Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czujnik położenie wałka rozrządu - sygnał

25 Lis 2008 09:55 10829 4
  • Poziom 9  
    Witam.
    Jeżeli ktoś byłby w stanie podpowiedzieć mi w kwestii działania czujnika położenia wałka rozrządu to będę bardzo wdzięczny.
    Otóż sprawa wygląda tak że w wyniku stłuczki miałem pocięty przewód od tego czujnika i zapalała mi sie kontrolka wtrysku oraz auto fiat siena 1.6 16v nie miał mocy.Po lutowaniu przewodu w trzech miejscach kontrolka wtrysku nie zapala się ale auto nie pracuje idealnie , jest mułowate, więcej pali itp.
    Czy jest możliwe że poprzez wieloktotne lutowanie przewodu , który biegnie od tego czujnika do komputera samochodowego komputer ten otrzymuje sygnał z czujnika ale słabszy (dlatego kontrolka awarii silnika nie zapala się bo jakis sygnał jest) a w związku ze słabszym sygnałem komputer nie dobiera odpowiednich parametrów i silnik pracuje gorzej?
    Nie znam się na elektronice i nie wiem czy jest to czujnik typu albo działa albo nie czy też taki , który może dawać słabszy sygnał i przez to będzie miało mikejsce pogorszenie pracy silnika.
    Dziękuje za odp.
  • Użytkownik obserwowany
    Można lutować ale trzeba zaizolować, a co do mułowatosci to są raczej inne przyczyny.
    Zdiagnozowałeś silnik?
  • Poziom 9  
    Tak jest wszystko ok z silnikiem.
    Silnik pracuje w miare dobrze ale mało dynamicznie tzn reaguje z opóźnieniem na pedał gazu czy tez szarpnie z opoznienem po odjeciu pedalu gazu pozatym mam wrazenie ze nie ma maksymalnych osiągów i wiecej pali o litr.Takie objawy powstały dokładnie po sluczce w której ucierpiały tylko blachy i zderzak + te pocięte przewody od czujnika.
    Ostatnio gdy sie nagrzał zapaliła sie kontrolka wtrysku i zaczał pracowac tak jakby na 2 cylindry, podnioslem maske i ruszyłem ten lutowany przewód od czujnika położenia wałka rozrzadu i kontrolka zgasła a silnik zaczal normalnie pracowac.
    Stąd moje przypuszczenia , że cos nie tak z sygnałem na tym przewodzie tylko zastanawiam się bo jezeli juz zapalila sie kontrolka i silnik zaczal zle pracowac to jasnym jest ze na przewodzie gdzies nie bylo styku (moze juz cos posniedzialo) po poruszeniu przewodem styk jest i silnik dziala "normalnie".
    Stąd pytanie czy mogą być tylko takie dwa stany ,że przy braku styku silnik zle pracuje i kontrolka sie swieci a przy prawidłowym styku silnik pracuje normalnie i kontrolka wtrysku się nie świeci?
    Miałem nadzieje ,że w tej sytuacji wymiana czujnika z okablowaniem załatwi problem gdyż np jest słabszy sygnał jak jest gdzies lut/przewód posniedzialy itp.
  • Poziom 13  
    Odczyt błędów a potem odczyt parametrów i będzie wiadomo, skoro kontrolka zgasła to znaczy że sygnał z wałka jest TERAZ prawidłowy.
  • Poziom 9  
    Ok.Dzięki.Zobaczymy co wyjdzie po diagnostyce.Pozdrawiam