Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II 1.6 TD Problem z układem chłodzenia..

02 Gru 2008 08:45 5829 8
  • Poziom 9  
    Mam problem z moim gofrem a mianowicie, wracałem z trasy i juz u siebie docisnąłem mu troszkę mocniej w gaz.
    temperatura średnia silnika wynosiła 90-92st.
    W pewnym momencie wzrosła do max. Zatrzymałem samochód zajrzałem pod maskę i zbiorniczek wyrównawczy był poważnie zakichany.
    Podjechałem pod stacje paliw kupiłem koncentrat zalałem w sumie ok 2L po czym wróciło ogrzewanie wewnątrz ale temperatura nie spadała.
    Na dzień dzisiejszy nie mogę wpompować do niego więcej niż 3L płynu.
    Brak ogrzewania, silnik po jakimś czasie dochodzi do maxa temperatury a ciągle miga kontrolka braku płynu chłodzącego.
    Nie mam oleju w płynie ani nie kopci.
    podejrzewam uszczelkę pod głowicą ponieważ wyjąłem termostat aby był pełny obieg.
    Przedmuchałem przewody nagrzewnicę, chłodnicę i wszystko drożne.
    myślę że gdzieś tworzy sie podciśnienie i nie przepuszcza płynu dalej do chłodnicy ale martwi mnie fakt że normalnie powinno dać sie nalać ponad 5L płynu na zgaszonym silniku a Tu 3L to tak z wielkim umordowaniem.
    Prosze o radę.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 15  
    Cały płyn z układu zejdzie jeśli wyjmiesz termostat i zdejmiesz dolny wąż z chłodnicy. Objawy typowe dla wydmuchanej uszczelki. Proponuję sprawdzić głowicę na szczelność, bo w tych silnikach pękały między gniazdami zaworowymi i czasem w tym miejscu był przedmuch do układu chłodzenia.
  • Poziom 9  
    Uszczelkę wymieniłem w Lutym tego roku to było by już niezłe przegięcie...

    Ale zaznaczam nawet przy wyjętym termostacie brakuje tak jakby miejsca by wlać ok 2,5L płynu na zgaszonym silniku :/ a wszystko drożne :/
  • Poziom 15  
    Ale kiedy wchodzi 2.5 l płynu -po spuszczeniu czy przy dolewaniu.
  • Poziom 9  
    Przy wyjęciu termostatu spuściłem wszystko z auta, z chłodnicy odginając króciec i wężyk jak i z silnika przy odkręconym korku zbiorniczka wyrównawczego :)

    I udało mi się wlać 2L a kolejny wchodzi ale po kieliszku. Nie kumam o co chodzi.

    Na marginesie dodam że po zalaniu tych 3L odpalam silnik, płyn albo stoi w miejcu albo sie lekko podnosi ale nie za wiele, nie puszcza bąbelków dopiero gdy się zagotuje (słyszałem że jak bąbelkuje to głowica lub uszczelka).
    No ale dziwnie to wszystko wygląda bo nie zagrzewa się chłodnica mimo iż silnik robi sie gorący. mam obawy jakby pompa ale nawet gdyby pompa i tak powinno dać się zalać 5L na zgaszonym a Tu lipa.
  • Moderator Samochody
    Zobacz czy po odpaleniu leci płyn do zbiornika wyrównawczego z cienkiego wężyka odpowietrzającego łączącego go z chłodnicą
  • Poziom 9  
    No i tu problem że nie leci :(
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Uszczelka i tyle
  • Poziom 16  
    Kolego, termostatu w golfie nie wolno wyciągać, ponieważ golf ma termostat dwuobiegowy, jak go wyciągniesz, to obiegu przez chłodnicę nie złapie, to normalne.. Gdy silnik nagrzewa się to termostat zamyka krótki obieg i otwiera duży obieg przez chłodnicę(jednocześnie).. Golf ma układ chłodzenia ciśnieniowy(temp. cieczy powyżej 100 stopni), a więc każda nieszczelność powoduje nagłe zagotowanie wody. Sprawdź szczelność korka na zbiorniczku oraz zawór nagrzewnicy, jeżeli taki jest u Ciebie. Termostat powinien otworzyć się minimum 7 mm, przy temperaturze 102 stopni. Dokładnie jest tak, że gdy masz na wskaźniku ponad 90 stopni to silnik ma już ponad 100 stopni. Zrozumiałe jest, że gdy ciecz przekracza 100 stopni to musi być nadciśnienie, żeby się nie zagotowała.
    Wentylator dwubiegowy, załącza drugi bieg dopiero przy temp 96 - 98 stopniach.