Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

problem z odpalaniem na gazie i benzynie po wymianie mambran

28 Nov 2008 18:52 1704 9
  • Level 16  
    Witam
    Auto to golf II 1.6 PN. Stan silnika bdb
    Parownik miał bardzo twardą membrane 1 stopnia więc wymieniłem komplet. Reduktor to tomasetto. Membrany raczej na pewno oryginalne.
    Przed wymianą był wielki problem z obrotami gdy był zimny ale bez najmniejszych problemów palił nawet w największe mrozy na gazie. Teraz odwrotnie- obroty ok ale nie chce zapalić.
    Nie mam pojęcia dlaczego- regulacja nie powinna mieć wiekszego znaczenia bo kilka sekund po przekręceniu kluczyka następuje wtrysk gazu- wczesniej dzięki temu chodził ładnie przez kilka sekund i dobrze zapalał. Teraz jakby tego nie było- czy mogłem to zepsuć? Dodam że problem z paleniem pojawił sie od razu po zmianie membran- nic innego nie ruszałem
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 39  
    Puzon_16, piszesz: problem z odpalaniem na gazie i benzynie po wymianie membran.
    Więc w pierwszej kolejności zakręć zawór gazu na butli i sprawdź jak będzie przebiegać odpalanie na benzynie - prawdopodobnie dobrze, to będzie świadczyć że na benzynie odpalasz z dodatkiem gazu i to dużym dodatkiem skoro na gazie też masz problemy - po prostu silnik się dusi. Nie piszesz jaka to instalacja, ale sądzę że to I lub II generacja. Mnie się wydaje, że źle jest złożony reduktor i cały czas przepuszcza gaz. Żeby to sprawdzić ściągnij z reduktora przewód którym gaz jest podawany do silnika i sprawdź czy przy włączonym zapłonie z reduktora podawany jest gaz (poza tymi kilkoma sekundami na początku), bo nie powinien.
  • Level 12  
    A właśnie regulacja ma znaczenie ponieważ jak śruba od składu mieszanki jest za bardzo wykręcona to gaz będzie ''przelewał''. A tak poza tym popełniłeś jeden zasadniczy błąd - zamiast kupić dobry reduktor, naprawiłeś to gówno . To jeden z wielu typowych objawów tomasetto.
  • Level 16  
    Problemy z zapaleniem na benzynie były przed wymianą a mimo zapalał na gazie pięknie. Regulacja jest dobra bo ładnie chodzi gdy jest zimny i ciepły a przy tym mało pali i jest dynamiczny. Inną sprawą jest to że teraz nie czuć gazu wokoło auta gdy jest zimny- wczesniej było bardzo czuć.
    Tylko nie wiem co z zaworkiem na parowniku- gdy odłaczyłem go gdy silnik pracował zgasł po ok 8 sekundach. tak powinno być czy powinin gasąć od razu?

    Instalacja I gen

    Co to zasadniczego błędu- raczej nie narzekałem na instalacje oprócz wad wcześniej wymienionych- choć fakt- może na innym parowniku zachowywałby sie lepiej- ale zakładałem instalacje w elpigazie- jedna z droższych w okolicy o dobrej opini i wydawało mi sie że wszystko jest dobrej jakości
  • Level 39  
    Puzon_16, po ostatnim wpisie nic nie wiem.
    piszesz: Regulacja jest dobra bo ładnie chodzi gdy jest zimny i ciepły a przy tym mało pali i jest dynamiczny.
    Czyli silnik z tego wynika chodzi dobrze.
    Piszesz: Inną sprawą jest to że teraz nie czuć gazu wokoło auta gdy jest zimny- wcześniej było bardzo czuć.
    Tak powinno być od początku.
    Piszesz: Tylko nie wiem co z zaworkiem na parowniku- gdy odłączyłem go gdy silnik pracował zgasł po ok 8 sekundach. tak powinno być czy powinien gasnąć od razu?
    U mnie w poldku z instalacją I gen. po wyłączeniu napięcia na cewce elektrozaworu na reduktorze silnik gasł od razu.[b]
  • Level 12  
    No właśnie opisujesz że auto jeszcze 8 sekund pracuje. A dlaczego to czytaj wcześniej. Naprawde szkoda nerwów to tego pseudo reduktora!
    Choć przyznam 5 na 100 działa poprawnie. A elpigaz to to samo co ten reduktor. ende.
  • Level 16  
    Nowe wiadomości- przy różnych regulacjach cały czas tak samo. teraz wyczyściłem i sprawdziłem ten zaworek i jest ok ale nadal nie chce palić
    Pomyślełąme żę wymienie membrane 2 stopnie na starą bo sprawdzałem i 1 stopnia jest napewno złożona ok. Rezultaty jutro
  • Level 16  
    Problem rozwiązany- za krótki czas wtrysku gazu- po odkręceniu potencjometru autko zapala bez problemów
  • Level 13  
    Ile przejechales na LPG ze sie zdecydowales na wymiane membrany?
  • Level 16  
    zrobiłem 45 tys ale zawsze paliłem na gazie i chyba to skonczyło membranę ale I stopnia bo II była ok. Gdy zrobiło sie zimno nie dało sie wyregulować żeby chodził ok na zimnym ani ciepły