Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KME faluje na wolnych obrotach

oma250 14 Sty 2009 15:42 20180 97
  • #61
    oma250
    Poziom 13  
    manio123 napisał:
    eg 200 zupełnie wystarczy :) to 200kW a nie jak piszą na niektórych stronach 200km - tak przynajmniej informuje ich producent. i czywiście nie silver na staga , tylko kme na staga - ale to już dużo trudniejsza sprawa bo wymaga przeróbek w instalacji elektrycznej - praktycznie demontażu i montażu nowej wiązki. Zacznij od właściwego reduktora i wtrysków, jeśli nadal nie ogarniesz to dopiero wtedy sterownik stag 300.


    acha ok. dzieki za info. wlasnie nie wiedzialem ile jest roboty z przekladka.
  • OptexOptex
  • Pomocny post
    #62
    manio123
    Poziom 34  
    a jeszcze jedno : eg 200 nie ma zintegrowanego z reduktorem zaworu elektromagnetycznego , jeśli w poprzednich był to musisz dokupić zawór oddzielny lub kupić scorpion st , który ma zintegrowany z reduktorem zawór i filtr fazy ciekłej.
  • OptexOptex
  • #63
    dariusz105
    Poziom 26  
    kombinacja stag,magic,eg i prawidlowe nawiercenie to niemal gwarantowany sukces.nawierty przy wtryskach benzyny pod takim samym kontem.zamontowanie nowej elektroniki nie stanowi problemu ale co na to twuj gazownik?
  • #64
    oma250
    Poziom 13  
    Przecież nie będę go pytał o zdanie:D

    Ma montować i tyle. Dopłacę jak coś i o czym mam z nim gadać? Ale narazie zmienie wtryski i reduktor. Sterownik zmienię później jak coś. Jaka powinna być teoretyczna dopłata za wtryski i reduktor? Załóżmy, że stare graty wezmie w rozliczenie. I ile powinna kosztować później dopłata za zmianę sterownika?
  • #65
    dariusz105
    Poziom 26  
    zaklasz ty czy on?jesli sam zakladasz mozesz poszalec i zamontowac pojedyncze wtryski tylko dobrze pomocowac bo pobrywa kabelki.doplata do magic jet to ok.150pln reduktory sa w zblizonych cenach.zmiana elektroniki moze byc problemem jesli gazownik nie montuje staga.
  • #66
    oma250
    Poziom 13  
    sam bedzie montowal a staga tez montuje wiec miejmy nadzieje ze sobie poradzi:|

    mam jeszcze pytanie. jak mam nawiercony zle kolektor i bedziemy wiercic poprawnie teraz to czy moze on powkrecac srubki w te stare miejsca po valtekach? bo tam sa ponoc gwinty porobione.
  • #67
    kot11
    Poziom 13  
    Powinien ci odkupić ten kolektor i wstawić gaz jak trzeba. Możesz go postraszyć rzecznikiem praw konsumenta, wygraną masz w kieszeni.
  • #68
    oma250
    Poziom 13  
    to "kolega":|

    zeby miec wygrana musze miec powody do wymiany a jakie mam? teoretycznie teraz dziala auto. tyle ze instalacja jest zle polozona.
  • #69
    kot11
    Poziom 13  
    Masz podstawy do reklamacji jak u każdego mechanika, powód np. błędy montażowe które uniemożliwiają prawidłową pracę silnika.
  • #70
    dariusz105
    Poziom 26  
    jak gruby jest tam kolektor i czy sruby beda wchodzily do kolektora.dla fanow tuningu i polerowania kolektorow takie cos to czysta herezja.popytaj moze ktos w okolicy spawa zderzaki (plastiki)i da sie to jakos przyzwoicie zrobic
  • #71
    kot11
    Poziom 13  
    Koszt kolektora na allegro 80. Czy warto kombinować?
  • #72
    dariusz105
    Poziom 26  
    jesli sprawny tyle kosztuje stary przerobic na opal do kominka
  • Pomocny post
    #73
    kamazoon
    Poziom 12  
    Tak sobie czytam cały ten wątek i widzę że generalnie jest tendencja anty KME... ja powiem tylko tyle zakładam ich instalacje od 4 lat i jak do tej pory nigdy nie musiałem żadnej demontować. Były owszem jakieś problemy z pierwszymi generacjami produktu KME o nazwie Akme wynikające z bardzo małych korekt po temp i ciśnieniu gazu natomiast było to spowodowane tym że nie mieli czujnika temp gazu w strudze tylko dokręcany do listwy który bardziej mierzył temp całej listwy niż gazu podawanego do silnika. Obecnie Diego G3 posiada precyzyjne korekty temperaturowe które wykorzystywane są tylko w przypadku zastosowanie czujnika mierzącego ciśnienie i tamperaturę w strudze gazu. jest tam też taka opcja w programie którą trzeba zaznaczyć aby je aktywować. jeżeli ma sie wcześniejszy czujnik i opcja ta jest nie aktywna to cały czas dawka liczona jest z korekt mniej precyzyjnych.

    Na temat listew typu Valtek, Rail czy Alex i wszystkich im podobnych nie będę się wypowiadał bo dla mnie są to elektrozawory a nie wtryskiwacze z którymi zawsze były problemy i podejrzewam że zawsze będą...

    Polecanie Panowie wtryskiwacze Magic Jet - super sprawa zwłaszcza pojedyńcze poprostu zeje... natomiast czy uświadomił ktoś kolegę Oma250 że dobrze to one pracują tylko latem...? natomiast zima zwłaszcza po przebiegu około 10 -15 tyś km zaczynają się problemy... zabrudzony magic albo potrafi się nie otworzyć i zgubić kilka wtrysków zanim się rozklei, potrafi się nie zamknąc i zalewać silnik a wydajności jego radykalnie się zmieniają.

    Jeżeli ktoś chce być szczery to prawdę mówiąc dobre wtryskiwacze to tylko Keihin czy BRC (zrobione na wzór Keihina) ale niestety kosz 6 sztuk do auta kolegi myślę że by przewyższył reszte całej instalki łącznie ze zbiornikiem. Ja zakładam Matrix-y i choć było z nimi sporo problemów swojego czasu ( też bardzo źle znosiły brud i niskie temperatury) to nowe wersje tych wtryskiwaczy są naprawdę przyzwoite. Od września założyłem już ich sporo i jak do tąd miałem tylko jedną sztukę którą musiałem wymienić.

    Reduktor Silwer hmm... wiele by można mówić na ten temat. Niestety to co podaje producent 200KW czyli 260 koni chyba ustanowili drogą loterii bo faktycznie 200 koni to max co ten reduktor może pociągnąć. Były też różne wpadki typu wypadająca gumka czy zacierające się głowice natomiast nigdy nie miałem jakich kolwiek problemów z reklamacją w takich przypadkach.

    Od nośnie reduktora to mogę się zgodzić z tymi co proponują Skorpionka jest to na serio dobry reduktor.

    Na koniec tylko chce powiedzieć że dobre imię każdej instalacji może w bardzo łatwy i szybki sposób zepsuć tak zwany "gazownik fachowiec" który montuje listwę wtryskiwacza np do pasa przedniego i ciągnie wężyki około 70cm do kolektora naprawdę: WIELKI SZACUN DLA NICH
  • #74
    kot11
    Poziom 13  
    Co do KME to się nie będę wypowiadał bo nie posiadam ale nie ma dobrych opinii na ich temat. Za to mam Zenita u siebie (bardzo podobny do KME) i uważam go za kompletny złom, nikomu nie radzę zakładać. Nawet jest korekcja po temperaturze i ciśnieniu. Co z tego skoro korekcja po ciśnieniu jest wyskalowana co 50mBar ale jaką wartość % tam wstawić?

    Co do Magików to jest kilka plusów i kilka minusów. Najpierw o plusach:
    + przystępna cena
    + możliwość montażu pojedynczo
    + szybkość i dokładność
    + łatwość czyszczenia
    co do minusów to niestety
    - brudzą się
    Można temu trochę przeciwdziałać wstawiając dodatkowy filtr fazy lotnej.

    Dla mnie Matrixy mają jedną wadę jak padnie jeden to trzeba całą listwę wymienić, poza tym mam 5 cyl. silnik.

    A co do Silvera to także o dziwo był w moim aucie zamontowany i od niego zaczęłem przeróbki instalacji. A wady są trzy
    - duży sadek ciśnienia (moc mojego auta 155KM)
    - plastikowe kolanka które przeciekały
    - słabo ogrzewa gaz (temperatura gazu potrafiła spaść o 5-10*C po dodaniu gazu podczas postoju)

    To chyb tyle.
    Pozdrawiam Krzyś
  • #75
    kamazoon
    Poziom 12  
    Dla malego sprostowania powiem tylko że Zenita dla AGC produkuje włoska firma Autronic a Diego polska KME

    mam Audi A4 1.8T i założone pojedyńcze magic jety. Po drodze od reduktora do rozdzielacza mam odstojnik matrixa i zwykły filtr fazy lotnej i po 8 tysiacach wtryski zaczynały się kleic...
  • #76
    oma250
    Poziom 13  
    ile ludzi tyle opinii:cry:

    a jakiego skorpiona kamazoon polecasz? st czy mini?

    o magic jetach juz czytalem ze sie brudza i w zime nawalaja. ale wystarczy wyczyscic i smigasz dalej.
  • #77
    manio123
    Poziom 34  
    prawda jak dupa jest jedna : każdy chwali swoje instalki a prawda jest taka że nawet najlepsza nie naprawi błędów montazowych lub skutków chciwości instalatorów. Równie dobrze można skompletowac doskonale działającą instalację KME, stag czy zenit , jak i "stworzyć" kulejącą i zduszoną z najwyższej półki za którą niektórzy uważają np. landi renzo omegas lub prinsa .
    Winni też są i hurtownicy zachęcający do zakupu kompletu : elektronika+wtryski+reduktor. Instalator na pałę montuje we wszystkich autach bo jest małe preawdopodobieństwo że klient będzie na tyle świadomy aby żądac wymiany zduszonej instalacji i nie da się zagadać. Moce reduktorów powinny byc podawane w parze ze spadkiem ciśnienia - to by wiele wyjaśniło. Duże spadki ciśnienia i nieuchronnie towarzyszące im spadki temperatury gazu powodują że żadna elektronika nie jest w stanie nadążyć i o tym wie każdy elektronik , czy automatyk programujący jakikolwiek regulator procesu. Polecanie wymiany elektroniki jest często nieporozumieniem wobec kompletnie skopanej instalacji.
    Zamontuj scorpiona st a zapomnisz że jeździsz na gazie . Dziury w kolektorze zaślep wkrętami - niech ślady napełniają Cie dumą że sam lepiej to zrobiłeś niż "druciarz zawodowiec" :D
    Filtr fazy lotnej wymień co 15 kkm ( mozna też dołożyć drugi i zmieniac po jednym przekłądając kolejność) a czyszczenie magiców to też nie problem.
  • #78
    kot11
    Poziom 13  
    Scorpion Mini ciśnienie 1,2 max spadek do 0,95 przy 155KM. Za dużo :(
  • Pomocny post
    #79
    manio123
    Poziom 34  
    kot11 napisał:
    Scorpion Mini ciśnienie 1,2 max spadek do 0,95 przy 155KM. Za dużo :(

    i to jest precyzyjna odpowiedź :D
    przy scorpionie st zmiany ciśnienia będą na poziomie +/- 0.05 bara. To super wynik, bo nawet po cut offie praktycznie nie ma przyrostu ciśnienia.
  • #80
    oma250
    Poziom 13  
    manio123 napisał:
    kot11 napisał:
    Scorpion Mini ciśnienie 1,2 max spadek do 0,95 przy 155KM. Za dużo :(

    i to jest precyzyjna odpowiedź :D
    przy scorpionie st zmiany ciśnienia będą na poziomie +/- 0.05 bara. To super wynik, bo nawet po cut offie praktycznie nie ma przyrostu ciśnienia.


    no i super!:D uspokoiliscie mnie. robie poprawne nawierty + scorpion st i zobaczymy:D a powiedzcie mi jak sprawdzic w programie spadek cisnienia przy cut offie?

    ustawiam cisnienie na reduktorze w granicach 1.2bara bo takie jest najlepsze dla st tak? i pozniej monitorujac prace podczas jazdy butuje auto na gazie i patrze na ile spadek jest? dobrze rozumie?
  • #81
    manio123
    Poziom 34  
    oma250 napisał:
    manio123 napisał:
    kot11 napisał:
    Scorpion Mini ciśnienie 1,2 max spadek do 0,95 przy 155KM. Za dużo :(

    i to jest precyzyjna odpowiedź :D
    przy scorpionie st zmiany ciśnienia będą na poziomie +/- 0.05 bara. To super wynik, bo nawet po cut offie praktycznie nie ma przyrostu ciśnienia.


    no i super!:D uspokoiliscie mnie. robie poprawne nawierty + scorpion st i zobaczymy:D a powiedzcie mi jak sprawdzic w programie spadek cisnienia przy cut offie?

    ustawiam cisnienie na reduktorze w granicach 1.2bara bo takie jest najlepsze dla st tak? i pozniej monitorujac prace podczas jazdy butuje auto na gazie i patrze na ile spadek jest? dobrze rozumie?

    nominalne ciśnienie wtryskiwaczy to 1 bar ( dla tego ciśnienia podawane są średnice dysz) i nie widzę potrzeby jego zwiększania.
    do pomiaru ciśnienia musisz mieć laptoka przyłączonego w czasie jazdy :D , puszczasz gaz i przy hamowaniu silnikiem pojawi się nawet napis cut off na planszy z przeglądem parametrów pracy - zobaczysz :arrow: ciśnienie nie wzrosło , a bywa że wzrasta tak że wtrsyki przestają się otwierać - ale to nie w scorpionie :idea:
  • #82
    oma250
    Poziom 13  
    czyli ustawic na skorpionie 1bar? a cut off to przy puszczeniu gazu?
  • #83
    kamazoon
    Poziom 12  
    jeżeli skorpion to ST

    szczeże powiem tak: troszkę tych autek wyszło z pod mojego śrudokręta :) i tam gdzie wiem że rade da silver to kłade silvera a tam gdzie mogą być problemy idzie SKORPION ST

    W twoim aucie tylko skorpion ST


    manio123 napisał:
    bo nawet po cut offie praktycznie nie ma przyrostu ciśnienia.


    Tu teoretycznie prawda, natomiast spotkałem sie z autem gdzie rosło na cut off i spadało podczas jazdy. ale problemem było miejsce poboru podciśnienia, po zaślepieniu tamtego i pobraniu nowego z regulatora paliwk problem zniknąj jak reką odiął
  • #84
    manio123
    Poziom 34  
    oma250 napisał:
    czyli ustawic na skorpionie 1bar? a cut off to przy puszczeniu gazu?

    1 bar ale dysze nawiercić stosownie do wytycznych producenta wtryskiwaczy ( magic z karteczki, valtek z programu)
    cutt off to po naszamu hamowanie silnikiem :D
    Oczywiście scorpiona nie ma potrzeby instalować w każdym silniku, w małych jednostkach porazi sobie silver czy powszechnie opluwana na forach alaska, ale powyżej 100-120 KM to warto się czasem zastanowić co będzie się działo :D , a zepsuć mozna wszystko , jak się okazuje równiez instlację scorpiona .
  • #85
    oma250
    Poziom 13  
    maksymalny czas wtrysku benzyny przy bucie bede mial taki sam bez wzgledu na zmiane reduktora prawda?:) bo wg obliczen powinienem zastosowac 2,0mm dysze valteka bo mialem prawie 16ms. a cisnienie na skorpionie ustawic na rowne 1.0bara? zwiekszac je jesli cos bedzie nie tak? czy raczej regulowac rozwierceniem dysz na wieksze?
  • #86
    manio123
    Poziom 34  
    oma250 napisał:
    maksymalny czas wtrysku benzyny przy bucie bede mial taki sam bez wzgledu na zmiane reduktora prawda?:) bo wg obliczen powinienem zastosowac 2,0mm dysze valteka bo mialem prawie 16ms. a cisnienie na skorpionie ustawic na rowne 1.0bara? zwiekszac je jesli cos bedzie nie tak? czy raczej regulowac rozwierceniem dysz na wieksze?

    jeśli z zebranych map wyniknie że na gazie jest za ubogo to podkręcisz w górę ciśnienie . Wiercenie valteków o średnicy większej niz 2,7 nie przynosi wzrostu ich wydajności i wtedy mozna tylko zwięszych ciśnienie - co w Twoim przypadku jednak nie grozi. Będzie dobrze jak nawiercisz tyle ile wychodzi z obliczeń a ewentualna korekta nie przekroczy 0.1 mm, więc nie warto wszytkiego rozbierać i jeszcze raz dowiercać. Chyba że Ci sie zechce. Możesz też nawiercić dla 15ms i ewentualnie lekko obnizyc ciśnienie
  • #87
    oma250
    Poziom 13  
    ubogo tzn ze przy cut offie sa za duze spadki cisnienia?

    PS.
    jesli gazownik nie podlaczyl sondy pod komputer to zle? nie wiem czy podlaczyl dlatego pytam co to by zmienilo z ciekawosci.
  • #88
    manio123
    Poziom 34  
    oma250 napisał:
    ubogo tzn ze przy cut offie sa za duze spadki cisnienia?

    PS.
    jesli gazownik nie podlaczyl sondy pod komputer to zle? nie wiem czy podlaczyl dlatego pytam co to by zmienilo z ciekawosci.


    :D, nie cut off nie ma nic do tego , chodzi tu tylko o to że niektóre reduktory nie domykaja gazu i przy hamowaniu silnikiem wzrasta ciśnienie co powoduje szarpanie a nawet gaśnięcie samochodu bo sie wtryski nie moga otworzyć - ciśnienie przeciwdziała ich otwieraniu :D
    Sonda nie jest wpisana w algorytm pracy i można jej nie podłączać, ale jeśłi jest podłączona to mozna porónac jak pracuje lambda na benie i czy podobnie miga na gazie , albo czy po depnięciu jest bogata mieszanka czy uboga (powinna byc bogata) . Można też nie zbierać map tylko ustawic korekty na podstawie zachowań sondy lambda, ale tu juz trzeba 2 osób i może lepiej jednak sondę szerokopasmową taka warsztatową.

    Ubogo na gazie to znaczy że jest za uboga mieszanka a krzywa z punktami gazowymi jest nad punktami benzynowaymi , wtedy można albo zwiększyć mnożnik ( czyli wydłużyć czas wtrysku gazu) albo zwięszyć dysze czy ciśnienie gazu. Co zmieniamy zależy od konkretnej sytuacji. Nadmierne wydłużenie czasu wtrysku prowadzi do zubożenia mieszanki przy wysokich obrotach , a nawet zapętlania się czyli jednoczesnego otwarcia dwu kolejnych wtrysków. Oczywiście i ekonomika leci na pysk.
  • #89
    Bogdan007
    Poziom 12  
    Witam
    Chciałbym wrócic do nawiercenia kolektora.....

    Rozumiem ze ma byc blisko zaworów i pod katem zblizonym do kata wtryskiwaczy benzyny ??

    Nie rozumiem tego nawiercania w mazdzie od srodka w jedna strone a od zewnatrz w drugą .. PO co TO i jak To zroBic?

    Pozdrawiam
  • #90
    manio123
    Poziom 34  
    może jakieś foto , czy szczegóły bo nie rozumiem czego nie rozumiesz :D