Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Seicento 1.1 spryskiwacz i wycieraczka tylniej szyby

25 Lis 2008 02:12 19046 16
  • Poziom 13  
    Witam, zima daje sie we znaki wiec musze naprawic w koncu spryskiwacz tylniej szyby w seicento. Problem byl od momentu kupna uzywanego auta. Namieszane jest cos z prawym przełacznikiem z pajaka. Wycieraczki przednie dzialaja poprawnie, tylna po przekreceniu przełącznika tez dziala. Problem jest ze spryskiwaczem tylniej szyby bo nie dziala wogole. Wg mnie przedni spryskiwacz powinien wlaczac sie jesli pociagne do siebie raczke i automatycznie wycieraczka powinna przejechac po przedniej szybie (bynajminej w innych autach tak jest), w mojej instalacji jesli pociagne do siebie raczke to nic sie nie dzieje. Popychajac ja od siebie wlacza sie przedni spryskiwacz tylko. Od czego zaczac sprawdzanie co moze byc przyczyna tego ze nie dziala tylni spryskiwacz i ewentualnie jak prawidlowo podlaczyc prawy przelacznik z pajaka.
  • Moderator Samochody
    W FIATach sterownie spryskiwaczem i wycieraczką jest rozdzielone (na szczęście). Jak pociągniesz do siebie włącza się spryskiwacz przedniej szyby. Jak dasz do góry to włącza się "przecieranie" szyby (wycieraczki działają dopóki trzymasz do góry). W innych autach wycieraczki włączają się razem ze spryskiwaczem i rysują szybę, bo zanim płyn dopłynie do dyszy to wycieraczki już zdążą wykonać przynajmniej pół cyklu po suchej szybie.

    Wajcha wycieraczek odepchnięta od siebie włącza spryskiwacz tylnych wycieraczek i (niestety) tylną wycieraczką na jeden cykl. Tylny spryskiwacz zazwyczaj nie działa, albo działa z duuuuużym opóźnieniem, ale powinno być słychać silniczek pracujący w zbiorniku z płynem (i często widać kałużę płynu pod samochodem ;) bo pęka membrana w zaworku zwrotnym).
  • Poziom 10  
    Witam, pozwolę sobie odświeżyć temat - mam podobny problem, a mianowicie od jakiś 2 dni nie działa mi przedni spryskiwacz ale nie działa w taki sposób ze próba użycia tego spryskiwacza włącza tylni (bez wycieraczek) korzystając normalnie z tylnego spryskiwacza uruchamia się i spryskiwacz i wycieraczka (tylna) ale co się stało z przednia i czemu zamiast przedniej uruchamia się tylna ?

    seicento 1100
  • Moderator Samochody
  • Poziom 10  
    Na razie wszystko działa się okazało ze rano nie moglem uruchomić samochodu - rozładował się akumulator, po jego naładowaniu wszystko działa - akumulator jest już wiekowy, wiec będę go wymieniał - mam nadzieje ze problem się już więcej nie pojawi.
  • Poziom 10  
    ja troszkę z innej beczki, ponieważ nie działa mi tylna wycieraczka. pracowała normalnie potem spowolniła aż w końcu staneła na dobre. czyżby to silniczek?
  • spec od auto-elektro
    Ośka zatarta.P
  • Poziom 10  
    czyli jedynie wymiana całego mechanizmu?
  • spec od auto-elektro
    Da się naprawić.P
  • Poziom 10  
    ok. rozebrałem i tej cholernej oski wybic nie moge. czy moze sie ją jakoś specjalnie odkręca?
  • Poziom 10  
    do hezibo: Kiedyś to rozbierałem. Jest tam taki oring który zapewne pękł tak jak i u mnie no i wycieraczka stanęła... Jeśli rozbierzesz "wszystko" tzn tak że już się powinno rozebrać to musisz to wybić...Osobiście nie pamiętam żeby tak było jakieś zabezpieczenie... zalej to ropą i odczekaj trochę albo jakimś rost off-em... ta rdza tak trzyma w tulejce.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    dzięki pomogło. nie do końca dało się zrobić nic nie uszkadzając bo rdzy było co nie miara. jeszcze raz dzieki serdeczne
  • Poziom 10  
    Witam,

    Ja zrobiłem tak:

    1. Wymontowałem mechanizm
    2. Odkręciłem tylną ściankę
    3. Ściągnąłem zabezpieczenie wałka (na szczycie, zaraz pod gwintem mocowania wycieraczki)
    3. Wybiłem wałek (należy oprzeć otwartą obudowę (korpus) o dwie deski, tak aby elementy metalowe mechanizmu podczas wybijania mogły wejść między deski)
    Im bliżej nakrętki znajduja się tulejki, tym bardziej je można wykręcić. Póżniej mozna użyć wybijaka (ale ostrożnie, może wskoczyc koło wałka i uszkodzić tulejkę) lub złapać za zębatkę i mocno ciągnąć obracając.

    WAŻNE: gwint przed wybijaniem należy zabezpieczyć dwiema nakrętkami M6

    4. Oczyściłem wałek oraz tuleję (tworzywo sztuczne, przy czym tulejkę rozwiercić należy wiertłem 8.5mm a jeśli dalej będzie ciasnawo to 9mm).
    Przy opcji z wierceniem nie należy przesadzić z głębokością.

    5. Całość nasmarowałem (wałek, tulejkę oraz mechanizm).

    5. Poskładałem i działa.

    Działanie "na sucho" można sprawdzić podając napięcie 9-15V na styki po bokach a masę na środek.

    Może się zdarzyć że podczas wybijania rozejdą się blachy łączące tryby, wystarczy je ścisnąć "żabką" i będzie ok.

    Ważne jest też właściwe ustawienie zębatek, obie muszą mieć możliwość ruchu od końca do końca w obie strony. Położenie zębatki plastykowej nie ma znaczenia, silnik kręci się zawsze w jedną stronę.

    Przy zakładaniu tylnej ścianki należy wysunąć prostokątny element ( jest to blokada osi silnika) a po skręceniu ponownie wcisnąć.

    Dodatkowo na szczycie tulejki dodałem 4 warstwy taśmy izolacyjnej (zapewni lepsze uszczelnienie przed wodą ściekająca z szyby.
  • Poziom 13  
    Czy da się sprawdzić bez podpinania do prądu (w rękach) czy używany mechanizm wycieraczki tylnej działa poprawnie - czy będzie duży opór robić działająca, ale nie podpięta do prądu?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    czyli będzie tam jakiś luz wyczuwalny przy kręceniu palcami? Pytam bo nie ruszałem na sucho nowej, a nie wiem jak potem stopniowo traciło ślizganie.