Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia 2000r 1.9Tdi problem na zimnym silniku

02 Gru 2008 20:48 4299 11
  • Poziom 19  
    Witam. W mojej octavi 1.9TDI 110KM rocznik 2000 mam następujący problem. Gdy silnik jest całkowicie zimny "np. po nocy" po ruszeniu i wciśnięciu gazy powyżej 2/3 auto zbiera się bardzo opornie tak jakby silnik nie miał turbiny. Zdarza się czasem że podczas dłuzszego przytrzymania gazu powyżej 2/3 zacznie szarpać aż zgaśnie (tak jak by przestał palić na wszystkie cylindry). Ponowne uruchomienie silnika jest możliwe tylko przy wcześniejszym wciśnięciu gazu w podłogę i dłuższym kręceniu rozrusznikiem aż do momentu aż silnik zacznie znów pracować na wszystkie cylindry. To przerywanie nie zdarza się na ciepłym silniku. Moje pytanie brzmi:
    - czy to normalne aby w tych autach turbina włączała sie po osiągnięciu minimalnej (nie znanej dla mnie wartości temperatury)?
    - co może blokować prace wszystkich cylindrów (zawieszające sie wtryski czy moze pompa paliwa)?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 34  
    po pierwsze to sprawdź czy grzeją wszystkie świece żarowe bo przy obecnych temperaturach - poniżej 5*C świece muszą grzać przed rozruchem, po drugie sprawdzić czy taki problem wystąpi jeśli przed uruchomieniem silnika odłączysz wtyczkę od czujnika temperatury chłodziwa - czujnik znajduje się w króćcu wodnym wychodzącym z głowicy silnika poniżej pompy podciśnienia (z prawej strony patrząc od przodu auta) i od przodu jest on niewidoczny tylko znajduje się od strony ściany grodziowej kabiny - jeśli to poprawi pracę silnika to do sprawdzenia sam czujnik lub piny we wtyczce oczyścić.

    Dodano po 3 [minuty]:

    turbiną nie zawracaj sobie głowy bo to nie jest jej wina a pracuje ona od razu po uruchomieniu silnika a nie po zagrzaniu motoru.
  • Poziom 33  
    Zacznij od sprawdzenia parametrów silnika u jakiegos elektryka niech obada dawke, kąt wtrysku, przy okazji sprawdz filtr paliwa.
  • Moderator Samochody
    Wpisz w wyszukiwarkę notlauf
  • Poziom 34  
    carrot napisał:
    Wpisz w wyszukiwarkę notlauf


    to nie jest objaw notlaufu;

    markom proponuję abyś nie cisnął na gaz jak silnik jest zimny i ledwo co uruchomiony - nie tak się jeździ turbodieslem, do czasu zagrzania silnika należy się obchodzić łagodniej z gazem - gdyż zmniejszasz w taki sposób żywotność silnika a zawłaszcza turbiny.
  • Poziom 19  
    Wiem ze ciśniecie na zimnym silniku to morderstwo dla silnika. Sprawdziłem tez w innej skodzie z tym samym silnikiem i tez nie idzie na zimnym silniku jak 110KM. Dlatego uznaję to za taką budowę silnika. Powiedzcie mi proszę co może być przyczyną nagłego gaśnięcia samochodu poprzedzonego paleniem na nie wszystkie cylindry( tak mi sie wydaje ponieważ strasznie szarpie silnikiem i kopci). Zdarza sie to tylko gdy probuję na zimnym silniku przytrzymać go na wyższych obrotach podczas jazdy lub gwałtownego ruszenia.
  • Poziom 34  
    nie grzeją wszystkie świece i nie przepala ropki dlatego kopci i nie pracuje na wszystkich garach, sterownik stara się wyrównać pracę wszystkich garów i do garów gdzie świece nie grzeją polewa większą dawkę paliwa co dodatkowo dławi silnik.
  • Poziom 15  
    Za gęsty olej w silniku.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zawieszają się zawory.
  • Poziom 32  
    witam, po pierwsze na zimnym silniku powinno dać się lekko olejowi podgrzać by smarował turbinę tak około 1-3min zależy od temp. otoczenia, podrugie sprawdż ciśnienie doładowania, możliwe żę jest zzaniskie lub co mniej prawdopodobne zawysokie, tak powyżej 1500rpm powinna turbina już podawać ciśnienie, sprawdż wszystkie węże doprowadzajace powietrze po wysokim ciśnieniu powietrza muszą być w 100% szczelne, po trzecie nie myłeś czasami silnika myjką ciśnieniową? jezeli tak to wyczyść wszystkie wtyki z czujek , powodzenia a panowie doradzacze pomyślcie co piszecie bo jeszcze ktoś napisze by markom silnik krokowy sobie wyczyścił

    Dodano po 4 [minuty]:

    jeszcze jedna uwaga ,markom sprawdż elektrozawór przepustnicy
  • Poziom 34  
    wopor napisał:
    sprawdż ciśnienie doładowania, możliwe żę jest zzaniskie lub co mniej prawdopodobne zawysokie, tak powyżej 1500rpm powinna turbina już podawać ciśnienie, sprawdż wszystkie węże doprowadzajace powietrze po wysokim ciśnieniu powietrza muszą być w 100% szczelne, panowie doradzacze pomyślcie co piszecie bo jeszcze ktoś napisze by markom silnik krokowy sobie wyczyścił

    Dodano po 4 [minuty]:

    jeszcze jedna uwaga ,markom sprawdż elektrozawór przepustnicy


    panie mądrzejszy doradzaczu - gdyby węże powietrza doładowanego były nieszczelne to sterownik silnika przechodziłby w stan pracy awaryjnej a o tym właściciel auta nic nie pisze a odnośnie tego silniczka krokowego to zastanów Ty się co piszesz z elektrozaworem przepustnicy bo gdyby był uszkodzony elektrycznie (zwarcie do masy itp.) to sygnalizowałoby mu świeceniem kontrolki świec żarowych na desce, jeśli już to prędzej bym obstawiał zacinanie się przepustnicy we wspolnej jej obudowie z zaworem EGR co jest mało prawdopodobne bo gasłby tak samo lub nie miał prawidłowego ciągu nawet na rozgrzanym silniku.
  • Poziom 19  
    To co kolega pisze, wydaje mi się, że miało by sens zaraz po uruchomieniu zimnego silnika a mi to szarpanie dzieje się nawet po przejechaniu 1km (oczywiście na zimnym silniku i wciśnięciu i przytrzymaniu 2/3 gazu przez dłuższą chwile ok 10s.) Sprawdziłem wczoraj wszystkie świece wykręcając je i podłączając bezpośrednio do akumulatora - grzeją świetnie. Zresztą jak niedawno były mrozy "-5" to wystarczyło ruszyć kluczyk i już odpalał. Dlatego te świece mnie nie przekonują. Proszę jeszcze o jakieś inne wskazówki.
  • Poziom 32  
    witam, wystarcza mała nieszczelność na połączeniach i kalkulator ma problem z doborem składu mieszanki, jaki masz przebieg, jak powyżej 150kkm możliwe ze przyda sie czyszczenie dolotu, kolego sztomel pomyśl co ma świeca żarowa do pracy silnika już po uruchomieniu, a i jeszcze jedna uwaga prześledż kolego sztomel jak działa kalkulator wtrysku, powodzenia