Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda civic 95' coupe, duże spalanie.

plakon83 30 Nov 2008 19:46 4539 3
  • #1
    plakon83
    Level 14  
    Witam posiadam Hondę jak w temacie silnik D15B7(1.5 wtrysk wielopunktowy, brak vtec) Auto przejechało oryginalnie 215tysięcy kilometrów, serwis na bierząco, silnik odpala bez problemu, po najwyżej 3 obrotach wału, spalanie oleju 1-2l/10000km.
    Problem jednak polega na tym, że auto w mieście (Wrocław) pali ok 11 litrów na 100km, czyli conajmniej o dwa litry za dużo. Komputer nie pokazuje błędów, sonda lambda sprawna, zawory wyregulowane, filtry jak wcześniej wspomniałem na bieżąco, paliwo nie wycieka, katalizator ok, świece, kable, zapłon ok, hamulce nie trzymają, nie sprawdziłem tylko alternatora, ale nie sądze, aby na długą metę był w stanie stwarzać taki opór i nie ulec uszkodzeniu.
    Dodam (moim zdaniem) pewne nieprawidłowości w działaniu układu chłodzenia, a mianowicie zimny silnik(np rano, temperatura ok 0st. C) nagrzewa się(wskazówka na właściwym polu) dopiero po przejechaniu ok 3km(miasto, światła, korki etc, więc nie trwa to 2 minut[nagrzewnica zamknięta]) Termostat został wymieniony, jednak to nie rozwiązało problemu.
    Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to z góry dziękuje za pomoc.
  • #2
    2Ya
    Level 13  
    Jeśli robisz ,krótkie czasy w temp. zerowych to i o tej porze roku może tyle spalić paliwa,a silnik no raczej tez nie nagrzeje sie w 2 minuty w takich warunkach atmosferycznych.
    A wrocław rano to porażka pod względem komunikacyjnym jak i nie zreszta tylko rano ;)

    Ale zawsze tyle palił beny czy tylko teraz ?

    pzdr. & c ya..

    Pzdr. & c ya..
  • #3
    terty
    Level 13  
    sądząc po spalaniu benzyny i oleju to albo coś jest nie tak albo kierowca ma dość ciężką nogę. Mam ten silnik tyle że w sedanie (trochę cięższy) i nigdy mi 10 litrów podczas normalnej jazdy nie przekracza, zazwyczaj średnio jest około 9 w mieście i 7 na trasie (przy 110km/h) a raczej nie żałuję sobie wcisnąć gazu, ale bez przesady. Jak się staram jeździć ekonomicznie to spokojnie o litr w dół schodzi.

    Dla D15B7 normą jest że jak się go często kręci na wysokie obroty to potrafi on spalić około litra oleju na 10.000km, dwa to chyba trochę za dużo. Mi od wymiany do wymiany stan na bagnecie spada z max na minimum, nigdy nie dolewałem, ale kręcę go zazwyczaj tylko kiedy trzeba np na trasie, i choć czasami pójdzie do końca to z reguły raczej rzadko przekraczam 4 tyś.

    Co do takiego spalania na krótkich trasach to się zgodzę, 11 litrów to może być norma, tym bardziej w zimie, ale to musiały by być naprawde bardzo krótkie trasy ponieważ ten silnik szybko się nagrzewa, u mnie w niecałe 5 minut przy wolnych obrotach.
  • #4
    plakon83
    Level 14  
    To nie jest norma i to nie była norma, ten silnik w żadnej budzie nawet na krótkich trasach w zimie nie powinien tyle spalić, warunek jest prosty-musi być sprawny i auto musi być sprawne, u mnie była zła sonda (zamiennik NGK/NTK, sprawna, ale...) po wymianie na fabryczną używkę spalanie spadło do normy, zużycie oleju moim zdaniem nie jest tragiczne, uszczelka miski trochę przepuszcza, wymieniam przy następnej wymianie oleju to zobaczymy ile zjada silnik:)
    Pozdro