Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z centralnym zamkiem w VW Polo Classic

marianek62 30 Nov 2008 15:42 13550 19
  • #1
    marianek62
    Level 10  
    Witam wszystkich forumowiczów..

    Mam problem z zakmkiem centralnym w VW Polo Classic..

    Usterka polega na tym że po zamknięciu automatycznie otwiera się sam, potem zamyka i tak ciągle..

    Proszę o jakąs porade..

    Czekam na odpowiedzi
  • #2
    jurekN
    Level 22  
    Czy centralny ma dołożony moduł na pilota.
  • #3
    marianek62
    Level 10  
    Tak ma..
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    marianek62
    Level 10  
    Już odłącząłem ten moduł i po zamknięciu kluczykiem dalej sie zamyka i sam otwiera..
  • #6
    Jurek220
    Level 29  
    Uszkodzony sterownik zamka lub styki siłownika Master. Z praktyki powiem iż ta druga usterka jest bardziej prawdopodobna,zdarzyło mi sie już kilka razy że pękła guma na siłowniku i dostała sie woda do niego i zaśniedziały styki tego siłownika.Nawet zbyt duża oporność pozwoli na taką usterke.

    Odłącz przewody sterujące tego siłownika.(prawdopodobnie biały i brązowy)Jeśli będzie ok. to wymiana siłownika i po kłopocie.
    Pozdr.
  • #7
    Marek_jaw
    Level 13  
    Zgadzam się z kolegą powyżej - objawy uszkodzenia krańcówek w siłowniku master...
  • #8
    marianek62
    Level 10  
    A które to są te siłowniki master? i gdzie one się znajdują?
  • #9
    Jurek220
    Level 29  
    Napewno w drzwiach kierowcy,a jeszcze ale niekoniecznie w przednich drzwiach pasarzera.Należy sprawdzić po kabelkach.
    Pozdr.
  • #10
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Po kabelkach czyli master ma 5 przewodów, a zwykły (slave) ma 2
  • #11
    marianek62
    Level 10  
    Dzisiaj rozbierałem trochę i tam są 3 przewody do siłownika..
  • #12
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Najczęściej niebieski i ziel to silnik siłownika , czarny to masa, a biały i brązowy to wyjścia styków w siłowniku -czyli sygnał zamk/otw.
  • #13
    jurekN
    Level 22  
    W moim jest w dwóch przednich drzwiach.
  • #14
    marianek62
    Level 10  
    Prówałem odłączyć kostkę od siłowników od strony pasażera i kierowcy i po odłączeniu samej kostki od pasażera był objaw taki że zamek nie zamykał się do końca a jak już się zamknął to nie można było go otworzyć.. A po odłączeniu kostki od kierowcy nie dawało to żadnych efektów..
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    AR1000
    Level 12  
    Kolego w polówkach, seatach jest problem z zamazaniem zamków i ich zanieczyszczeniem, typowa usterka (zamków wewnątrz drzwi nie z wkładką do kluczyka) zacznij od wyjęcia, oczyszczenia a potem nasmarowania zamka kierowcy powinno pomóc ale trzeba to zrobić ze wszystkimi zamkami skończą się problemy z zamarzaniem i niepoprawnym działaniem centralnego zamka. Centralny zamek jest pneumatyczny a wtyczka przy zamkach kierowcy i pasażera to "krańcówka" (3 przewodowa, stały + i impulsy otwórz i zamknij).
  • #17
    rafallogi
    Level 17  
    Kupiłem takie auto żonie i też nie działa centralny sterowany kluczykiem.
    Tak jakby go tam wogóle nie było, wszystko trzeba zamykać ręcznie. Od czego zacząć, by nie narozkręcać się za bardzo?
    Z tego co wyczytałem to master jest w drzwiach kierowcy i jego trzeba w pierwszej kolejności przejrzeć?
    Pozdrawiam
  • #18
    SKRZYNIA
    Level 23  
    tak jakby go nie bylo????? moze go wowogle nie ma???, zdejmij tapicerke od kierowcy i zobacz czy jest silownik wogole :) jesli tak to po przewodach dojdziesz do centralki a tam sprawdz jej zasialnie czy ma....
  • #19
    rafallogi
    Level 17  
    Bolec przy klapce wlewu jest :sm7: , w papierach też jest mowa o CZ.
    Zajrzę najpierw do bagażnika i zobaczę, czy jest ta pompa o której piszecie powyżej. Auto od 2-ch dni, więc nie zdążyłem się rozejżeć.
    Proszę ewentualnie o jakiś manual dotyczący zdejmowania tapicerki drzwi.
  • #20
    mateo-salvadore
    Level 15  
    Prawdopodobnie przyczyną jest zwarcie na przewodach (jak napisane powyżej, zaśniedziałe styki, itp...) Najlepiej oczyścić wszystko i sprawdzić, albo któryś z zamków jest "zatarty" i nie domyka się do końca (najprawdopodobniej któryś z Master) dlatego odbija zamek i wszystko się otwiera, a centralka daje sygnał zamknięcia i tak w kółko... Najprawdopodobniej problem występuje w jednych z przednich drzwi ale warto też sprawdzić zamek bagażnika...z tym też bywają problemy...