Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 2004 autoalarm czy blokada skrzyni biegów

cyber.iceman 01 Gru 2008 09:00 3804 4
  • #1 01 Gru 2008 09:00
    cyber.iceman
    Poziom 2  

    Witam !
    Proszę o sugestie rady ;) co założyć do ww auta i ewentualnie jaki alarm ;) jaka blokada, które zabezpieczenie skuteczniejsze ? Dzięki za wszelkie rady.

    0 4
  • Pomocny post
    #2 01 Gru 2008 09:24
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Przed prawdziwym zawodowym złodziejem NIC cię nie zabezpieczy.
    Alarm z dobrym odcięciem (polecam jeszcze własne dodatkowe niezależne od alarmu) jest to wygoda w użytkowaniu(sterowanie centralnym zamkiem, klapą , domykanie szyb, itd)- blokada to upierdliwe czynności,żeby za każdym razem użyc pojazdu, które nadają "prowincjonalne" cechy użytkownikowi (szczególnie śmieszne blokady kierownicy)- Auto sie po prostu ubezpiecza i tyle, a alarm (poprawnie zamontowany) to wygoda i jakaś namiastka poczucia bezpieczeństwa- bo nie bezpieczeństwo...
    Ale można tak i tak...

    0
  • #3 01 Gru 2008 09:43
    cyber.iceman
    Poziom 2  

    Dzięki serdeczne !
    Czyli raczej alarm :). Nadmienię, że nie ma centralnego zamka i nie ma elektrycznych szyb. Jaki ewentualnie alarm byś polecał. Zielona jestem w temacie a nie chciałabym by mi wcisnęli jakieś ...., zwłaszcza, że nie mam doświadczenia

    Dodano po 3 [minuty]:

    aa i jeszcze jakie są patenty na "własne dodatkowe zabezpieczenie" ;) dzięki z góry

    0
  • Pomocny post
    #4 01 Gru 2008 10:23
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Jeśli nie ma centralnego zamka to niekoniecznie polecam alarm- bo bedzie to ciągle wyć. Wtedy ludziska najpierw otwierają z klucza no i wyje , a potem wyłączają alarm .
    Jeśli alarm, to proponuję założyc od razu zamek centralny.
    Alarmy są przeróżne, sam montuje mało znane, ale niezawodne, a są znane i takie sobie co do funkcjonalności. Pożądny warsztat ma w ofercie wiele alarmów z atestami, homologacją itd. Czasem to płacimy tylko za te właśnie w/w atesty, bo alarmy są przeciętne. W tańszych chińczykach też trafiają sie dobre, ale za kilka lat jak przyjdzie do naprawy,wymiany pilota to bedzie problem.
    Przyzwoity alarm ze sterownikiem centr.zamka+ siłowniki to koszt 250-350 zł+ conajmniej drugie tyle robocizna, ale to nie alarm jest najważniejszy , tylko jego montaż.
    A patenty własne instalatora to przeróżne odcięcia obwodów elektrycznych auta uruchamiane w niekonwencjonalny, znany tylko jemu i właścicielowi .
    Ważna uwaga : każde odcięcie MUSI mieć dodatkowe obejście - czyli możliwośc awaryjnego odpalenia auta po załączeniu na stałe tegoż odcięcia.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Jeśli ma być na oryginalnych częściach do skody- siłowniki ,alarm CAN, itd to będzie na pewno 2-3 razy drożej, bo zwykły alarm (a szczególnie zamek), zeby dobrze działał, to wymaga to sporego doświadczenia w tych autach.Ja osobiście nie lubię fabii do montażu alarmu i zamków.

    0
  • #5 01 Gru 2008 13:12
    cyber.iceman
    Poziom 2  

    We Wrocławiu zakrzyknęli sobie 1500zł za sam zamek centralny + tzw."wichurant" za alarm 400zł troche dużo w sumie. Chyba niestety będzie trzeba założyć blokadę skrzyni biegów.. no nic dzięki serdeczne za podpowiedzi

    0