Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen xantia, nie wlacza sie wentylator na chlodnicy

b0bby 21 Mar 2004 13:11 10232 7
  • #1 21 Mar 2004 13:11
    b0bby
    Poziom 10  

    witam
    problem polega na tym ze nie dziala poprawnie uklad chlodzenia, plyn w chlodnicy gotuje sie a nie zalaczaja sie wentylatory, i tu pytanie, ktory wentylator jest do chlodnicy?, bo sa dwa ( ktos mi podpowiedzial ze jeden do chlodnicy, drugi do klimatyzatora - czy to prawda ??) ... nie moge tez zlokalizowac czujnika temperatury w chlodnicy ... gdzie on jest ?? ... po zdjeciu maskownicy przed wentylatorami dostalem sie do 3 przekaznikow ulozonych w trojkat ( niby slychac ze sie zalaczaja, jeden po wlaczeniu zaplonu drugi chyba po nagrzaniu sie plynu), ktory jest do czego ?? bo nie moge sie polapac i czy da sie na ich stykach wymusic prace wentylatorow ... zaden wentylator nie zalacza sie ani po nagrzaniu plunu, ani po wlaczaniu klimatyzacji, chociaz pare razy udalo sie uruchomic jeden po recznym pchnieciu go, ale dzialal na malych obrotach ... co to moze byc ??
    z gory dzieki za podpowiedz :)

    Pisownia p. 8.2
    manta

    1 7
  • #2 21 Mar 2004 15:58
    _MarSs_
    Poziom 16  

    Albo spalony bezpiecznik albo spalone silniki.
    Rzeczywiście jeden jest od zwykłego obiegu a drugi od klimy.
    Czujnika temp. należy szukać na dole chłodnicy od strony silnika.
    1. Sprawdź bezpieczniki.
    2. Podłącz wentylatory "na krótko".
    3. Sprawdź połączenia.
    4. Sprawdź czujnik (na obudowie napisana jewt wartość temperatury załączania = do gara z gotująca się wodą i omomierz w dłoń).
    5. Sprawdź przekaźniki.

    1
  • #3 21 Mar 2004 16:16
    polart
    Poziom 11  

    Pryczyna może być też taka że czujnik temperatury jest po prostu brudny trzeba go wykręcić i wymyć zlokalizujesz go po przewodach które idą do przekażników . :evil: Radze sprawdzić także termostat pod gorącą wodą i myślę że samochód się grzeje prawidłowo t.z.n nie ma śladów spalin lub oleju w cieczy chłodzącej :cry:

    1
  • #4 21 Mar 2004 16:59
    b0bby
    Poziom 10  

    bezpieczniki sa dobre ( zapomnialem napisac ze sprawdzalem)
    ... wlasnie chce sprawdzic wentylatory na krotko, tylko ze nie chce za duzo rozkrecec ... i pytanie czy na stykach tych przekaznikow mozna to zrobic ? . ... ktory jest do czego ?? ... ten wentylator do klimy jest chyba dwubiegowy wiec moze dlatego sa trzy przekazniki do 2 wentylatorow ? ... wszystko jest mocno zabudowane i nawet nie wiem czy te przekazniki sa do tych wentylatorow

    0
  • #5 21 Mar 2004 18:03
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    Jesli to citroen to prawie?! napewno jet uszkodzony przekaźmik, jeden z tych do których dotarłeś .Wentylator jest II biegowy ale zasilanie załączane oddzielnym przekaźnikiem

    0
  • #7 13 Wrz 2011 00:13
    jaqboss
    Poziom 10  

    Dołączam się, ja mam problem taki, że auto się grzeje i tem idzie do zagotowania jedyna opcja to jeżdżenie z klimą wtedy chodzą dwa wentylatory i momentalnie auto się schładza. Proszę o podpowiedz.

    1
  • #8 13 Wrz 2011 15:44
    Prymraf
    Poziom 2  

    Chciałbym również ponowić temat. Mam xantie 1.9TD z 1994r. z wymontowaną klimatyzacją.
    Kilka miesiecy temu po wizycie na warsztacie zauwazylem ze wentylator ciagle jest uruchomiony (swieciła sie kontrola czujnika), poszedłem do mechanika ten powiedział ze elektromechanik jest na urlopie ale pewnie moduł sie zepsuł. Wyciągnełem moduł i wsadzałem go jak silnik zaczynał się grzac zeby nie przeciążac wentylatora. Jezdziłem tak kilka dni, aż pewnego ulewnego dnia dmuchawa wewnetrzna mi padła i podczas przekrecenia stacyjki pojawiały sie tylko kontrolki świecy żarowej i hamula ręcznego. Sprawdziłem bezpieczniki, F3 i F12 były spalone. Wsadziłem nowe i wszystko działało całe dwa dni, gdy F3 znowu sie spalił. Wentylator włączał się kiedy chciał i często nie dało sie go wyłączyć nawet po zgaszeniu silnika. Wymieniłem 3 przekazniki od wentylatorów, działało kilka dni i wentylator znowu zaczął działać od razu po odpaleniu silnika (czujnik nie miał nic wspólnego) mogłem wyłączyć wentylator wyciągając bezpiecznik F3. Gdy troche pojezdziłem w upalny dzien wentylator zaczął normalnie działac i uruchamiał sie przy 90st.

    Po pewnym dłuzszym czasie zobaczyłem ze wentylatory znowu nie działają, przy wyciąganiu kabla od czujnika słychac ze przekazniki 'pstrykają' ale nic się nie załączało. znalazłem spalony bezpiecznik 40A przy module (nie wiem czy ma on coś wspólnego z wentylatorami), wsadziłem nowy i prawie odrazu sie przepalił.

    Wszystko byłoby ok, ale ostatnio sa upalne dni i szkoda mi grzać silnika do 100-110st...
    Może ktoś poradziłby jak zrobić ręczne uruchamianie wentylatorów, bez udziału czujników i termoastatu? Jakiś prosty schemacik i wyjasnienie, dopiero poznaje działanie tej elektryki w samochodzie. Z góry dziękuje za pomoc :)

    3