Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat: moduł komfortu rozładowuje akumulator - co robić?

tadekz73 25 Nov 2008 21:20 53336 26
  • #1
    tadekz73
    Level 10  
    Witam,w VW Passacie B5 1997r sterownik komfortu (moduł komfortu) pobiera mi prąd ok.04A nawet przy wyjętym kluczyku ze stacyjki, co prowadzi do rozładowania akumulatora. Czy ktoś spotkał się z tym problemem i wie ci należy zrobić?
  • #2
    autoas
    Level 42  
    "modół komrortu" - no no?!
    Masz na myśli 0,4A, czyli 400mA bo piszesz..........
    A wypinałeś go i spada pobór?
    Bo moduł zasila inne elementy, trzeba sprawdzić (może "pływa")
  • #3
    tadekz73
    Level 10  
    Mam na myśli 400mA.Wypiąłem bezpiecznik od modułu i prąd ( przy wyjetym kluczyku) zmniejszył sie z 600 do 200mA. Wydaje mi sie że w stanie spoczynkowym moduł nie powinien zasilać żadnego urządzenia. Jeżeli się mylę to proszę o podpowiedź.
    Z góry Dzięki.
  • #5
    tadekz73
    Level 10  
    sprawdzałem, gaśnie
  • #6
    dragon2004
    Level 13  
    Sprawdź czy nie jest zalany wodą , Może być wilgotny i ma upływność.
  • #7
    gutek83.
    Level 11  
    95 % usterek centralnych zamków leży w module komfortu niby pomysłowo zabudowane w skrzynecce plastikowej a jednak wilgość sie dostaje , pytałem gościa w aso co na ten tamat wie , mówi że robi sie to od mycja samochodu często myjką ale różnie to bywa niby hermetycznie zamknięte takie niedopatrzenie trudno , podobnie jest ze światełkami dzwi i niedomykaniem któryś z dzwi , 3mka

    VW Passat: moduł komfortu rozładowuje akumulator - co robić?

    VW Passat: moduł komfortu rozładowuje akumulator - co robić?
  • #8
    domex32
    Moderator of Cars
    tadekz73 wrote:
    Mam na myśli 400mA.Wypiąłem bezpiecznik od modułu i prąd ( przy wyjetym kluczyku) zmniejszył sie z 600 do 200mA. Wydaje mi sie że w stanie spoczynkowym moduł nie powinien zasilać żadnego urządzenia. Jeżeli się mylę to proszę o podpowiedź.
    Z góry Dzięki.


    Witam. 200 to i tak za dużo, powinno być 20mA max 50mA.
  • #9
    fil2006
    Level 27  
    musisz pozamykac autko maske otworzyc i zamknac sam zamek i sprawdzic pobor pradu po okolo 15 minutach wtedy modol usypia

    Dodano po 26 [sekundy]:

    moze co innego pobierac prad
  • #10
    dziadek 276
    Level 10  
    witam wszystkich
    mam taki sam problem z paskiem wymieniłem moduł komfortu ale dalej to samo kiedy wypinałem po kolei drzwi pobór spadał jak wypiąłem wszystkie drzwi spadł do 0,03 A jeszcze dodam że po wyciągnięciu bezpiecznika nr 14 wszystko jest ok zauważyłem jeszcze że w tylnych drzwiach w przelotce były połamane przewody masowy i i plusowy i teraz moje pytanie czy jest taka możliwość że poleciały w każdych drzwiach te sterowniki przy silniczkach od szyb, czy może jest jeszcze jakieś urządzenie powiązane z tymi dwoma elementami które doprowadza do takiego poboru, może ktoś ma schemat tej instalacji proszę o pomoc podaje e-mail artekjawor(malpa)wp.pl z góry dziękuję
  • #11
    mk-tronic
    Level 17  
    witam,panowie mam ten sam problem, u mnie ewidentnie komfort zabiera 1,2A i zastanawiam sie czy to on czy może cos innego, dodam ze u mnie jest jeszcze problem ze sterowaniem lusterek i szyby od kierowcy, tpo znaczy jak chce regulowac lewe lusterko to jest ok a jak prawe to regulują sie oba mimo ze w vagu w parametrach krecąc przelącznikiem od lusterek jest ok, i jeszcze jak chce opuscic szybe kierowcy to jak lekko nacisne w dół to idzie do góry, dopiero drugi stopień opuszcza szybe w dół a pozostałe do góry,, czy to może być wina modułu dzwi kierowcy.?
  • #12
    fizyk1984
    Level 2  
    Odpowiedź pewna z modułu komfortu wychodzą dwie linie can, które ok. 30cm od kostek rozgałęziają się albo tam sól albo dalej i w ten sposób sterowniki drzwi nie przechodzą w standby.
    Po naprawie pobór 10 sekund po zamknięciu auta spada do 0.03A dodam dla jasności, że po rozgałęzieniu każda para do kolejnych drzwi.
  • #13
    mk-tronic
    Level 17  
    jest dokładnie tak jak piszesz, z tym że naprawiałem te uszkodzenia miesiąc temu i bez zmian,acz kolwiek przydał by sie schemat w celu wyeliminowania pomyłki przy naprawie gdyż wszytkie te złączki były pognite, dziś jeszcze raz przejrze instalacje.
  • #15
    mk-tronic
    Level 17  
    wczoraj sprawdzałem i ok. to coś z komfortem bo jak wtyczke wyjme to spada do 0.03a A. sprawdze dzis instalacje jeszcze raz.
  • #16
    fuelinyourblood
    Level 35  
    syrena jest oryginalna?

    a co z ultra dzwiekami? powypinaj je
  • #17
    mk-tronic
    Level 17  
    syrena orginalna, ultra dzwięki reagóją wiec chyba ok, nie miałem dziś czasu żeby powypinac ich i zobaczyć co wtedy ale zrobię to w poniedziałek .
  • #18
    jarekxxx
    Level 1  
    Witam mam problem z vw passatem b5 1.8 a mianowicie nie wiem co się dzieje i od czego zacząć .Rozładowuje mi akomulator po 2 dniach postoju.Przy wyłączonym samochodzie pobiera mi prąd 200mA.Przy włączonym silniku nie gaśnie mi kątrolka od poduszek powietrznych podłączyłem pod vag komp.i nie moze sie połączyć z centralnym zamkiem i poduszkami.Czy to moze być moduł komfortu????Czy jakaś inna przyczyna .Może sie ktoś z tym spotkał??Proszę o pomoc!!!
  • #19
    tadekz73
    Level 10  
    Witam

    U mnie okazało się że wina rozładowywania akumulatora leż po stronie zamka w drzwiach. Rozebrałem zamek i okazało się że "łopatka" łącząca wkładkę zamka z zamkiem jest uszkodzona i krańcóweczka w zamku była ciągle wciśnięta. Modół komfortu odczytywał to że w zamku jest ciągle przekręcony kluczyk i nie przechodził w stan" uśpienia". Z tąd pobór prądu ok. 400mA
  • #20
    domex32
    Moderator of Cars
    tadekz73 wrote:
    Witam

    U mnie okazało się że wina rozładowywania akumulatora leż po stronie zamka w drzwiach. Rozebrałem zamek i okazało się że "łopatka" łącząca wkładkę zamka z zamkiem jest uszkodzona i krańcóweczka w zamku była ciągle wciśnięta. Modół komfortu odczytywał to że w zamku jest ciągle przekręcony kluczyk i nie przechodził w stan" uśpienia". Z tąd pobór prądu ok. 400mA


    Jeszcze dodatkowo moduł próbował domykać szyby, stąd pobór.
  • #21
    kubis adi
    Level 2  
    Witam mam taki problem nie wiem już co sprawdzać. Mianowicie od czasu do czasu dzieje się coś takiego, że coś rozładowuje akumulator czasem do takiego stopnia ze nie można alarmem otworzyć wszystko znika , a czasem otworzy się.Akumulator nowy 1 rok .pobór prądu po wyłączeniu wszystkiego sprawdzany jest dobrze ładowanie również ok pobór jaki ma rozrusznik również ok. wymienione kable koło modułu bo były przeżarte.Nie wiem już w czym szukać czynność się powtarza czasem raz na miesiąc czasem raz dwa razy w tygodniu, bez względu czy deszcz czy nie ma deszczu.A był taki okres że przez parę miesięcy nic się nie działo koledzy nie wiem już co robić może ktoś coś doradzi.Komputer wyświetla błąd zamka lewego ale zamka się normalnie tylko lampki podświetlające nie działają lewa strona.Lampka w bagażniku gaśnie ze schowka lampkę w ogóle wyjąłem.A teraz jeszcze mi się coś zaczęło dziać z wycieraczkami przód na czasowych chodzą ok a jak che wyłączyć
    to jakoś nie zaskakują po chwili się wyłączą w połowie szyby np. a po chwili się naprawią.to podejrzewam ze przekaźnik jest, ale najważniejsza jest tamta sprawa.pomocy dzięki.w razie co to mój e-mail kubiss16(malpa)wp.pl.lub proszę o odpowiedz na forum
  • #22
    greg54
    Level 10  
    Proponuję sprawdzić dzwignię hamulca ręcznego :) otwórz szybę, podłącz miernik, zamknij auto i sprawdz pobór prądu, jak jest zawysoki to zaciąg hamulec ręczny sprawdz co się dzieje.
  • #23
    Autorol
    Level 16  
    Ciekawe, dzisiaj badałem A-miarką Paska z 98r, pobierał 20mA ale po zamknieciu dzwi juz 2,5A!!!, przynajmniej przez 1min po rozłączeniu obwodu znowu 20mA , jak będę go miał mozliwosc dorwania do ponownych pomiarów, to napisze więcej co się dzieje po zadanu ręcznego(pomiary robiłem grzcznosciwo na parkingu)
  • #25
    kubis adi
    Level 2  
    Witam kolego długo się nie odzywałem ale cały czas walczę z tym swoim paskiem jakiś dramat wszystko sprawdziłem i elektryk tez sprawdzał i nic.Ostatnio stał 2 tyg u elektryka i nic odebrałem go i na drugi dzień to samo ani nie mogłem go otworzyć ani nic tradycyjnie odpalenie od kabli.Nie wiem co już robić w czym szukać elektryk posprawdzał wszystkie kable modół przekźniki mówi ze ok jest. ja sam wymieniłem zamki też i dalej to samo , co jakiś czas coś rozładowuje akumulator akumulator sprawny.Może ktoś ma jakiś pomysł?????? ładowanie jest w porządku alternator , rozrusznik tez ok , a dalej to się dzieje coś jakby się włączało i brało prąd a żadnych objaw nie ma kompletnie , więc już nie mam pojęcia co robić.podaję numer telefonu może by miał ktoś jakiś pomysł proszę dać sygnał oddzwonię 608525163.
  • #26
    pawelbrukarz12
    Level 1  
    Ja też jestem ciekawy czy po zaciągnięciu ręcznego spadnie lewy pobór,bo u mnie nie pomogło.W moim pasku AHU raz bierze 0,23A ,a innym razem 0,03A(podejrzewam ,że nie zawsze moduł idzie spać).Krańcówki sprawdzone,moduł podmieniany na 2 inne i dalej kicha .Nigdy nie wiadomo kiedy mu się zachce spać.Pozdrawiam!
  • #27
    Junior_86
    Level 9  
    pawelbrukarz12

    Poradziłes sobie z problemem?? u mnie rowniez pobiera 0.23A...