Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W210 Abs,esp,bas mechanicy polegli.

lisek311 02 Gru 2008 19:57 20843 15
  • #1 02 Gru 2008 19:57
    lisek311
    Poziom 10  

    Witam mam już od dłuzszego czasu problem z tymi kontrolkami zjezdzilem juz kilka warsztatów i tylko wymyslaja ze a to brak polaczenia abs z silnikiem lub inne bajki.Niby elektrycy a kazdy mowil jak panu sie spieszy to niech do kogos innego pan zawiezie.Czyli sie poddawali.Z tego co zczytalem z carsoft to takie bledy:

    - CAN - Signal : Break light switch
    - CAN - Signal : RPM

    Nie wiem co poczac na poczatku mialem problem bo mi sie akumulator rozladowywal co doszedlem to przez czujnik stopu caly czas swaitla sie palily i rozladowywal.Wszystkie kontrolki pala sie od razu po odpaleniu i od kupna samochodu.Był okres ze po odpaleniu samochodu gasly ale po przejechaniu kilku metrow znowu sie zapalaly.Pomozcie co tu poczac.Mysle ze jeszcze czujnik moze sprawdze stopu tylko jak sprawdzic i czy powinny miec przejscie styki przy nie wcisnietym hamulcu czy tylko jeden styk powinien miec przejscie.

    2 15
  • #2 02 Gru 2008 20:32
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Wyłącznik stopu ma dwie pary styków: w momencie, jak jedna zwiera - to druga rozwiera. Omomierz do ręki i sprawdzaj. Te wyłączniki bardzo często szwankują. Sprawa druga: wyłącznik ma regulację. Trzpień który powinien być naciśnięty po puszczeniu pedału hamulca może naciśnięty nie jest. Stąd ciągłe świecenie świateł STOP.
    Regulacja: naciskasz hamulec i cienkimi kleszczami wyciągasz trzpień z wyłącznika (tak, jakbyś chciał go wyrwać - żeby miał maksymalną długość) Teraz puszczasz pedał, i trzpień automatycznie ustawi się na wymaganą długość. Mam nadzieję, że jak to wdrożysz w czyn, to okaże się łatwiejsze do wykonania niż wygląda w moim (przyznaję) dziwnym opisie...
    Natomiast jeżeli pomiary omomierzem nie będą zadowalające - to niestety wyłącznik do wymiany. Ale zacznij od regulacji.

    1
  • #3 02 Gru 2008 21:14
    lisek311
    Poziom 10  

    Z tym wyłącznikiem to już go tak wyciagnąłem tak jak mówiłeś i po tym stopy przestały świecic.Jutro zrobie tylko taki tescik.wyjme obydwie wtyki i sprawdze czy przypadkiem nie sa oba zwarte.Bo jesli dzialaja n przemian po wcisnieciu pedala to znaczy ze dobry chyba no i w kole czujnik abs pomierze

    1
  • #4 03 Gru 2008 21:05
    lisek311
    Poziom 10  

    Witam z modułem abs nie moge się połączyc a te wszystkie błędy wyskakuja mi na module BAS kline w 8 dziurce bo na module abs 6 nie chce sie polaczyc.Kasuje i nic.Sprawdzalem odpiety dzis czujnik stopu na jednych bylo przejscie a na drugich nie.po wcisnieciu pedalu odwrotnie.Takze dzis przemierzylem 2 czujniki od strony pasazera i oba po 1600 ohm.Co tu poczac?

    Jak uważacie może jednak kupie ten czujnik drugi i wtedy sprawdze czy da sie wykasowac bo jesli nie to znaczy ze czujnik byl dobry tylko cos innego jest nie tak.

    Co jeszcze dziwnego zauwazylem nie mam wogole w gniezdzie kabla do automatycznego skanowania calego komputera w poszukiwaniu bledu.

    1
  • #5 03 Gru 2008 21:59
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    lisek311 napisał:

    Co jeszcze dziwnego zauwazylem nie mam wogole w gniezdzie kabla do automatycznego skanowania calego komputera w poszukiwaniu bledu.


    Sorry - ale nie nadążam.:cry: W aucie jest kilkanaście komputerów - tak więc nie wiem co szukasz, jakiego komputera, i jakiego błędu :|

    0
  • #6 03 Gru 2008 22:21
    lisek311
    Poziom 10  

    Chodziło mi o live test to jest chyba diagnoza wszystkich ukladow
    Jesli chodzi o polaczenie to moge sie tylko polaczyc z bas i srs

    0
  • #7 04 Gru 2008 20:03
    bieruciK
    Poziom 2  

    carsoft w śmietnik i do "normalnego" mechanika co ma porządny sprzęt

    0
  • #8 04 Gru 2008 21:16
    lisek311
    Poziom 10  

    W tym senk że zjedziłem już z 7 diagnostów i żaden nic nie zrobil.Nie udało im się nic zgasi tylko snuli sobie dziwne teorie.Po to tu piszę bo szukam jakiejs porady co moze byc nie tak a nie takich jak twoja gadasz jak oni .Jak panu sie spieszy to niech pan jedzie do minnego mechanika.W tym sek ze samochod stał u nich po kilka dni i nic nie robili wiesz bo najlatwiej zgasic kontrolke nasciemniac czego sie nie nawymienilo i kase duza wyrwac.

    0
  • #9 05 Gru 2008 00:05
    qlusekz
    Poziom 13  

    Witam.
    Jeżeli chodzi o test ogólny to prócz testerów fabrycznych Star Diagnosis czy starszego typu HHT są może ze 3 które to zrobią.Co do diagnostów to nie jest regułą przyjęcie teorii że ściemniają o tym ile to się narobili a efektu nie ma -no chyba że w portfelu.
    Do rzeczy.Skoro po uruchomieniu silnika palą się kontrolki od trakcji to można przypuszczać że sterownik nie ma zasilania lub brak jest połączenia pomiędzy nim a innymi.Najprościej zacząć od zasilania.
    Po prawej str. komory silnika znajduje się skrzynka ze sterownikami.Razem z komputerami jest tam "zespolony przekaźnik" w który są wpięte bezpieczniki-b.często w środku tego modułu zdarzają się przerwy na połączeniach lutowanych.Pomiędzy komputerami jest też ten od trakcji(będzie opisany na naklejce).Jeżeli wiesz jak i masz czym to spr. zasilanie na jego wtyczce.
    To tak na szybko i z pamięci.
    P.S. naprawdę przydałoby się poczytać czymś konkretnym-przynajmniej żeby sprawdzić pamięć błędów(o ile da się nawiązać komunikację)..........przyczyn może być wiele.
    Powodzenia.

    0
  • #10 06 Gru 2008 18:31
    lisek311
    Poziom 10  

    Czujnik stop wymieniony ale nadal kontrolek nie da sie wygasic.Prąd przy włączonym silniku 14V.Wyskakuje bąłd 1025 CAN COMUNICATION.

    0
  • #11 06 Gru 2008 22:44
    bartek_j
    Poziom 35  

    No to znacyz że problem w szynie CAN jest. Na dzieńdobry badanie CANa oscyloskopem.. A wiesz chociaż któe sterowniki zgłaszają ten problem? CAN idzie do wielu sterowników (zazwyczaj, nie znam konkretnie tego merca)

    0
  • #12 06 Gru 2008 22:58
    lisek311
    Poziom 10  

    chodzi o sterownik BAS z abs wogole sie nie mogę polączyc a gdzie jest CAN

    3
  • #13 06 Gru 2008 23:59
    bartek_j
    Poziom 35  

    CAN to takie 2 kabelki, zazwyczaj skręcone ze sobą. Tymi kabelkami różne sterowniki w aucie gadają ze sobą wymieniając rozmaite informacje, w rodzaju prędkość pojazdu, aktywacja ograniczenia momentu, pozycja TPS itp itd

    0
  • #14 07 Gru 2008 10:24
    lisek311
    Poziom 10  

    To co moze byc nie tak jakas magistrala moze byc zepsuta ze nie moze polączy z canem czy gdzie szukac.

    0
  • #15 07 Gru 2008 11:24
    dynamo74
    Poziom 2  

    Kolega glusekz ma racje,popraw luty na tej płtce.

    1
  • #16 07 Gru 2008 11:50
    kortyleski
    Poziom 41  

    Ostatnio przykład z laguny, komputer nie pokazywał błędu, esp nie działało, okazało zię że CAN był przetarty przy przepustnicy... Silnik nierówno pracował. CAN to system nerwowy nowoczesnego auta, jeśli zewrze go choćby czujnik świateł z tyłu to poł samochodu się wywali. Posprawdzaj wiązki, a i jszcze jedno - koronki przy kolach mają być czyste a czujniki dawać wyraźny sygnał. Oscyloskop się przyda.
    Moja wzmianka o lagunie jest po to abyś nie myślał że zawsze diagnostyka kompem wskaże błąd, czasem usterka jest zupełnie inna niż sugestia komputera

    0