Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault CLIO - zapalające się kontrolki

hans87 03 Gru 2008 18:49 18453 5
  • #1 03 Gru 2008 18:49
    hans87
    Poziom 9  

    Witam.
    Posiadam Renault Clio 1.4 16V z 2002 roku i od jakiegos miesiąca mam problemy z moim autem. Gdy odpalam na rano samochód, to pochwili zapala mi się lampka kontrolna od świec zarowych. Wtedy muszę zgasić samochód i znów odpalić aby lampka kontrolna zgasła. Czasami w czasie jazdy ta lampka sie zapala co powoduje ze samochód traci moc. Taka sytuacja powtarza się zazwyczaj 3 razy... po dluzszej jezdzie juz ona sie nie zapala.
    Kolejna lampka, która mi się swieci to jest lampka kontrolna układu oczyszczania spalin. Bylem z tym u mechanika i wykasował mi ten bład, ale po 2 tygodniach znowu ta lampka sie zaswiecila.
    Proszę o poradę co może byc przyczyną zapalania sie tych kontrolek? czyzby byla to jakas usterka elektryki w moim Clio?

    pozdrawiam Paweł

    0 5
  • #2 03 Gru 2008 19:17
    milejow
    Poziom 42  

    Zapytaj mechanika,ktory odczytywal i kasowal zawartosc pamieci z usterkami.Moze byc wiele przyczyn,nikt bez tych danych nie poda ci konkretnej przyczyny

    0
  • #3 03 Gru 2008 20:53
    hans87
    Poziom 9  

    ten mechanik cos sam nie moze dojsc do przyczyny tych usterek. Może cos na podstawie mojego opisu wywnioskujecie, co moze byc ich przyczyną? świece sa na pewno dobre bo nie dawno byly wymieniane.

    0
  • #4 03 Gru 2008 21:16
    daniel05
    Poziom 12  

    jak lampka od swiec i brak mocy, oczyszczanie spalin. Przejrzyj świece i katalizator.

    1
  • #5 03 Gru 2008 22:06
    milejow
    Poziom 42  

    Lampka swiec/usterka elektroniki pokladowej-to ta sama kontrolka(w PB sygnalizuje usterke elektroniki).CHECK(symbol silnika lub potocznie helikopterek) dotyczy usterki ukladu oczyszczania spalin.Bardzo wazna jest tresc usunietych bledow,chocby liczby.Sterownik,jesli nie wykrywa dluzej bledu,kasuje go z pamieci.Mialem podobny przypadek w swojej thalii 1,4-16V.Przy ok.2000obr.konczyla sie reakcja na gaz(i migal check),po zejsciu do ok.1000obr.reakcja wracala(check nie migal).Na KTS 650 czysto,zadnych usterek.Pozniej padl mi zawor pochlaniacza oparow(wyraznie zaznaczone w pamieci usterek)Wymieniony i ponad rok ok.

    1
  • #6 04 Gru 2008 08:17
    hans87
    Poziom 9  

    tak jak kolega milejow napisał to jest kontrolka sygnalizująca bardziej usterke elektroniki niż świec. Chociaz dziwne jest ze jak ta kontrolka sie zapala to samochod traci moc. W najgorszym przypadku udam sie do serwisu na diagnoze i jesli koszt naprawy tych dwóch usterek nie bedzie duzy to zdecyduje sie zeby serwis mi to naprawil. Tylko slysząc nazwe autoryzowany serwis już mi sie wydaje ze bedzie drogo.

    1