Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z odpalaniem Touran 2.0 tdi PD POMPOWTRYSKI

cyberkan 01 Dec 2008 04:04 13116 8
  • #1
    cyberkan
    Level 11  
    Witam

    Mam pytanie czy jesli samochód na zimnym odpala bez problemu a na ciepłym trzeba krecic to jest pompa uszkodzona czy cos innego??
    Vag nie ma bledów bo wyczytałem że jak pompa siada zmieniaja dawki i ponoc chodzi normalnie ale to w samochodach z normalymi wwryskami
    nie na POMPOWTRYSKACH

    czy ktos mi moze powiedziec czy wymiana pompy która jest razem z vacumm pompką usunie usterke czy jest to wina czego innego??
    zaznaczam silnik PD


    Pozdrawiam
  • #2
    yaaro
    Level 33  
    Jest kilka przyczyn tego problemu.

    np: akumulator, rozrusznik, kąt wtrysku, dawka startowa.

    Proponuje przy wymianie rozrządu zajechać do fachowca co blokuje koła przyrządem a nie stawia swoje znaczki na kołach tak jak robi połowa mechaników.

    Kolejnym rozwiązaniem jest podniesienie dawki startowej w ecu silnika.
  • #3
    ptaszek1975
    Level 30  
    Ja miałem przypadek małe ciśnienie na cylindrach,ile auto ma przejechane?Można na ciepłym silniku ściągnąć wtyczkę od czujnika wody wtedy zagrzeją się świece i będziesz widział czy jest poprawa,bo tak jak koledzy wyżej mówili przyczyn może być wiele.
  • #4
    Sztomel
    Level 35  
    wymiana pompy tandem nic Ci nie da bo to nie jest jej wina, kąta synchronizacji (a nie kąta wtrysku) nie musisz sprawdzać bo dobrze pali na zimnym więc jest OK,
    chodzi o to, że program ECU daje mniejszą dawkę paliwa na ciepłym silniku niż na zimnym w celu ochrony zamachowego koła dwumasowego, dokąd auto jest paroletnie, akumulator sprawny i tuleje rozrusznika nie stawiają zbytniego oporu to ten problem nie występuje ale wystarczy tylko, że akumulator straci już swoją moc rozruchową albo tuleje rozrusznika siadają to problem się pojawia,
    istnieje kilka sposobów na tę przypadłość:
    -wymiana aku na nowy,
    -regeneracja rozrusznika,
    -zamontowanie wyłącznika w obwodzie czujnika temperatury silnika na przewodzie podającym sygnał do ECU,
    -zmiana dawki startowej przez zmianę map w ECU.

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeśli chcesz się przekonać czy to co podałem polega na prawdzie to wystarczy, że przed uruchomieniem rozgrzanego silnika odepniesz tylko wtyczkę od czujnika G62 (temperatury silnika) i auto odpali bez problemu.
  • #5
    szajbus181
    Level 15  
    Sztomel mógłbyś coś podpowiedzieć i montażu wyłącznika w obwodzie czujnika temperatury?? z góry dzięki
  • #6
    jarciu11
    Level 19  
    szajbus181 wrote:
    Sztomel mógłbyś coś podpowiedzieć i montażu wyłącznika w obwodzie czujnika temperatury?? z góry dzięki
    sprawdz najpierw czy po odpieciu jest poprawa.
  • #7
    szajbus181
    Level 15  
    poprawa jest i już wiem na czym rzecz polega. trzeba wpiąć przekaźnik w obwód czujnika temp a konkretnie kabel brązowy oraz w przewód automatu rozrusznika i masy. tak aby przy rozruchu silnika przekaźnik rozłączał obwód czujnika temp. tak zrobiłem i teraz chodzi elegancko śmiało można kasować 300zł za robote pozdro.
  • #8
    gregorianin
    Level 27  
    takim rozwiązaniem skasujesz sobie za chwile koło DMF no ale czego to się nie robi aby "oscyndzić".
  • #9
    szajbus181
    Level 15  
    zobaczymy na pałe bym takiego rozwiązania nie zakładał. Kolega założył taki przekaźnik w wielu autach i jakos nie było problemu. Wiadomo że lepiej rozwiązać problem inaczej czyli robiąc głowice ale jak klijent chce to zrobic za 200zł to inaczej sie nie da. pozdro