Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak w pełni uaktywnić alarm samochodowy ENFORCER 300N ?

ja_dzik 02 Gru 2008 00:36 3306 12
  • #1 02 Gru 2008 00:36
    ja_dzik
    Poziom 18  

    Tak jak w temacie. Alarm pewnego dnia przestał reagować na pilot. Wyglądało na to ze pilot działa poprawnie ale okazało sie wysyłał złe kody(poprawienie lutów pomogło). Doszedłem do tego dopiero jak wyciągałem alarm z samochodu i sprawdzałem go w domu. Niestety nie wiem jak ponownie w pełni go uaktywnić. Znalazłem na necie manuala do niego ale albo moja znajomość angielskiego jest niewystarczająca albo tam tego niema opisanego.
    Linki do instrukcji: http://www.autoelectric.ru/autoalarm/enforcer/300n/300n-m.htm
    http://www.autoelectric.ru/autoalarm/enforcer/300n/300n-ug.htm
    Proszę o pomoc.
    W nagrodę dam 40p.

    0 12
  • Sklep HeluKabel
  • #2 02 Gru 2008 08:00
    markomp
    Poziom 20  

    Może wszedł w tryb serwisowy? Żeby go wyłączyć przy rozbrojonym alarmie przekręć kluczyk w pozycję zapłon i wciśnij raz przycisk valet (V.E.T).

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 02 Gru 2008 12:29
    ja_dzik
    Poziom 18  

    Niestety nie pomaga.
    When the Enforcer is fully armed, the LED will flash 0.5 second on, 1.5 seconds off. When in valet mode, the LED will flash 1.5 seconds on, 0.5 second off. This protects the car in valet mode, as a thief will see the flashing LED and assume the alarm is armed.
    U mnie występuje drugi przypadek. Czyli alarm nie jest uzbrojony. Jest włączony tryb serwisowy. W tabelce w instrukcji użytkownika jest opisane jak wyjść z trybu serwisowego ale nie wiem jak uzbroić alarm.
    Aha, jeśli odłącze zasilanie i je ponownie podłącze to alarm sie włącza, działa blokada zapłonu i można go normalnie wyłączyć za pomocą pilota, a drzwi można normalnie otwierać i zamykać za pomocą pilota ale w tedy blokada zapłonu nie działa.

    0
  • #4 02 Gru 2008 18:28
    jg11
    Poziom 20  

    Witam.1)Sprawdż czy na przewodzie żółtym pojawia się napięcie 12v po przekręceniu stacyjki w położenie ON. 2)Sprawdż przycisk VET, który posiada 3 funkcje- A)czasowe rozbrojenie alarmu.Po tej czynności niemożliwe jest włączenie alarmu pilotem.W celu ponownego uzbrojenia należy ponownie włączyć stacyjkę i nacisnąć przcisk.(ten przypadek może występować u Ciebie).B)awaryjne wyłączenie alarmu w przypadku zgubienia pilota.Po otwarciu drzwi nalezy włączyć stacyjkę i nacisnąć przycisk VET. C) chwilowe wylaczenie alarmu je żeli alarm jest ustawiony na automatyczne włączenie (np. stacja benzynowa).W celu wyłączenia należy wyłączyć stacyjkę i nacisnąć przycisk VET. Alarm można w każdej chwili włączyć pilotem. Czasowe wyłączenie alarmu jest automatycznie przywracane po włączeniu zapłonu. Pozdrawiam.

    0
  • #5 03 Gru 2008 00:39
    ja_dzik
    Poziom 18  

    Przycisk VET posiadam i jest sprawny, napięcia na żółtym przewodzie nie sprawdzałem ale na pewno jest. Mówię tak dlatego że jeśli np. odłącze zasilanie i je ponownie włączę to włącza sie alarm i jak przekręcę kluczyk i nacisnę przycisk VET to alarm sie wyłącza. Ogólnie mówiąc potrafię przełączać alarm w różne tryby ale nie potrafię go w pełni aktywować.
    Niestety w moim przypadku albo dioda w ogóle się nie świeci albo miga w systemie 1.5s ON 0.5s OFF. Uzbrojony alarm powinien być sygnalizowany tym że dioda świeci przez 0.5s i gaśnie na 1.5s ja do takiej sytuacji nie potrafię doprowadzić. Potrafię także włączyć alarm poprzez długie przytrzymanie przycisku w pilocie (kilka sekund).
    Jak już mówiłem wcześniej mogę otwierać i zamykać drzwi ale nie jest to sygnalizowane błyskiem migaczy i dźwiękiem syreny tak jak to sie działo wcześniej.

    0
  • #6 03 Gru 2008 09:55
    jg11
    Poziom 20  

    Masz alarm w stanie serwisowym.Dioda miga z taką częstotliwoścą informując właściciela. że jest stan serwisowy, a jednocześnie odstrasza -sugerując, że jest sam. zabezpieczony. Aby wejść w stan serwisowy,lub z niego wyjść należy włączyć stacyjkę w pozycję ON i nacisnąć jeden raz przycisk VET.Pozdrawiam.

    0
  • #7 04 Gru 2008 00:30
    ja_dzik
    Poziom 18  

    No dobrze mogę wyjść z stanu serwisowego ale wtedy dioda w ogóle nie mruga (czyli dzieje się tak jak jest to opisane w manualu), a co zrobić aby aktywować alarm? W tedy dioda powinna tylko błyskać, a np otwarcie drzwi, maski czy silny wstrząs powinien włączyć alarm, a sie tak nie dzieje.

    0
  • #8 04 Gru 2008 08:57
    mr-perch
    Poziom 28  

    Żeby dioda zaczęła mrugać, to należy włączyć alarm pilotem. Dodatkowy warunek: wszystkie drzwi i klapy muszą być zamknięte (przewód niebieski i niebiesko-biały nie mogą być zwarte do masy).

    0
  • #9 04 Gru 2008 09:35
    jg11
    Poziom 20  

    Przełącznik "DIP" "SW1'w centralce alarmowej ustaw na pozycję ON- włączenie alarmu pilotem.

    0
  • #10 04 Gru 2008 23:40
    ja_dzik
    Poziom 18  

    Dla pewności odłączyłem te dwa przewody(niebieski i niebiesko-biały) i dalej nie mogę aktywować alarmu za pomocą pilota(SW1 jest w pozycji ON). Może w centralce jest gdzieś zwarcie i wydaje się jej że np drzwi są otwarte. Ale to dopiero sprawdzę po niedzieli.
    A może ktoś jeszcze ma jakieś pomysły?

    0
  • #11 05 Gru 2008 18:54
    jg11
    Poziom 20  

    Wnioskuję , że masz tylko jednego pilota. Jeżeli tak to wszystko wskazuje na to , że problem jest w relacji pilot centrala przy próbie aktywacji alarmu z pilota. Jeżeli ten sam problem jest również ,gdy używaż drugiego pilota, to musisz więcej uwagi poświęcić przełącznikowi "DIP" "SW1".Sprawdż czy on jest dobry.

    0
  • #12 05 Gru 2008 20:03
    mr-perch
    Poziom 28  

    A nie lepiej ten niedziałający i mocno archaiczny alarm wymienić na nowy, działający, z dwoma zmiennokodowymi pilotami i dużo większą ilością funkcji, niż ten opisywany Enforcer ?

    0
  • #13 05 Gru 2008 21:41
    ja_dzik
    Poziom 18  

    Mam dwa piloty, dwu kanałowe i oba są w 100% sprawne, centrala odbiera od nich sygnał i wystawia odpowiednie stany logiczne na wyjściu dekodera na płytce centrali(nie pamiętam oznaczenia układu). Może i nie jest najnowszy ale po co wymieniać alarm który pracował poprawnie od 12lat(była jeszcze nalepka gwarancyjna z datą), a teraz może wystąpiła drobna usterka którą da sie usunąć i alarm będzie służył kolejne kilka lat.

    0