Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GPS LARK VOYAGE 35,5c problem przy uruchamianiu.

piotrwan 28 Lis 2008 23:56 36257 48
  • #1 28 Lis 2008 23:56
    piotrwan
    Poziom 12  

    Prosze o pomoc a mianowicie : kupiłem wczoraj GPS-a j.w. w kolejnym po krótkim czasie pojawia sie "formatka" z napisem "błąd komunikacji z modułem GPS. Co to może być ??? co w niej może tak szybko nawalać ?? dzieki za wszelkie info.

  • #2 29 Lis 2008 19:24
    tomekmy
    Poziom 10  

    Czołem.
    Niestety, nie napiszę niczego odkrywczego.
    Kupiłem "toto" wczoraj i po pierwszej probie naładowania wyskoczył identyczny komunikat pomimo poprawnie działającego GPS. Resetowałem GPS z 15 razy, reinstalowałem Windows CE - bez skutku.
    Dzisiaj oddałem wadliwy sprzęt i wziąłem nowy egzemplarz. Działał ... do pierwszego ładowania. Przy mnie w serwisie "Reala" zwracano 3 sztuki z tymi samymi objawami.
    Co gorsza na stronach Lark nie ma słowa o odmianie (35.5c)... podobnie na stronach producenta mapy.
    Ja poczekam do poniedziałku na dostępność serwisu producenta mapy. Dam znać jak coś ustalę - jeżeli nie uda się zdiagnozować i naprawić problemu skutecznie to zwrócę sprzęt: reklamacja z żądaniem zwrotu pieniędzy - 2 tygodnie czekania.

    Pozdrawiam.
    TomekMy

  • #3 29 Lis 2008 21:32
    grodzio16
    Poziom 10  

    witam, ja mam ten sam problem :( dzis kupiłem i nie działa. CZy ktoś próbował włożyc karte z automapa i sprobowac czy znajdzie gps??? moze ten problem lezy na navigo? szukałem sygnału w ustawieniach i znajduje i pokazuje pozycje.

  • #4 29 Lis 2008 21:49
    tomekmy
    Poziom 10  

    Ja, ale bez powodzenia. Wypisuje mi komunikat, że nie odnaleziono oprogramowania do nawigacji. Nie chcę (jeszcze) "pruć" oprogramowania jakimiś wytrychami - odblokowaniem: poczekam do poniedziałku i "przeczołgam" Lark + Navigo.
    Obawiam się tylko jednej odpowiedzi: oddać do serwisu bo problem przerasta moje możliwości i jest natury sprzętowej a nie programowej....

    Pozdrawiam.
    Tomekmy

  • #5 30 Lis 2008 20:38
    gugu25
    Poziom 2  

    Witam,
    Znalazłem na forum www.my-navia.pl instrukcje jak poradzić sobie z tym problemem.

    Nawigacja zmieniła port com z com 2 na com 4.

    Uruchomić program activesync, który exploruje zawartośc nawigacji.(podłączajac kabel USB). W pliku Navigo 2008 plik USER.INI ( skopiować go na pulpit). Otworzyć plik za pomocą notatnika

    Powinno wygladać tak:

    [Navigo\Route]
    Speed6=40
    Speed17=10
    DayStartHour=7
    DayStartAtMin=0
    DistToRoute=0
    Speed7=10
    RestEveryHourMin=0
    RestFixedHourHour=12
    SupperDuration=30
    UseGraphicWarnings=1
    RestEveryHourHour=4
    DayStartMin=0
    DayEndMin=20
    DinnerHourHour=13
    RestEveryKm=200
    RestFixedHourMin=0
    UseVoiceWarnings=1
    RepeatInformation=0
    FuelConsumptCity=1000
    OnlyMidStops=0
    DinnerDuration=30
    TollRoadPrice=1200
    DayDisable=1
    BreakfastHourHour=9
    BreakfastHourMin=0
    Rests=0
    IsSupper=0
    DinnerHourMin=0
    POIInformationFC1=0
    Speed11=72
    FuelPrice=400
    RestsBaseOn=0
    BreakfastDuration=30
    DistToActivate=0
    POIInformationFC2=0
    Speed1=110
    Speed12=60
    DayEndAtHour=20
    POIInformationFC3=0
    Speed2=100
    Speed13=55
    DayStartAtHour=7
    IsDinner=0
    POIWarningCat1=1
    Speed3=85
    Speed14=45
    IsBreafast=0
    POIWarningCat2=2
    IfSpeeds=1,0,0,0
    Speed15=35
    UseTollRoads=1
    DayStarMin=0
    DayEndAtMin=0
    SupperHourHour=19
    OptimizationType=2
    POIWarningCat3=0
    Speed5=55
    Speed16=10
    FuelConsumptOutCity=800
    RestDuration=15
    SupperHourMin=0

    [Navigo\GPS]
    ShowInOutline=0
    RemainInView=1
    UseLabel=0
    LabelDistance=0
    RefreshTime=1
    LabelLatitude=0
    NMEAFromFile=0
    FlowControl=1
    SampleNo=0
    DirPanePos=0
    NoDetails=0
    DistToRecalc=0
    DataBits=8
    LabelDistanceLeft=0
    LabelSpeed=0
    Distance=0
    BaudRate=4800
    LabelAvSpeed=0
    Rotate=1
    StopBits=0
    LabelLongtitude=0
    SpeedSum=0
    Parity=0
    LabelAltitude=0
    MapMatch=1
    VoiceNAV=0
    LabelCourse=0
    UseLogFile=0
    Port=COM4: TUTAJ ZMIEŃ NA COM2

    [Navigo\PRDF]
    \NANDFlash\NAVIGO8\Polska_i_plany_miast\Polska_i_plany_miast.prdf=248,255,0,0,152,0,0,0,
    OutOfRoute=0
    SoundProfile=1
    ON=1

    [Navigo\BaseConfiguration]
    DoNotShowDisclaimer=0
    KeyboardType=0
    NightProfile=0
    ActivePanelNo=0
    AlwaysReturn=0
    NavMode=1
    BasicProfile=0
    LocPanel=1
    ContrastProfile=0


    Po zmianie portu na com2 błąd zniknął.

    Powodzenia

  • #6 01 Gru 2008 12:52
    moccasi
    Poziom 2  

    Witam.

    Kupiłam w piątek " lark voyage" i w niedzielę przestał działać, czyli pojawiał się komunikat "błąd komunikacji z modułem GPS" Oczywiście resetowałam ze 100 razy (nie pomagało) Zrobiłam tak ja poradził gugu25 i o dziwo działa :D Muszę jeszcze dokładniej sprawdzić w trasie. Wielkie dzięki gugu25

  • #7 01 Gru 2008 14:24
    tomekmy
    Poziom 10  

    Witam.
    Istnieje obawa, że przy takim ręcznym wpisaniu COM'a aplikacja w którymś momencie nadpisze ponownie ustawiając COM4.
    Z tego co zauważyłem to powyższe występuje przy podłączaniu zasilania lub kolejnym włączeniu urządzenia.

    Navigo zna problem i przygotowuje rozwiązanie.

    Pozdrawiam.
    Tomekmy

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    Potwierdzam moje powyższe obawy: aplikacja sama zmieni port na COM 4: po użyciu którejś z funkcji, np: Lokalizuj, Nawiguj itp.
    Potrzebny jest kontakt z Navigo: jest do pobrania maleńki programik usuwający ww przypadłość lecz u mnie nie zadziałał - czekam na dalsze wskazówki z Navigo.

    Pozdrawiam.
    Tomemy

  • #9 01 Gru 2008 15:09
    tomekmy
    Poziom 10  

    No więc u mnie powyższy program wyświetla przy "Wersja aplikacji" - nie rozpoznano ... i tyle.
    Czy komuś zadziałał?

    Pozdrawiam
    Tomekmy

  • #10 01 Gru 2008 15:29
    TTT_G
    Poziom 2  

    U mnie poszło bez żadnego problemu.

  • #11 01 Gru 2008 17:03
    tomekmy
    Poziom 10  

    :-) Zadziałało i u mnie.
    "Udało" mi się wcześniej przenieść 3 pliki:
    user.ini
    root.ini
    navigo.inf

    Odzyskawszy przy wydajnej pomocy Navigo ww. wszystko zadziałało.

    Gdyby kogoś bardzo denerwował komunikat powitalny "Witamy w świecie...." to wystarczy zmienić rozszerzenie plików:

    WITAMYWSWIECIENAW2.wav
    FWITAMYWSWIECIENAW2.wav

    na jakieś inne: *.wav.oryginal

    Pozdrawiam.
    Tomekmy

  • #12 02 Gru 2008 21:04
    FiFa_bass
    Poziom 11  

    Witam! Miałem podobny problem jak wy na poczatku z polczeniem GPS i skorzystałem z tego linku co podesłał TTT_C. Ale teraz mi sie pojawił nowy problem.... Jak właczam mape pokazuje fatal errori pisze mi tam:
    "Application RH2.exe has performed an illegal operation and will be shout down. If the problem persists, contact the program vendor. Program: RH2.EXE
    Exception
    0x0000005
    Addres: 03F922C4"

    Jak sadzicie co to moze byc i jak rozwiazac problem ??

  • #13 02 Gru 2008 22:01
    moccasi
    Poziom 2  

    Witam

    Mam ten sam problem.Pomocy........

  • #14 03 Gru 2008 12:36
    Czarny1212
    Poziom 2  

    witam ja miałem to samo....ale juz naprawione..:))

    panowie jak kupiliscie w sklepie navigacje GPS navigo to trzeba jechać tam gdzie kupiliscie i oni musza wgrac oprogramowanie...:))ja pojechałem wgrali i działa bez zarzótów....naprawde:):D:D

  • #15 03 Gru 2008 20:04
    PICIA
    Poziom 33  

    FiFa_bass napisał:
    Witam! Miałem podobny problem jak wy na poczatku z polczeniem GPS i skorzystałem z tego linku co podesłał TTT_C. Ale teraz mi sie pojawił nowy problem.... Jak właczam mape pokazuje fatal errori pisze mi tam:
    "Application RH2.exe has performed an illegal operation and will be shout down. If the problem persists, contact the program vendor. Program: RH2.EXE
    Exception
    0x0000005
    Addres: 03F922C4"

    Jak sadzicie co to moze byc i jak rozwiazac problem ??

    quzwa ja mam to samo ....juz 2 egzemplarz wymienialem i kwitek kupna mi zginol:(( mam tylko kwit za transakcje z karty co dalej??

  • #16 03 Gru 2008 22:10
    FiFa_bass
    Poziom 11  

    Ja sie zdenerwowałem , wgrałem automape na karte SDMMC wersje bez instalacyjna i jak na razie fajnie smiga, nawet lepiej od tego navigo...

    Moderowany przez marek216:

    Od kiedy AM jest sprzedawana jako bez instalacyjna ?
    Piractwem pochwal się w PG a nie na forum.

  • #17 04 Gru 2008 15:22
    Czarny1212
    Poziom 2  

    No panowie pochwaliłem sie ze działa ale nie działa oddałem to w punkce w sklepie real i poszedłem i oddałem co najlepsze przedemna była kolejka i to spora wszyscy oddawali nawigacje navigo.....:))takze radze oddac i odczekać jakiś czas i napewno sie kupi coś zajebistego za kilka growszy:idea:

  • #18 04 Gru 2008 17:16
    bikekowal
    Poziom 10  

    ja też to kupiłem. Z tym GPSem nie mam problemu, i ogólnie da się żyć. Szczerze mówiąc, jak na urządzenie za tą kase, nikt nie powinien być niezadowolony. Ja tam nie narzekam.

  • #19 04 Gru 2008 19:52
    psw
    Poziom 12  

    Kupiłem to kilka dni temu. Zaktualizowałem z netu i problemów z GPS nie ma.
    Ta niby "najlepsza mapa" mnie nie leży, ale są inne mapy i chodzą na tym.
    Trochę za słaby procesor, tylko 266MHz. Reszta może być.

  • #20 13 Gru 2008 21:22
    Pawel61
    Poziom 11  

    Witam , Problem występuje tylko przy oprogramowaniu NAVIGO.
    Ale to mały problemik !
    Wgrajcie na kartę SD dowolną aplikację do nawigacji ! ustawcie ścieżkę dostępu do niej (pamiętać trzeba że na pokladzie jest winCE5) i cieszcie się bezawaryjną pracą !
    Za takie małe pieniądze dostaliście urządzenie tak uniwersalne.
    Pozdrawiam

  • #21 14 Gru 2008 18:49
    tyrwe
    Poziom 2  

    już po kłopocie z błędem komunikacji z modułem GPS o to link-http://www.lark.com.pl/voyage355c.htm zrobić według instrukcji i hula

  • #22 14 Gru 2008 19:49
    Pawel61
    Poziom 11  

    Witam , osobiście polecam wgrać IGo8 , pracuje bardzo płynnie i szybko łapie fixa

  • #23 15 Gru 2008 15:40
    piotrwan
    Poziom 12  

    Pawel61 napisz a raczej rozwin mi co oznacza to"IGo8"-dzieki.

  • #24 15 Gru 2008 16:20
    michalb77
    Poziom 14  

    piotrwan napisał:
    Pawel61 napisz a raczej rozwin mi co oznacza to"IGo8"-dzieki.
    Jest to program nawigacyjny - jeden z popularniejszych (hmm dziwne że jeszcze o nim nie słyszałeś)
    http://www.i-go.com/pl/

  • #25 15 Gru 2008 23:50
    Pawel61
    Poziom 11  

    Witaj,
    kolega wyżej ma racje i nawet podał link do strony producenta

  • #26 18 Gru 2008 00:55
    piotrwan
    Poziom 12  

    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedz:) Pozdrawiam

  • #27 19 Gru 2008 09:28
    psw
    Poziom 12  

    Z jaką największą kartą współpracuje Lark 35.5c ?
    Czy działa z SDHC? Jaka największa pojemność?

  • #28 28 Gru 2008 22:56
    hnatoo
    Poziom 2  

    Hej!
    Ja zrobiłem to co było napisane na stronie http://www.lark.com.pl/voyage355c.htm - tzn. wykasowałem folder Navigo8 z Larka. Później miałem wgrać pliki z rozpakowanego pliku, który sciągąłem z tej strony, ale przy wgrywaniu nawigacja traci łączność z komputerem i nic nie mogę zrobić. Teraz nawet nie mam tych oryginalnych plików na Larku. Mam je co prawda na kompie, ale też nie mogę ich wrzucić. Czy ktoś może wie, o co kaman? Z góry dzięki za jakąś pomoc!

    Dodano po 4 [minuty]:

    Oczywiście info o kasowaniu pliku było na stronie http://navigo.pl/produkty/aktualnosci/wydarzenia/czywiesz/8 a nie na tej, którą podałem wyżej. Tak czy siak, plików nie mam.

  • #29 30 Gru 2008 23:08
    hnatoo
    Poziom 2  

    Ok, udało mi się wreszcie wgrać te pliki. Okazało się, że problemem była Vista. Na XP poszło bez problemu. Teraz tylko zobaczymy, jak szybko łapie sygnał w aucie i jak długo będzie działało bez problemu :)

  • #30 04 Sty 2009 21:47
    madmanmadman
    Poziom 10  

    kolego hnatoo
    radze zmienic ten kabelek ktory daja razem z nawigacja na cos innego (ja zmienilem na kabel od mojej nokii) powinno rozwiazac problem zrywania polaczenie (mi pomoglo)

    Ja natomiast mam inny problem.Lark 35.5 nie widzi mojej karty z wgrana automapa.Karta takeMS 4 GB SDHC Class 6 .Po ustawieniu "Wybierz nawigacje" na FileTransmittor.exe wyskakuje mi blad "Error! insert your card and reboot your device! " karta nie jest na "LOCK" byla wkladana na wlaczonym urzadzeniu ktore potem bylo resetowane jak i na wylaczonym urzadzeniu i uruchamiane z nia.Nie widzi jej i juz.....niestety nie mam innej karty zeby sprawdzic czy to jej wina ale sprawdzalem ja na komputerze i nie ma zadnych klopotow (sprawdzalem hdd regeneratorem bad sektory).
    Czy ktos ma podobny problem? Czy ktos go rozwiazal? Czy ja robie cos zle i obsluge karty trzeba w jakis sposob "odblokowac"? Prosze o pomoc

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson