Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra I 1.4 MPI 82KM, C14SE, LPG - Nicolaus 2004, benzyna

rakowsa 27 Lis 2008 20:15 2428 4
  • #1 27 Lis 2008 20:15
    rakowsa
    Poziom 2  

    Witam,
    w aucie zamontowana jest instalacja z Elpigazu, sterownik Nicolaus 2004.
    Auto dobrze działa na gazie, ale po 3 latach pracy z regularnymi serwisami, pojawił się kłopot z pracą na benzynie. Po uruchomieniu, niezależnie czy silnik zimny czy ciepły, po wkręceniu na obroty gwałtownie szarpie, dławi się i dusi. Dochodzi do tego, że nie można normalnie jechać.Po przełączeniu na gaz jest zupełnie poprawnie. Pompa paliwowa jest OK, ciśnienie paliwa w normie, instalacja elektryczna bez zarzutu. Po odłączeniu (fizycznym) w ASO instalacji, silnik pracuje na benzynie zupełnie poprawnie. Po ponownym podłączeniu instalacji znów ten sam objaw. Nierówna praca przypomina pracę na dwóch lub trzech tłokach. A jak się zupełnie zadławi, to potem jest problem z ponownym uruchomieniem. No i zapach spalin jest jakiś nie-benzynowy, smrodliwy :)

    Inny objaw: przełącznik stanu zasilania pokazuje, że się przełączył na gaz, ale przełączenie elektrozaworu słychać dopiero po dłuuuższym czasie.
    Co i w jakiej kolejności sprawdzać? Co to może być?
    Czy może to być praca na benzynie i jednoczesne próby zasilania z LPG?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    a.r.

    0 4
  • TermoPasty.pl
  • Pomocny post
    #2 04 Gru 2008 16:03
    maki126p
    Poziom 10  

    byc moze sproboj najpierw zdjąc kabele zasilajace z elektrozaworu jesli auto po zdjęciu ich bedzie chodzilo poprawnie znaczy ze chodzio jednoczesnie na bezynie

    Dodano po 1 [minuty]:

    jednoczesnie na gazie [poprawka]

    0
  • TermoPasty.pl
  • #3 05 Gru 2008 19:27
    rakowsa
    Poziom 2  

    maki126p napisał:
    byc moze sproboj najpierw zdjąc kabele zasilajace z elektrozaworu jesli auto po zdjęciu ich bedzie chodzilo poprawnie znaczy ze chodzio jednoczesnie na gazie [poprawka]


    Wydaje się, że przyczyną był wadliwie działający czujnik temperatury. Czujka była wymieniona dzisiaj, więc efekt sprawdzę rano.
    Przy okazji wymieniłem filtr paliwa. No i wyszło jaki shit musimy lać do baków.... :cry:

    Dzięki za radę. Też sprawdzę rano.

    0
  • Pomocny post
    #4 05 Gru 2008 21:14
    gimak
    Poziom 38  

    rakowsa, przeczytaj to co sam napisałeś "Po odłączeniu (fizycznym) w ASO instalacji, silnik pracuje na benzynie zupełnie poprawnie. Po ponownym podłączeniu instalacji znów ten sam objaw." i wyciągaj wnioski. Po prostu instalacja jest nieszczelna i popuszcza gaz do układu dolotowego i silnik na benzynie się dusi (dwa grzyby do barszczu).

    0
  • #5 06 Gru 2008 16:02
    rakowsa
    Poziom 2  

    Po wymianie czujki temperatury (być może niepotrzebnie), filtru paliwa (jak najbardziej potrzebnie) oraz starannym sprawdzeniu szczelności instalacji własnymi siłami (rozkręcenie + oczyszczenie + ponowne skręcenie), auto pracuje bez zarzutu na benzynie i gazie. Zatem dwóch fachurów od gazu, którzy mieli okazję wziąć ode mnie $$, nie powinno nazywać siebie fachowcami. Po wysłuchaniu listy objawów, pierwsze co robili to podłączali tester i .... stwierdzali, że na gazie wszystko działa jak należy i stwierdzali, że to problem po stronie benzyny.

    Dziękuję za pomoc - temat zamknięty.

    0