Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Xantia 1996 2,0 16V, schemat elektryczny

enigma2 26 Nov 2008 15:07 3581 6
  • #1
    enigma2
    Level 10  
    Szukam schematu elektrycznego xantii 1996 2,0 16V .Trzeci dzień buszuję po internecie, jedyne co znalazłem to schemat sterowników silnika .Jest to dla mnie pilne.Padły mi już dwa akumulatory.Doszedłem już do ustalenia,że po zamknięciu samochodu jest pobierany prąd około 1 amper a to oznacza że po dwóch dniach postoju można zapomnieć o uruchomieniu a po trzech o akumulatorze.Jeżeli ktoś może spełnić moje oczekiwanie to proszę przesłać na- wojciech.jeczewski(malpa)interia.pl
    Z góry DZIĘKUJĘ
  • #2
    micrus_poznan
    Level 14  
    skąd wiesz ze prąd jest pobierany stale?? w poprzednim aucie uszkodzony miałem mostek prostowniczy w alternatorze i tez rozładowywał akumulator
  • #3
    enigma2
    Level 10  
    W tym problem że nie mając schematu nie mogę określić które obwody zostają pod napięciem po wyłączeniu stacyjki i zamknięciu samochodu .
    Wiem że jest to zjawisko pewne bo podłączyłem amperomierz i zamknąłem samochód po godzinie dalej pobierał około jeden amper,być może masz rację,ale nie chcę grzebać w ciemno.Mam ten samochód od początku i jest to
    pierwsza usterka która mnie zaskoczyła a mogę wręcz napisać że jest pierwsza usterka,pozostałe wynikały z wieku i można wręcz powiedzieć że były do przewidzenia.
  • #4
    micrus_poznan
    Level 14  
    moge Cie tylko tym poratowac a moze sprobuj odlaczyc alternator i sprawdz czy nadal prac jest pobierany
    Xantia 1996 2,0 16V, schemat elektryczny
  • #5
    enigma2
    Level 10  
    Dziękuję ten schemat pokazał, że ten element jest praktycznie po wyłączeniu stacyjki jest wyłączony szkoda że takich nie ma dla całości,dziękuję za radę na pewno skorzystam
  • #6
    zi.ko
    Level 26  
    Jest kilka sposobów na znalezienie "wycieku prądu". Najlepiej użyć miernika cęgowego z pomiarem prądu stałego na cęgach. Łapać nim kolejne kable wychodzące z akumulatora lub skrzynki bezpieczników i ustalić na którym kablu jest pobór prądu. Jeśli nie masz takiego miernika to wyjmuj kolejne bezpieczniki aż znajdziesz ten, przez który płynie ten 1A prądu. Niestety nie wszystkie obwody są zabezpieczone bezpiecznikami więc nie wszystko tak sprawdzisz.
  • #7
    enigma2
    Level 10  
    Tak jak napisałeś mam zamiar zrobić dziękuję za radę,gorzej jeżeli gdzieś wiązka jest przetarta to będzie to szukanie igły w stogu siana