Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

nagrywarka LG RH278H brak możliwości kopiowania DIVIX-ów

YUREK1st 01 Dec 2008 17:21 7737 24
  • #1
    YUREK1st
    Level 12  
    Temat dotyczy nagrywarki LG RH278H.

    Od ponad roku jestem użytkownikiem tego sprzętu.
    Ponieważ używam go intensywnie to też uzbierała mi się już spora garść niestety krytycznych uwag.
    I tak:

    - nie nagrywa bezpośrednio na płytach DVD
    - nagrywa w MPEG4, ale nie można potem tego przegrać na płytę
    - nie kopiuje muzyki ani JPG z HDD na płytę ani na pendrive
    - kopiowanie w trybie FAST jest często niedostępne (zwłaszcza po edycji filmu)
    - zegar ustawia się ręcznie i resetuje przy każdym wyłączeniu zasilania
    - nie potrafi odtworzyć automatycznie płyty mp3, trzeba włączyć telewizor i pilotem wybrać funkcje
    - nie odtwarza bezpośrednio z pendriva
    - USB jest oczywiście 1.1 i tylko w jedną stronę ( na HDD )
    - nie ma wejścia SVHS ( prezent dla posiadaczy kaset SVHS )
    - zdarza się też czasem, że zawiesza się co producent przytomnie przewidział w instrukcji proponując reset
    - uważam też, że jest głośniejszy od mojego starego VIDEO
    - pewnie są jeszcze inne wady np dotyczące współpracy z TV 16:9 i HDMI (tych jeszcze nie znam)



    Aż się prosi o pilną aktualizację oprogramowania !!!
    Ale niestety na moje zapytanie u producenta:

    <<W spisie cech produktu dla nagrywarki dvd lg rh278h wyszczególniona jest możliwość aktualizacji oprogramowania. W związku z tym proszę o pomoc w wykorzystaniu tej funkcji.>>
    otrzymałem wyczerpującą odpowiedź:

    ----------Odpowiedź na zapytanie klienta------------
    Szanowny Panie, do powyższego urządzenia nie ma nowszego oprogramowania niż fabrycznie wgrane do sprzetu. Z poważaniem LG Electronics Polska.

    Przecież SAMSUNG nawet MANTA nie mają takich wad!
    Wiem, że to nie koncert życzeń ale może zna ktoś jakieś kody lub ustawienia w menu serwisowym,
    które pomogłyby zmienić te ewidentne wady produktu-tu wyzwanie dla tęgich głów forum, może prośba do serwisantów? Może coś wiedzą zagraniczni forumowicze? Może jakieś inne opcje?

    Wdzięczność nieszczęsnych użytkowników nie będzie miała granic ;-)
  • #2
    MORTEM
    DVD technology specialist
    I tak ma być. Co do Szajsunga i Manty to obie firmy nie dorastaja do pięt LG. Jaką wersję softu masz w nagrywarce?
  • #4
    MORTEM
    DVD technology specialist
    To nie jest najnowszy firmvare, najnowsza to 70919A.
  • #5
    YUREK1st
    Level 12  
    Mimo tego LG nie udostępnia tej wersji :|
  • #6
    gendajan
    Level 18  
    Choć nie z ich strony, czyli nie firmowany, ale jakiś czas temu wgrałem 70919A i jest ok, wprawdzie ostatnio prawie jej nie używam, tylko jeśli mogę sam włączyć nagrywanie z pilota a np. w tv oglądam inny program. Właśnie przez brak podtrzymania zegara, po chwilowym zaniku prądu nie spełnia podstawowego przeznaczenia czyli zaprogramowanego nagrania na HDD.
    Nie miejsce na dyskusję o piętach, ale nie znam producenta nagrywarki, który pozwolił sobie na taki błąd. Stary, poczciwy Philips nagrał żonie M jak miłość a LG po włączeniu powitał mnie planszą ustaw zegar, zamiast nagranego Kubicy. Szok, mniej niż 0, wypada kupić UPS.
    Nagrywanie bezpośrednio na płytach DVD można chyba ustawić w bitach ale nie testuję czego nie potrzebuję, więc popytaj innych.
  • #7
    MORTEM
    DVD technology specialist
    YUREK1st wrote:
    Mimo tego LG nie udostępnia tej wersji :|


    Nagrywarka powinna być jeszcze na gwarancji, więc pozostaje serwis za FREE.
  • #8
    YUREK1st
    Level 12  
    Możesz powiedzieć jakie zmiany zauważyłeś po wgraniu tego nowego softu?
  • #9
    gendajan
    Level 18  
    YUREK1st wrote:
    Możesz powiedzieć jakie zmiany zauważyłeś po wgraniu tego nowego softu?

    Jeśli o mnie chodzi to żadnych, tylko że wyświetla Ver=70919A .
    Opisu zmian nie znalazłem nigdzie, a jak wspominałem wykorzystuję tylko najważniejszą cechę: stoi w sypialni i jak zasypiam ( lub ciekawsze zajęcie ), nagrywam na HDD i następnego dnia po obejrzeniu z pominięciem kochanych reklam kasuję.
    Na philipsie programuję resztę programów jakie chcę oglądać.
  • #10
    AndrzejN38a
    Level 11  
    Musze dorzucić swoje trzy grosze :

    - 20 sekund (jak nie więcej) trzeba czekać na wysuniecie się tacki DVD !

    Żałuje ze kupiłem to badziewie.

    Jeśli ktoś zna skuteczne rozwiazanie opisywanych tu problemów - BARDZO PROSZĘ DAĆ ZNAĆ!

    Andrzej
  • #11
    MORTEM
    DVD technology specialist
    Normalnie po zalogowaiu się systemu otwiera sie w ciągu sekudy :D
  • #12
    YUREK1st
    Level 12  
    No to pozostaje prośba o spis zauważonych zmian w tym nowym sofcie i ewentualny download. :D
  • #13
    YUREK1st
    Level 12  
    Drążąc dalej temat wątku, z ciekawości dokąd mnie to zaprowadzi pokusiłem się o kolejny kontakt z LG.
    Oto próbka ich twórczości tu kopia:


    >>W spisie cech produktu dla nagrywarki dvd lg rh278h wyszczególniona jest możliwość aktualizacji oprogramowania. W związku z tym proszę o pomoc w wykorzystaniu tej funkcji. I proszę nie odpowiadać jak kiedyś: "Szanowny Panie, do powy?szego urz1dzenia nie ma nowszego oprogramowania niż fabrycznie wgrane do sprzetu. Z poważaniem LG Electronics Polska" ponieważ mój blisko dwuletni sprzęt z softem VER=70328A posiada niestety fabryczne mankamenty, których mam nadzieje jest pozbawiony obecnie wgrywany soft VER=70919A wzorem innych producentów z odblokowanymi opcjami.
    Uważam, że nie udostępnianie aktualizacji istniejącej wersji oprogramowania jest niezgodne ze specyfikacją cech wyrobu, a blokowanie pewnych właściwości sprzętu (np. kopiowanie muzyki czy plików JPG na płytę lub pendrive) nie pozwala w pełni wykorzystać wyrobu do celów, do których jak można się spodziewać został stworzony.
    W związku z dużym zainteresowaniem użytkowników tego sprzętu jak zorientowałem się na forum internetu, odpowiedzią na ten temat zamierzam podzielić się ze w s z y s t k i m i tematycznymi forami internetowymi, (co niniejszym czynię) ponieważ uważam, że należy piętnować takie niedopuszczalne praktyki producentów.

    Pozdrawiam
    10:12 2008-12-05

    ==============================================================================================
    -----------OdpowiedY na zapytanie klienta------------
    Szanowny Panie, informujemy, i? zmiana oprogramowania nie zmieni specyfikacji urz1dzenia, która dok3adnie jest przedstawiona na stronie internetowej: www.lge.pl W przypadku nieprawid3owooci prosimy o dostarczenie urz1dzenia do najbli?szej Autoryzowanej Stacji Serwisowej RTV. Z Powa?aniem, LG Electronics Polska.
    ===============================================================================================
    Dziwne trochę, że konsultant LG nie wie co znajduje się na stronie www.lge.pl bo na pewno nie specyfikacja urz1dzenia, która dok3adnie jest tam przedstawiona jak mi sugerował.
    Na innej stronie LG http://pl.lge.com/proddivergent.do?categoryId=0305&modelCategoryId=&parentId=03 jest wprawdzie spis pięciu modeli stacjonarnych nagrywarek ale pewnie konsultant się nie zainteresował o jakim sprzęcie mowa bo przedmiotowego modelu tam nie ma. Zresztą zawieszanie się oprogramowania urządzenia, które niestety co jakiś czas się zdarza nie jest opcją, która powinna się znajdować w specyfikacji urządzenia ale wadą czyli błędem oprogramowania! O ile mi wiadomo to właśnie aktualizacja eliminuje tego typu wady choć rzeczywiście cyt: "nie zmieni specyfikacji urz1dzenia" bo i nie o to chodzi. Przypominam, że w piśmie była mowa o nie udostępnianiu aktualizacji istniejącej nowszej wersji oprogramowania (np.VER=70919A) mimo iż instrukcja obsługi takową opcję zapewnia. Przypadek ten kwalifikuje się jako "niezgodność wyrobu z umową" co też jeszcze będę konsultował w Sądzie Konsumentckim. Nadal oczekuję na pomoc w wykorzystaniu tej funkcji.

    Pozdrawiam
    20:44 2008-12-05

    ===============================================================================================

    ---------OdpowiedY na zapytanie klienta------------
    Szanowny Panie,

    informujemy ponownie, iż przypadku nieprawidłowości prosimy o dostarczenie urządzenia do najbliższej
    Autoryzowanej Stacji Serwisowej RTV.Z Powa?aniem, LG Electronics Polska.<<

    No posłuchajcie tych bzdur, ja o kozie on o wozie.
    Teraz już wiem,że poziom profesjonalizmu konsultantów LG jest porażający.
    Pozostaje mieć nadzieję, że szefostwo LG nie ma pojęcia o wypisywanych bredniach w odpowiedziach do klientów.(a może ma?)
    Ręce opadają. Tu nie pomoże serwis, tu potrzebny jest prawnik!
    Mimo to życzę wszystkim Wesołych Świąt
    :D:|:cry:
  • #14
    marioer
    Level 26  
    Panie "YUREK1st " moim zdaniem Pańskie roszczenia są bezzasadne.
    Możliwość"aktualizacji oprogramowania nie oznacza ,że taka na pewno będzie!.Być może ,ale nie musi i o tym decyduje producent.
    Wiele z niedoskonałości tych nagrywarek jest faktycznie dokuczliwych ,ale wiadomo o nich chociażby z lektury instrukcji obsługi,opinii internautów a w wielu sklepach można przed zakupem dokładnie obejrzeć i przetestować sprzęt.Dlatego powiedzenie"widziały gały co brały" jest tu właściwe i nie ma co jęczeć-ten typ niestety tak ma.
    Jeżeli wystąpi niezgodność deklarowanych funkcji lub parametrów z instrukcją obsługi wtedy można przedstawiać roszczenia do LG.
    Osobiście również użytkuję nagrywarkę LG i pogodziłem się z niektórymi niezrozumiałymi jej wadami(brak podtrzymania zegara,dłuższe załączanie),ale i tak na tle innych firm w tym przedziale cenowym jest nieźle. Do poprzednich modeli z rodziny RH177... ukazało się parę wersji nieoficjalnego firmware,który poprawił kilka "wad" fabrycznych a i do Pańskiego modelu jest sposób umozliwiający nagrywanie bezpośrednio na płytę. Polecam poszukanie w necie.
    Nie ma i nie było sprzętu idealnego-każdy ma jakieś wady i nic na to nie poradzimy !
    Pzdr.
  • #15
    YUREK1st
    Level 12  
    To nie prawda, że nic na to nie można poradzić i trzeba z tym się godzić. System WINDOWS zawsze miał mnóstwo wad ale ciągle można liczyć na naprawę tychże przez producenta a to łatka, a to upgrade czy servispack jednym słowem a k t u a l i z a c j a.
    Nagrywanie na płytę można obejść ale nie DIVIX z hdd.
  • #16
    marioer
    Level 26  
    Porównanie nagrywarki do komputera z Windowsem jest bez sensu ! Nagrywarka ma wiele ograniczeń zarówno sprzętowych jak i programowych.Wiele spraw regulują również umowy prawne i dlatego zablokowane są takie a nie inne funkcje.Gdyby jeden model sprzętu produkowano przez kilka lat to zapewne byłyby nowe-dopracowane softy,ale w dzisiejszych czasach gdy rynek wymusza co roku nowe modele tak nie jest i nie będzie(niestety).
    PS.Jakość zapisu w formacie mpeg4 na dysk w tych nagrywarkach nie jest za dobra.Płyty DVD są tanie a jakość zapisu w XP i SP zupełnie wystarczy.
    Proponuję przetestować nagrywarki innych firm (w tej grupie cenowej) a dopiero doceni Pan LG.
    Na koniec jest i pozytyw-przynajmniej Pan już wie czego oczekiwać od następnej nagrywarki :D
  • #17
    Dydol
    Level 11  
    gendajan wrote:
    Choć nie z ich strony, czyli nie firmowany, ale jakiś czas temu wgrałem 70919A


    Czy masz jeszcze ten plik firmware? i mogłbyś się podzielić? bo mam na warsztacie nagrywarkę znajomego kolegi, który wgrał firmware od RH 188
  • #18
    MORTEM
    DVD technology specialist
    YUREK1st wrote:
    To nie prawda, że nic na to nie można poradzić i trzeba z tym się godzić. System WINDOWS zawsze miał mnóstwo wad ale ciągle można liczyć na naprawę tychże przez producenta a to łatka, a to upgrade czy servispack jednym słowem a k t u a l i z a c j a.
    Nagrywanie na płytę można obejść ale nie DIVIX z hdd.


    Nic prostrzego - usiądź, napisz taki soft, udostępnij, a my ZA DARMO sobie go znajdziemy w sieci. Żaden producent nie bedzie się bawił z w poprawę działania starego sprzętu bo to się NIE OPŁACA, chyba że usterka jest epidemiczna. Brak możliwości kopiowania np. DIVX-a z HDD na DVD to nie uszkodzenie ale CECHA UŻYTKOWA, i nigdzie w instrukcji nie ma i nie będzie napisane, że soft to poprawi. Producenci żyją ze sprzedaży, serwis to kula u nogi.
    Zastanów sie co mówisz chłopie. Sprawdzałeś sprzęt przed zakupem, czy kupiłeś kota w worku i masz pretensje do całego świata?
    WESOŁYCH ŚWIĄT
  • #19
    kamloot
    Level 15  
    MORTEM wrote:
    YUREK1st wrote:
    Mimo tego LG nie udostępnia tej wersji :|


    Nagrywarka powinna być jeszcze na gwarancji, więc pozostaje serwis za FREE.

    Witam ... kolegę posiadacza tej nieszczęsnej nagrywarki LG przeczytałem uważnie twoje opisy' wad' i wydaje mi się że kolega Mortem ma racje , ten sprzęt nie posiada w/w możliwości ujętych jako wady tegoż urządzenia ,samo oprogramowanie nie wymusi funkcji ograniczonych sprzętowo. LG proponuje przynieśc nagrywarkę do serwisu to chyba jasny sygnał że chcą ją sprawdzic a może i oddac ci kasę kto wie?. Próbuj innej strategi z tym serwisem , masz gwarancje jeszcze? . pozdrawiam i życzę spokojnych świąt wszystkim forumowiczom
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    Dydol
    Level 11  
    producent nie przewidział takiej możliwości, pozostaje podpiąć się pod flasha o zczytać zawartość przed upgrade
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    Pablo1964
    Moderator
    a_brytok wrote:
    To ja rozpocząłem ten temat

    A czytał Kolega regulamin?
    Quote:
    3.1.2. Rejestracja/korzystanie z więcej niż jednego loginu. W przypadku stwierdzenia naruszenia niniejszego postanowienia jeden (lub więcej loginów Użytkownika) mogą zostać zablokowane przez Usługodawcę.

    Blokuję oba konta - proszę skontaktować się z Administratorem forum w celu wyjaśnienia.
    https://www.elektroda.pl/email.html
  • #24
    Sl4V4
    Level 17  
    a_brytok wrote:
    mimo upływu czterech lat (równo) nie było i nadal niema możliwości aktualizacji firmware jak zapewniał producent.


    A gdzie producent zapewniał, że upgrade softu będzie? Masz jasno i wyraźnie napisane, że jest taka opcja JEŻELI nowe oprogramowanie zostanie wydane. Jak widać czytanie ze zrozumieniem tekstu pisanego nie jest Twoją mocną stroną i jak już wyżej ktoś zauważył, kupiłeś produkt nie zapoznając się z jego specyfikacją.
  • #25
    YUREK1st
    Level 12  
    cytat: "Masz jasno i wyraźnie napisane, że jest taka opcja JEŻELI nowe oprogramowanie zostanie wydane."

    Jak widać czytanie ze zrozumieniem tekstu pisanego nie jest Twoją mocną stroną i jak już wyżej ktoś zauważył właśnie tak się stało (post 4, 5) zresztą nie oczekiwałem żadnej odpowiedzi zwłaszcza Twojego wymądrzania się. To była właściwie przestroga od początku do końca (również końca gwarancji) dla potencjalnych klientów firmy LG.