Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jaka antena do odbioru stacji UKF 60km od nadajników ???

25 Lis 2008 21:43 3732 4
  • Poziom 9  
    Chciałbym odbierać możliwie najwięcej stacji radiowych pasma UKF nadawanych z Warszawy. Mieszkam w Warce, 60km od centrum, mam okno na płn-wsch, więc mogę zamontować zewnętrzną antenę. Piętro trzecie, żadnych wyższych budynków ani drzew od strony Warszawy. Nie wiem jaką antenę kupić, czy zwykły dipol wystarczy, czy może lepiej zastosować coś innego, czy może wewnętrzna ze wzmacniaczem wystarczy? Zawsze mieszkałem bliżej i nie miałem problemu z odbiorem. Pomóżcie, nie znam się na tym kompletnie. Tuner technics st-gt350 bez rds
  • Moderator
    Na stronie Dipola masz coś takiego http://www.dipol.com.pl/antena_radiowa_dipol_3-rz_b_A0312.htm
    Montujemy taka antenę możliwie wysoko i obowiązkowo w polaryzacji PIONOWEJ - pionowe usytuowanie elementów. Kierujemy ja oczywiście w kierunku północno-zachodnim - azymut około 340 stopni.
    Będziesz odbierał wszystkie stacje z wyjątkiem tych co sa zagłuszane przez nadajniki ze Świętego Krzyża.
    Wykaz stacji na stronie www.radiopolska.pl
    Żaden wzmacniacz nie będzie potrzebny, o ile instalacja będzie prawidłowa. Tuner jest bardzo czuły i jest to naprawdę bardzo dobrej jakości urządzenie, mimo ze już nie najnowsze.
  • Poziom 36  
    Było. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1145585.html
    Do montażu anten symetrycznych (np. Yagi, dipol pętlowy) w polaryzacji V potrzebny metalowy wysięgnik boczny min. 1/4 fali.

Nie należy mylić wzmacniacza z przedwzmacniaczem (tu żaden z nich niepotrzebny).
    Przedzmacniacz - do słabych sygnałów (gł. >470MHz). Powinien być ekranowany, mieć selektywne ale mało tłumiące filtry wejściowe aby wzmacniał tylko żądane pasmo, niskie szumy. Należy go instalować bardzo blisko anteny (ale nie w antenie - tam ma być symetryzator !)