Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III 1,9D, pompa Lucas, sterownik

03 Gru 2008 13:53 10489 10
  • Poziom 11  
    Witam,
    prosze o podpowiedź bo w necie nie znajduję nic.
    Na pompie wtryskowej są 2 elementy (siłowniki? elektrozawory?) - dochodzi do każdego po 1 kabelku. Jeden to chyba od regulacji kąta wtrysku, drugi - gaszenie silnika? Czy mam rację?
    Uszkodzony sterownik pompy podaje cały cza napięcie na ten wyżej (kabel żółty), co oczywiście przez noc rozładowuje akumulator. Diagnosta powiedział żeby wymienić sterownik 028 906 124D. Co ciekawe w aucie był zamontowany inny 1H0 906 123 i działał. Dzień po wizycie u diagnosty auto przestało odpalać.
    Pytanie: kiedy na tych elementach ma pojawiać się napięcie?
    Czy te zawory/siłowniki mogły się spalić? I to powoduje że silnik nie rusza?
    Skąd wziąć takie elementy? Zawory, sterownik...
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 35  
    Witam

    Który to rok silnika? Czy to SDI czy zwykły mechaniczny diesel (pompy lucasa montowali w chyba w SDI)

    Czy awaria nastąpiła nagle czy dopiero kupiłeś samochód?

    Zawór regulacji kąta wtrysku znajduje się na dole pompy z prawej strony idzie do niego czarny dwużyłowy przewód (jak w domowym sprzęcie rtv)

    028 906 124D nr 140 to sterownik świec + moduł sterowania zaworem regulacji kąta wtrysku

    1H0 906 123 nr 120 to tylko sterownik świec

    Jeżeli masz ten silnik co myślę czyli mechaniczny diesel po 95r (wynalazek krótko montowany w VW bardziej w koncernach jak seat, skoda) to coś mi nie pasuje jeżeli masz przekaźnik 1H0 906 123. nr 120 bo powinien być 140.
    Zobacz czy w pompie między króćcami znajduje się śruba czy czujnik.
    To to u góry (do którego dochodzi przewód paliwowy to "zawór ograniczenia pełnego obciążenia" (cokolwiek to znaczy).
    Podepnij równolegle do zaworu gaszenia. (tymczasowo zanim kupisz sterownik).

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witaj,
    to auto znajomego, starszego człowieka, rok bodaj 95. Awaria zaczęła się od rozładowującego się akumulatora, jak się później okazało, przez elektrozawór na pompie do którego idzie żółty przewód - był ciągle pod napięciem.
    Diagnosta stwierdził uszkodzenie modułu pompy i odłączył ten żółty kabel.

    Pompa wygląda tak samo jak na Twoich zdjęciach w temacie "nowości na pompie" z września tego roku. Diagnosta też (wg katalogu) był zdania że ma być moduł 028906124D. Ten 1H0906123 (który jest teraz zamontowany) jak i przekaźnik świec (wysoki z szerokimi konektorami) były otwierane jednak nie widać żadnych uszkodzeń.

    Gdzie jest zawór gaszenia na tej pompie? Co to za element do którego dochodzi żółto-czarny kabelek?
    Pytam, bo nie wiem jakie napięcia mają być na pompie. Dwa dni po wizycie u diagnosty auto przestało odpalać... Grzanie świec się załącza, sprawdzę jeszcze czy wszystkie grzeją. Jeśli zawór gaszenia jest nieaktywny to auto powinno chyba palić?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 25  
    Zawór paliwa (ten od gaszenia) jest na głowiczce pompy (nad przewodami do wtrysków) i napięcie musi być na nim po włączeniu zapłonu jak masz napięcie i silnik nie pracuje to wykręć ten zawór i sprawdz pod akumulatorem. Jak go wkręcisz bez zworki(zaworka) to silnik musi palić tylko gasić go musisz na biegu.
  • Poziom 35  
    Aby silnik odpalił potrzebuje +12 na zaworze gaszenia jeżeli nie masz immo, i +12 zaworze ograniczenia pełnego obciążenia, oraz w dzisiejszych warunkach atmosferycznych grzanie świec. Jeżeli mechanik odpiął ci kabelek to nie zapali. Dowiedz się od tego starszego człowieka czy ostatnio ktoś nie wymieniał mu przekaźnika od świec.

    Może też być że szukasz nie tam gdzie trzeba. Jeżeli masz 1H0 906 123 w miejscu 028 906 124D to może zawsze podawał +12 na zawór bo ma inne wyprowadzenia ale pobór prądu przez zawór nie rozładowywał aku a teraz padło coś innego i "doi" mu akumulator.

    Czy po odpięciu zaworu akumulator też się rozładowuje?

    Na początek zrób jak mówiłem wcześniej.

    Przekaźnik 120 koszt około 100zł 140 około 250 zł.
    Polecam 140 będzie oryginał ale trudniej go dostać

    Jeżeli nie masz 140 to nie steruje kątem wtrysku i masz albo za wczesny (0V) albo za późny (12V) kąt wtrysku. (o ile nikt go wcześniej nie ustawiał przy nie działającym zaworze kata wtrysku).

    Jeżeli zawór gaszenia jest nie aktywny auto nie zapali.

    Nie sprawdzaj pojedyńczo wszystkich świec (nie ma sensu) jeżeli nawet jedna grzeje to powinien "dusić" się na jednym garze podczas kręcenia rozrusznikiem.

    Nawet bez świec przy 0 stopniach (jeśli masz dobry silnik) po 2 minutach przerywanego kręcenia powinien odpalić poprzedzając to niezłą siwą zasłoną dymną.

    Co do żółto czarnego kabelka to automatyczny regulator "przyspieszonego biegu jałowego" służy do odpalania. W starszych modelach zamiast tego było w kabinie cięgno na lince(jak ssanie w benzyniakach) u ciebie zastąpili to automatem. 140 też tym steruje. Jeżeli nie masz modułu 140 to do póki silnik się nie zagrzeje pracuje na wyższych obrotach. Kabelek służy do elektrycznego podgrzania tego czegoś aby zmniejszyło obroty, jeżeli nie dostaje napięcia to obroty zmniejszy dopiero jak się rozgrzeje. Ale tym sie nie przejmuj z tym i bez tego sinik będzie pracował.
  • Poziom 11  
    Dzięki wielkie za podpowiedzi, jutro będę walczył.
    Po odpięciu żółtego kabelka aku przestał się rozładowywać - tam szło 1,5A...
    Grzanie świec się włącza, sprawdzę czy wszystkie działają. Jeszcze jedno - czy dawać gaz przy rozruchu? Ja jestem z przekonania "benzynowcem" i dlatego pytam :)
  • Poziom 35  
    Jeśli świece grzeją gazu nie dodawaj, jak nie grzeją to możesz pompować, będzie więcej dymu sąsiedzi się ucieszą. Ja też zawsze jeździłem benzyną jak nie chciał palić to zastanawiałem się dlaczego dopiero jak zauważyłem że nie ma różnicy w oświetleniu po "pstryknięciu" przekaźnika świec dotarło do mnie że to coś ma świece żarowe i może nie grzeją :)

    Bez +12 za zaworze nie odpali podepnij jak pisałem.
    Potem szukamy modułu 140.
    Warto pokręcić się po złomach kupując np popielniczkę za 10 zł trzymając w kieszeni moduł.
    140 łatwiej znajdziesz w seatach.

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Kurcze, lamer ze mnie zupełny. Pompa to jednak Bosch, i chyba z immobilizerem - tam gdzie u Ciebie jest zawór gaszenia, tu czarna obudowa plastikowa do której dochodzi podwójny kabelek, oznaczenie na plastiku 0281005004. Na tych kabelkach żadne napięcie się nie pojawia.
    Co w takim przypadku? Czy przekaźnik 140 (028905124D) jest dalej prawidłowy do tej konfiguracji? Czy może być z "C" zamiast "D" na końcu?
    Czy czeka mnie walka z immo? Co nim steruje? Czy lepiej od razu go wyciąć? (auto nie pali dalej...)
    pozdrawiam!
  • Poziom 35  
    Czy "C" czy "D" to nie mam pojęcia, trudno powiedzieć mogą się różnić drobnostką ale generalnie powinny być zamienne. Lepszy 140 C niż 120.
    Co do immo to też za dużo nie wiem, w plastiku jest płytka z układem scalonym. To że nie podaje tam napięcia to wcale nie znaczy że immo nie działa. Jak mierzyłeś na odpiętej wtyczce to mogło nie być, bo immo w kabinie prawdopodobnie wysyła sygnał do immo na zaworze ten pewnie wysyła sygnał zwrotny i dopiero podaje napięcie.
    Nie napisałeś czy sprawdzałeś świece, podepnij jak było i o ile mechanik nic nie s....lił to musi palić. Przejrzyj bezpieczniki i wszystkie miejsca gdzie mechanik wsadzał łapy, może czegoś zapomniał podpiąć, a może to on podmienił przekaźnik skąd wiedział że D, te silniki są rzadkością w golfach a w seatach jest "B".
  • Poziom 11  
    Nowe fakty: świece biorą 30A - czy to znaczy że działa tylko jedna? Gdzieś na forum tak przeczytałem 0,4 oma czyli 30A na sztukę. I drugie, ciekawsze: po odpięciu powrotu z wtryskiwaczy i kręceniu rozrusznikiem nic nie leci ani nawet nie kapie... w wężach na filtrze paliwa sucho... wężyk od filtra do pompy pusty...
    Czy ten Golf ma jakieś fabryczne zawory na dolocie? Pompkę? Wskaźnik pokazuje 1/3 stanu i właściciel przysięga że tankował niedawno ;)
    Dopiero dziś wyciągnąłem samochód na światło dzienne, przedtem to był nieoświetlony garaż.
    Pozdrawiam
    bozoni
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Jeżeli w wężykach sucho, to pompa nie ssie. przyczyną mogą być zamknięte elektrozawory na pompie który trudno powiedzieć, ale jak masz odpięty ten co działał cały czas to pompa nie zassie. Nalej ropy do wężyka podepnij wszystko i zakręć. Jak ropa zniknie to pompa powinna ssać jeżeli elektrozawór gaszenia jest zamknięty to zassie do pewnego momentu i koniec bo pełna.
    Między zbiornikiem a pompą oprócz syfu to nic nie stoi na drodze.
    Jedyne co przychodzi mi do głowy to po wymianie przekaźnika zawór który miał cały czas 12V pobierał mniejszy prąd i nie rozładowywał aku ale się przegrzał zaczął pobierać większy prąd ale był wciąż otwarty po odpięciu napięcia się zamknął a jaku uszkodzony nie chce się otworzyć.

    Może w piątek będę wymieniał świece to zmierzę ile bierze dobry zawór zobaczę czy "tyka" lub coś w tym stylu.