Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pytanie o nazwę usługi...

matejkoo 29 Lis 2008 20:44 855 5
  • #1 29 Lis 2008 20:44
    matejkoo
    Poziom 11  

    Witam, otóż chciałbym się dowiedzieć od kolegów jak nazywa się w centralach usługa polegająca na zestawieniu połączenia po nieudanej próbie... mam tutaj namyśli sytuację w której abonent a dzwoni do abonenta b który w tej chwili prowadzi rozmową. Abonent a włącza sobie tą usługę, odkłada słuchawkę i w momencie gdy abonent b odłoży swoją słuchawkę zestawiane jest połączenie pomiędzy tymi abonentami... czy ktoś może zna źródło w którym mogę znaleźć schemat takie usługi? w sdl... czy cokolwiek? pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc.

    0 5
  • #2 29 Lis 2008 20:56
    Electrical
    Red. Komputery FAQ

    Może chodzi o połączenie oczekujące???

    0
  • #3 29 Lis 2008 22:56
    telwisalfa
    Poziom 21  

    Usługa nazywa się ,, zamawianie zajętego abonenta". Na tle sygn. zajętości wybiera się prefiks usługi. Po skończeniu rozmowy przez ab. wzywanego (B) następuje wywołanie abonenta wzywającego (A) i po podniesieniu przez niego słuchawki następuje wywołanie abonenta wzywanego (B). Numer tego prefiksu u operatora centrali.
    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #4 30 Lis 2008 12:38
    luk80
    Poziom 12  

    Istnieją dwie podobne do siebie usługi.Jedna z nich nazywa się "ponowne wybieranie" i polega na tym, że jeżeli wywołany przez ciebie abonent jest zajęty, naciskamy odpowiedni przycisk w aparacie który aktywuje ponowne automatyczne wybieranie.Wówczas po odłożeniu słuchawki na widełki lub bazę na wyświetlaczu pojawia się określona liczba ponownych wywołań (np 10) oraz czas do następnego wywołania (np:próby co 60,120,180 sekund).Skuteczne wywołanie jest sygnalizowane odpowiednim dźwiękiem,wówczas po podsinieniu słuchawki nastąpi automatyczne połączenie z abonentem (oznacza to,że jego linia się zwolniła).

    Drugą usługą jest tzw:"oddzwanianie" (CCBS) polega na tym,że w momencie gdy zestawiamy połączenie z żądanym numerem i jest on zajęty, aktywujemy odpowiednim przyciskiem funkcję oddzwaniania i odkładamy słuchawkę.Gdy abonent wywoływany zakończy rozmowę, nastąpi automatyczne połączenie z tym abonentem, sygnalizowane odpowiednio w słuchawce.Przez cały czas gdy abonent ma zajęty numer na ekranie naszego aparatu świeci się symbol uruchomionej usługi oddzwaniania.W każdej chwili możemy ją wyłączyć i zrezygnować z prób połączeń.


    Pierwsza usługa jest usługą aparatu telefonicznego i nie wymaga żadnych dodatkowych opłat ani aktywacji.Druga usługa jest usługą operatora i należy się upewnić czy takową świadczy.

    0
  • #5 30 Lis 2008 14:26
    matejkoo
    Poziom 11  

    ... Luk80, chodziło o CCBS.. dzięki, przynajmniej wiem jak to się nazywa aczkolwiek prawie nic na ten temat nie ma w necie;/. Może ktoś zna jakiś schemat w SDL...?

    0
  • #6 30 Lis 2008 21:12
    bulba1
    Poziom 24  

    Co do nazw to usługa nazywa się różnie w zależności od producenta centrali , zazwyczaj jest to "oddzwonienie" lub "żądanie oddzwonienia" ale może się nazywać także "zamawianie zajętego abonenta".
    Co do zasady działania jaka opisał Luk80 to prawie ma racje ale opisał dal konkretnej centrali i z aparatu systemowego (z opisu trudno wywnioskować jaka to centrala).
    Nie ma schematów bo usługa jest realizowana w różny sposób w zalezności od centrali. Dla uszczeółówienia najczęściej stosowane rozwiązanie:
    1, abonent a i mają aparaty zwykłe analogowe
    abonent a dzwoni i otrzymuje sygnał zajętości abonenta b
    wybiera kod usługi "oddzonienia" i odkłada słuchawkę
    Abonent a kończy rozmowę i odkłada słuchawkę, w tym momencie centrala dzwoni do abonenta a. Abonent a podnosi słuchawkę i w tym momęcie dzwoni do abonenta b (dzwonki mogą być odpowiednio ustawiane dlka rozpoznania usługi)
    2. abonent a ma aparat cyfrowy (systemowy) abonent b ma analogowy
    jak otrzyma sygnał zajętości wciska przydzielony przycisk lub wybiera kod usługi , może otrzymać na wyświetlaczu informacje a także może mu się zapalić odpowiednio zaprogramowany przycisk. Reszta taka sama z tym że po zakończeniu rozmowy przez b otrzymuje dzwonek i informacje że może oddzonic, tu ma do wyboru oddzwonienie lub skasowanie oddzonienia.
    3. abonent a i b ma aparat cyfrowy
    w zasadzie tak samo ale abonent b ma informacje o rzadaniu oddzwonienia i może zdecydować czy to zrobi czy nie
    4. a analog b cyfrowy
    to juz chyba proste do wydedukowania.

    Schemat zależny od sposobu realizacji w danej centrali -gdzie przechowywana jest informacja o oddzwonieniach, czy abonent ma możliwość skasowania oddzwonienia czy ni eitp. itd...

    0