Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez, brak iskry , układ zapłonowy BOSH

hubblea1 29 Lis 2008 21:11 2228 17
  • #1 29 Lis 2008 21:11
    hubblea1
    Poziom 9  

    I zaczęło się. Podjechałem pod sklep, zgasiłem samochód zapakowałem zakupy próbuję zapalić a tu zonk, nie pali, kolega szarpnął zapalił, dojechałem do domu zgasiłem i już nie odpalił. Teraz kilka szczegółów, samochód wyposażony jest w układ zapłonowy BOSH, instalację LPG LOVATO. Usterka polega na całkowitym braku iskry, po włączeniu zapłonu nie słychać startującej pompki paliwa, posprawdzałem bezpieczniki pod nogami kierowcy wszystkie są ok, sprawdziłem immobilajzer (dokładany) ok, stacyjka ok, przewody i świece ok, pompka paliwa ok, przejrzałem wiązki elektrycznie i nie znalazłem widocznych uszkodzeń, od znajomego złomiarza przywiozłem komputer, cewki, i czujnik położeniowy wału z auta, które wg. kolegi działało do ostatniej chwili, po kolei podmieniałem poszczególne elementy ale żadnego efektu nie uzyskałem. Przeszukałem forum i w zasadzie nie znalazłem podobnego przypadku ani potrzebnego schematu (poszukuję opisu wtyku komputera z wyszczególnieniem co na którym pinie). Nie dysponuje dostępem do komputera diagnostycnego co praktycznie rozwiązało by problem.

    0 17
  • #2 30 Lis 2008 13:03
    krzysiek12sos
    Poziom 27  

    Witam
    Dzisiaj spotkało mnie coś podobnego stylu. Mi po przyjechaniu do domu samochód zapalił od razu. U mnie jest instalacja gazowa LONGAS. Też jestem zainteresowany tym tematem dlatego przyłączam się do tego postu.

    0
  • #3 30 Lis 2008 17:26
    justyna5551
    Poziom 18  

    Sprawdź czy dochodzi napięcie do pompki paliwowej, bo być może jest uszkodzona. Prawdopodobnie coś się stało z centralką gazową i ona "rozrabia" w instalacji. Niestety trzeba to posprawdzać po przewodach jak jest ona dołączona do instalacji samochodu.

    0
  • #4 30 Lis 2008 17:29
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przecie gazownia nie odłączy mu zapłonu

    0
  • #5 30 Lis 2008 18:46
    hubblea1
    Poziom 9  

    Podmieniałem centralke gazową z innego samochodu i żadnego efektu nie było

    0
  • #6 30 Lis 2008 19:10
    Jurek220
    Poziom 28  

    O ile dobrze pamiętem to na aparacie jest kostka z przewodem brązowym i biało-czerwonym lub czerwono-białym
    Sprawdz na tym drugim czy jest +12v.
    Pozdr.

    Zle napisałem: Chodzi oczywiście o Moduł a nie aparat.

    0
  • #7 30 Lis 2008 19:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 01 Gru 2008 00:44
    hubblea1
    Poziom 9  

    Czerwono szary przewód i niema tam żadnego napięcia tak na nim jak i na obydwu pozostałych przewodach w kostce. Z tego co zrozumiałem do tej chwili wskazuje na uszkodzenie komputera ale muszę to jeszcze sprawdzić

    0
  • #9 01 Gru 2008 20:05
    Jurek220
    Poziom 28  

    Kostka zasilająca ma 2 przewody. Brązowy (-) i czerwono-biały lub biało-czerwony+12v,jak dobrze pamiętam.Jeśli sie myle to niech mnie ktoś poprawi.Jak odnajde schemat to podeśle.
    Pozdr.

    http://mr25.webpark.pl/polonez/polonez.html

    0
  • #10 01 Gru 2008 20:51
    rico37p
    Poziom 28  

    Według tego co pisze Jurek220 to trzeba sprawdzić bezpieczniki i przekażniki za schowkiem po stronie pasażera.Zasilanie pompki i komputera.

    0
  • #12 03 Gru 2008 21:00
    cunioo
    Poziom 15  

    W tym przypadku nic wspólnego nie ma iskra ani imobilaizer. Jak by jej nie było to by miał problem z odpaleniem auta na zaciąg -a gdy szarpnął to zapalił .Za mało napisałeś czy rozrusznik kręci , kontrolki przygasają coś więcej.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Z tego co przypuszczam to jest 1.6 wtrysk jedno punktowy i instalacja gazowa zwykła z registrem , czy silniczkiem krokowym.

    0
  • #13 03 Gru 2008 21:04
    daniel05
    Poziom 12  

    Jeżeli nie ma wcale iskry to prawdopodobnie modół zapłonowy. Miałem to samo... koszt nowego 250zł.

    0
  • #14 03 Gru 2008 21:40
    cunioo
    Poziom 15  

    Jeśli by to był moduł to na pycha nie zapalisz , a on zapalił.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nic nie napisał więcej , a może mu rozrusznik nie kręci i cała filozofia.

    0
  • #15 03 Gru 2008 21:52
    daniel05
    Poziom 12  

    miałem chevroleta w tym tak samo było ... modół zapłonowy pasuje od poloneza xD. W crossie miałem uszkodzony modół, znaczy szwankował, czasem przestawał dawać iskre. Musiałem go porządnie uderzy albo sam po chwili załapał.

    0
  • #16 03 Gru 2008 21:59
    gilus1
    Poziom 29  

    Mam poloneza 1.6 na wtrysku jednopunktowym. Kiedyś padła pompka od paliwa. Silnika nie można było zapalić na gazie ( rozrusznik kręcił ok 5 min i nic). Jedynie można go było zapalić na zaciąg. Spróbuj podłączyć pompkę od paliwa przewodami bezpośrednio pod akumulator i będziesz wiedział czy to jest jej wina. Jeśli nie chcesz tak sprawdzać to zapewne wiesz, ze gdy przekręcisz kluczyk w stacyjce to słychać przez ok 3 sek pompkę.

    0
  • #18 04 Gru 2008 17:02
    gilus1
    Poziom 29  

    To ma wspólnego, że jak silnik jest na wtrysku to uruchamia się na benzynie, a dopiero po dodaniu gazu na ok 2000 obr/min przełącza się samoistnie na gaz i dalej już na gazie pracuje.

    1