Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mondeo mkII i zla praca na gazie

27 Lis 2008 10:35 1340 11
  • Poziom 18  
    mam mondeo mkII 2.0
    gaz byl już zamontowany jak kupiłem, jest to instalacja drugiej generacji ze sterownikim autronika i emulatorem sondy protect

    wczoraj odebrałem pompe wspomagania po sprawdzeniu, przy jej zakładaniu musiałem zdjąć łape silnika a co za tym idzie puszke z dolotu powietrza nad przepustnica
    zauwazyłem że pod grzybkiem od strzalu gazu jest pęknieta guma (uszczelka)
    wyjałem ją obejrzałem, po złozeniu wszystkiego, zauwazyłem że silnik dość dziwnie pracuje na gazie, normalnie na benzynie pedał lekko wciśniety i obrotomierz pokazywał 3000tys, po przejsicu na gaz 2000tys
    zdjołem noge z pedału i silnikiem zaczelo trzepać i auto zgaslo
    podlaczylem interfejs i zaczołem regulacje ale nic nie daje
  • Poziom 35  
    coz mozna poradzic innego - tylko regulacja. O ile oczywiscie reduktor sprawny, brak falszywego powietrza itp.
  • Poziom 18  
    wlasnie wrocilem z proby regulacji, ale nic nie dalo
    w pewnym momencie myslalem ze juz wyregulowalem, przy 300o tys obrotow ladne stabilne obroty, na 900 tez
    ale drugie odpalenie, przejscie na gaz i znowu to samo

    co ciekawe nie mogl w trybie automatycznym wyregulowac instalacji
    a wyjscie attuatora ustawil na 190 krokow, a przedtem bylo 98
  • Moderator Samochody
    Ustaw główną membranę w reduktorze. Była wyregulowana do innego podciśnienia, gdy dolot był nieszczelny i teraz mieszanka jest niewłaściwa.
  • Moderator Samochody
    Tak, śruba posiada oring :). Na reduktorze występuje również druga śruba, która zmienia nacisk na sprężynę odpowiedzialną za wstępne napięcie głównej membrany, tej która reaguje na podciśnienie w układzie dolotowym, odpowiednio sterując zaworkiem wewnętrznym. W zależności od typu reduktora, może to być np. zewnętrzne pokrętło, lub lekko schowany imbus. Poszukaj w Google swojego typu reduktora. Zasady regulacji opisane są w pliku umieszczonym w ogłoszeniach działu, zapoznaj się z nim. Regulację nastaw sterownika możesz przeprowadzić dopiero po regulacji reduktora. Jeżeli masz wątpliwości, to pojedź do jakiegoś zakładu montujacego instalacje LPG, zrobią Ci to za 30-40zł i będziesz miał spokój.
  • Moderator Samochody
    No jak uważasz, ale w reduktorze zużywają się zasadniczo tylko elementy elastyczne, które zawiera zestaw regeneracyjny. Zestaw, to 50-60zł i godzina pracy, natomiast cały reduktor, to 200zł. Nowy reduktor również trzeba wyregulować, aby silnik pracował jak należy i na prawdę polecam udać się na tą regulację do odpowiedniego zakładu. Niewiele to kosztuje i jest spokój, natomiast korekty możesz sobie później ustawić programowo. No i przed regulacją mechaniczną wprowadź nastawy podstawowe do sterownika.
  • Poziom 18  
    pojechalem do gaziarzy, stwierdzili uszkodzony reduktor i go wymienili, pytam sie o cene 450zl i szok

    wyregulowali, jak zapytalem sie dlaczego nie podlaczaja kompa to odpowiedzieli ze nie ma potrzeby, ale chyba byla bo zaraz do nich musialem sie wrocic bo auto nie przyspieszalo

    przyjechalem do domu zgasilem, za 1 godz odpalam i znowu to samo, obroty spadaja i szarpie silnikiem

    mam juz dosc
  • Poziom 33  
    Odłącz gaz przy wtryskach i zobacz jak będzie pracował. 10 minut roboty. Nie sugeruj się tym że na benzynie chodzi tak samo. Daj mu popracować na fabrycznej instalacji.