Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Parametry diód prostowniczych stosowanych w alternatorach

03 Gru 2008 15:47 9849 12
  • Poziom 13  
    Witam, poszukuje parametrów, charakterystyk diód prostowniczych stosowanych w alternatorach (Bosch, Magneti Mareli, Valeo, itp.). W googlach nic nie znalazłem konkretnego może ktoś to już przerabiał i ma warte uwagi linki do pokazania.
  • Poziom 41  
    Te diody pracują typowo prądowo. Napięcie jest mniej ważnym parametrem. Obudowa tych diod jest metalowa w formie pastylki, wciskana w metalowy radiator celem odprowadzenia ciepła. Ch-ka U/I jak dla każdej diody.
    Diody wzbudzenia to najzwyklejsze diody 1N400X, chociaż nie raz trafiają się o większym amperażu.
  • Poziom 13  
    Jeżeli chodzi o stronę praktyczną to trochę widziałem tych diód, bo często regeneruje takie mostki prostownicze (bosch stosuje diody wciskane , które pasuje do starszych Valeo jak i Denso; Mitsubishi czy Hitachi trzeba diody wlutowywać, ja to robię palnikiem). Interesuje mnie jak te diody zachowują się przy większych prądach np. 30A, 50A. Chodziło mi bardziej o dane katalogowe takich diód. Nie wiem czy to w ogóle możliwe. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
  • Poziom 24  
    Może nie najnowsze te informacje, ale jednak:
    Parametry diód prostowniczych stosowanych w alternatorach
    źródło: M.Konopiński Elektronika w technice motoryzacyjnej WKiŁ Wa-wa 1979 str.127
  • Poziom 13  
    Dzięki PIXOSTAT o to mi chodziło , już tej książeczki szukam! Może ktoś mam trochę świeższe dane na ten temat lub zna książki z autorami w tym kierunku gdzie są w takim stylu schematy.
  • Poziom 24  
    Prawdę mówiąc (a raczej pisząc :P ) w tej książce dużo więcej na temat diód prostowniczych nie ma :( - za to na temat regulatorów to i owszem.

    Jak będę u ojca, to zobaczę jeszcze jedną książkę na ten temat - może coś znajdę.

    Swoją drogą tutaj masz wiele typów tajwańskich diód tego typu - trzeba tylko poszukać ich kart katalogowych.
    W Googlu masz tego całe stado - chyba wszystkich producentów :P , np:
    pod hasłem: pdf +press diode
    pod hasłem: pdf +alternator diode
  • Poziom 13  
    Podziękować za naprowadzenie. U mnie angielski jest bolączką wiec temu szukam pomocy na tym form ale już znalazłem ciekawe stronki. Jeszcze jak byś sprawdził tą książeczkę o której wspomniałeś byłbym wdzięczny.
    Pozdro.
  • Poziom 13  
    W Skodach Bosch aż sie nie chce się wierzyć ale w poniedziałek sprawdzę w katalogach "BENDIKS" lub "HC PARTS" czy jakoś tak
    (bo wiem że starsze roczniki Skody to miały własne mostki SKODY podobne do LUCASA czy ELMOTA). Ogólnie to dzięki za dołączenie na forum i podzielenie się własnym doświadczeniem. Jak bym mógł spytać skąd masz te linki albo jak do nich dotrzeć to był bym wdzięczny.
  • Poziom 26  
    wolltDE napisał:
    W Skodach Bosch aż sie nie chce się wierzyć ale w poniedziałek sprawdzę w katalogach "BENDIKS" lub "HC PARTS" czy jakoś tak
    (bo wiem że starsze roczniki Skody to miały własne mostki SKODY podobne do LUCASA czy ELMOTA).

    Cytat:
    Parametry diód prostowniczych stosowanych w alternatorach

    a jednak to prawda jest to skan z książki "Skoda Felicia" autorstwa Mario Cedrycha ( tłumaczenia J Jałowiecki) zrobilem w cytacie by nikt nie powiedział że łamie prawa autorskie

    wolltDE napisał:
    Ogólnie to dzięki za dołączenie na forum i podzielenie się własnym doświadczeniem. Jak bym mógł spytać skąd masz te linki albo jak do nich dotrzeć to był bym wdzięczny.

    odnośnie Skody ?? z własnego doswiadczenia :P znam te diody ( wymienialem je nie raz ludziom z klubu Skody; Skodovka-Club)
  • Poziom 13  
    Witam, widzę że mam do czynienia z człowiekiem o dużym doświadczeniu (and61). Chodziło mi jednak o Magnetona (mój błąd) widziałem takie starsze typy i przypuszczałem że jest to produkcji Skoda.

    Jak mogę to zadam pytanie trochę z innej beczki:
    W razie uszkodzenia jednej diody (chodzi o diody prostownicze, nie wzbudzenia) w mostku prostowniczym alternatora należy wymienić diody wszystkie czy wystarczy wymienić tą uszkodzoną? :?:
    Bo ostatnio wlutowywałem w mostku Mitsubishi i wymieniłem tylko jedną uszkodzoną.

    Drugie pytanie to jak to się ma do diód zenera, bo wiem że takie też są stosowanie w mostkach prostowniczych? :?:
  • Poziom 26  
    wolltDE napisał:
    Witam, widzę że mam do czynienia z człowiekiem o dużym doświadczeniu (and61).

    no bez przesady , aczkolwiek jeśli masz skodę to zapraszam do tego klubu

    wolltDE napisał:
    W razie uszkodzenia jednej diody (chodzi o diody prostownicze, nie wzbudzenia) w mostku prostowniczym alternatora należy wymienić diody wszystkie czy wystarczy wymienić tą uszkodzoną? :?:
    Bo ostatnio wlutowywałem w mostku Mitsubishi i wymieniłem tylko jedną uszkodzoną.

    odnosnie wymiany diod to nie jestem zwolennikiem wymiany pojedyńczych nowych sztuk i pozostawienie starych , lepiej wymienić cały mostek.pisząc o wymianie/naprawie mostków miałem na myśli montaż starych sprawnych ( odzysk z uszkodzonych mostkow)
    wolltDE napisał:
    Drugie pytanie to jak to się ma do diód zenera, bo wiem że takie też są stosowanie w mostkach prostowniczych? :?:

    pojawiły sie na rynku takie mostki , ale nie mam wiedzy na ich temat , ludzie ich unikają
  • Poziom 24  
    Diody Zenera stosowane są aby poza prostowaniem zabezpieczać przed nadmiernym wzrostem napięcia.
    Parametry diód prostowniczych stosowanych w alternatorach
    źródło: Anton Herner Hans-Jurgen Riehl Elektrotechnika i Elektronika w Pojazdach Samochodowych WKiŁ Wa-wa 2006 s. 91
    Parametry diód prostowniczych stosowanych w alternatorach
    źródło: Mieczysław Dziubiński, Jerzy Ocioszyński, Stanisław Walusiak Elektrotechnika i Elektronika Samochodowa Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Lubelskiej Lublin 1998 s.63