz jeszcze przejże całą instalacje gazową może wcześnie nie zauważyłem tego pokrętła dziś jade w dłuższą trase i zobacze jak będzie.pozdrawiam.
  • #89
    peter82
    Level 14  
    witam wczoraj przejechałem 180 km i wszystko oki jest dziś wymienie świece i zobacze efekt.Czy szarpanie ustało.Także chyba już po kłopocie.Pozdrawiam.

    Dodano po 3 [godziny] 41 [minuty]:

    no i świece wymienione teraz to i przewody by się przydało też tylko jakiej firmy były by dobre.
  • #90
    terleckim
    Level 12  
    tylko czasem kie kupuj przewodów polskiego rzemiosła firmy janmor kiedys mi na zwykłym polonezie nie chciały chodzic a co dopiero jesli chodzi o honde