Cześć
Opel, C16SE, Multec M(56),DIS
Zmierzyłem napięcie między kablem niebieskim(B12 od ECM) podłączonym do czujnika temp.(firmy Bosch) a masą silnika. Silnik zimny(przekręcony jedynie kluczyk w pozycję zapłonu), temp. otoczenia 5C, opór na stykach czujnika 4800ohm.
Napięcie wynosi 2,7V(podpiąłem się pod załozony czujnik).
Wzorowałem się na "Kody usterek-wszystko o diagnozowaniu aut" str. 55.
Na drugim podpiętym z zewnątrz czujniku(firmy Topran) uzyskałem takie same wyniki. Oba czujniki były sprawdzane w podgrzewanym naczyniu z wodą i charakterystyka oporu względem temp. jest poprawna.
Patrząc w przytoczoną książkę powinno być ok. 4V. Nie wiem czy ten typ tak ma(mój opel) mieć?, czy sprawdzić jak to napięcie będzie maleć w miarę wzrostu temp. silnika. Nie mam do czego porównać, bo początkowe wartości napięcia już znacznie się różnią od przytoczonych w książce.
Proszę o jakieś sugestie, poradę!
Opel, C16SE, Multec M(56),DIS
Zmierzyłem napięcie między kablem niebieskim(B12 od ECM) podłączonym do czujnika temp.(firmy Bosch) a masą silnika. Silnik zimny(przekręcony jedynie kluczyk w pozycję zapłonu), temp. otoczenia 5C, opór na stykach czujnika 4800ohm.
Napięcie wynosi 2,7V(podpiąłem się pod załozony czujnik).
Wzorowałem się na "Kody usterek-wszystko o diagnozowaniu aut" str. 55.
Na drugim podpiętym z zewnątrz czujniku(firmy Topran) uzyskałem takie same wyniki. Oba czujniki były sprawdzane w podgrzewanym naczyniu z wodą i charakterystyka oporu względem temp. jest poprawna.
Patrząc w przytoczoną książkę powinno być ok. 4V. Nie wiem czy ten typ tak ma(mój opel) mieć?, czy sprawdzić jak to napięcie będzie maleć w miarę wzrostu temp. silnika. Nie mam do czego porównać, bo początkowe wartości napięcia już znacznie się różnią od przytoczonych w książce.
Proszę o jakieś sugestie, poradę!