Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Robo ramię z normalnych silniczków.

29 Lis 2008 23:31 2533 5
  • Poziom 9  
    Witam jestem nowy na forum i mam prawie 14 lat. Do tej pory udało mi się stworzyć samochód RC z części znalezionych w garażu więc jestem leciutko wyżej niż początkujący, ale i tak potrzebna mi pomoc. Mianowicie chcę zbudować ramię robota (o długości ramienia około 70 cm), chcę żeby to było takie ramie jak u człowieka czyli 3 "przegubowe" i obracane o 360 stopni przy podstawie (razem powinno być 5 silniczków). I do tego nie chcę używać jakiś serwomechanizmów bo nie jestem aż tak w tym dobry, tylko po prostu silniczki elektryczne takie jak z samochodów rc, płytka kontrolna (czy jakoś tak) i odbiornik (oczywiście zasilanie tam jeszcze ale to pomijam). I właśnie mam problem jak to wszystko zaprojektować. Jak zaprojektować chwytak, który by działał na taki silniczek, jak zginanie itp. i żeby całe to ramie się obracało nie łamiąc przy tym. Każdy chyba tutaj zna tą oto zabawkę dydaktyczną którą można kupić na allegro za 950 zł: http://www.sommertech.pl/allegro/ARM8.gif
    I chcę, żeby moje ramie miało takie same funkcje jak to na tym rysunku. Tylko, żeby było większe i z silniczków elektrycznych. Mam nadzieje, że to jest do wykonania i że ktoś mi pomoże jak to można wykonać. Z góry dziękuje i przepraszam za różne błędy ort lub interpunkcyjne ale jestem słaby z j.polskiego.

Jesteś nowy, ale to nie zwalnia z obowiązku przeczytania regulaminu
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php
    Błędy poprawiłem.
    Na przyszłość proszę użyć przycisku pisownia.
    /Faces/
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 34  
    Trzeba do silniczka doczepić enkoder* , dzięki niemu mikrokontroler będzie wiedział w jakiej pozycji jest ramię.
    Ze schematem nie powinno być większego problemu.
    Tylko musiałbyś napisać program dla procka.