Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

b5 Passat 1.9 TDI 110ps ajn odpalanie

03 Gru 2008 20:06 23710 24
  • Poziom 10  
    Próbowałem już na różnych forach i nigdzie nie znalazłem dobrej odpowiedzi
    a problem wygląda tak:
    silnik raz pali normalnie a raz tak jak by był zapowietrzony chociaż nie jest na 100% zapowietrzony vag nic nie pokazuje.
    Może ktoś z was miał taki problem?
    Z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 13  
    Na jakich forach już byłeś co Ci radzili?????? bo może się będziemy powtarzać.Ja bym sprawdził rozrząd i czy nie jest poluzowana śruba dokręcająca koło napędu p. rozrządu do wału korbowego, możliwe że się przesuwu na klinie o ząb lub 2
  • Poziom 1  
    ja mam podobny problem ze octavią II z tym, że na zimnym silniku pali zawsze dokładnie w 1 sekundę, ale już przy wpełni rozgrzanym silniku jest to ok 5 s.
    dodam jeszcze że byłem właśnie poprawić wszystkie ustawienia na komputerze i dalej bez zmian
  • Poziom 24  
    Jak odpala przy odpiętym czujniku temperatury?
  • Poziom 10  
    za każdym razem mówiono żeby vag podłączyć i przypuszczenia że powietrze łapie

    a z tą oktawią to znam taki sam problem tyle że wystąpił w seacie toledo zimny pali od strzała a ciepły ciężko pali i znajomy mechanik wszystko obadał i powiedział że pompa się psuje ale nie ma się czym przejmować

    a przy odpiętym czujniku temperatury jest to samo
  • Poziom 15  
    Nie wydaje mi się żeby VAG mógł wykryć zapowietrzanie układu,to raczej nie możliwe.
  • Poziom 27  
    VAG jest tylko do spraw elektryczno-elektronicznych, mechaniki nim nie sprawdzisz to raz, dwa to jak tam filtry? Powietrza i paliwa? Jeszcze może to być czujnik temp. cieczy (VAG nie zawsze go pokaże tak jak w moim Golfie MK3 a po wymianie tak jak by ręką odjął)
  • Poziom 30  
    Kolego masz afn chyba,sprawdź ciśnienie na cylindrach,a tak próbowałeś odłączać czujnik temperatury wody?Nie spotkałem się z silnikiem ajn tylko ajm ale to jest 115km i jest pompowtryskach.
  • Poziom 24  
    darek1231 napisał:

    przy odpiętym czujniku temperatury jest to samo


    Coś kolega :arrow: ptaszek1975 niedokłądnie czyta ;)
  • Poziom 30  
    ptaszek1975 napisał:
    Kolego masz afn chyba,sprawdź ciśnienie na cylindrach,a tak próbowałeś odłączać czujnik temperatury wody?Nie spotkałem się z silnikiem ajn tylko ajm ale to jest 115km i jest pompowtryskach.

    Przepraszam za przeoczenie.
  • Poziom 10  
    ten silnik na 115ps

    symbol taki był napisany we wnęce na zapasówkę
    a filtry nowe wszystkie powietrza nie ma w to że słabe sprężanie na cylindrach to wątpię bo jak zapili to ma kopa
    no i dalej nie wiem co mu jest

    Dodano po 1 [minuty]:

    przepraszam za pomyłkę w tytule

    silnik nie ma 110 tylko 115ps i jest na pompowtryskach
  • Poziom 34  
    przyczyn może być kilka :
    zacinająca się przepustnica powietrza doładowanego tzw. "klapa gasząca" - jest ona we wspólnej obudowie z zaworem EGR, trzeba zdjąć wąż gumowy idący do obudowy zaworu EGR i klapy gaszącej przykręconej do wlotu kolektora ssącego (wąż gumowy montowany jest na szybkozłączce) i sprawdzić czy jest w pozycji otwartej tak jak na foto poniżej :
    b5 Passat 1.9 TDI 110ps ajn odpalanieb5 Passat 1.9 TDI 110ps ajn odpalanie

    innym problemem może być słaby styk na kablu lub wtyczce od czujnika G40 lub G28 - ale to powinien wykazać sterownik podając zapisany błąd tych czujników,
    nie wiem czy przed odpaleniem odpinałeś wtyczkę czujnika temperatury silnika (czteropinową) - jeśli tak, co zresztą napisałeś, to podaj jego lokalizację bo coś wątpię aby nie było żadnego efektu przy sprawnych czujnikach G40 i G28 oraz otwartej klapie gaszącej,
    trzeba również sprawdzić dla pewności kąt synchronizacji wałka rozrządu z wałem korbowym, którego wartość na vagu powinna wynosić "0" z tolerancją "+/-3".
  • Poziom 10  
    synchronizacja kół jest ustawiona idealnie
    czujnik ma cztery piny i jest niebieski
    klapka gasząca też działa normalnie

    ale dziś samochodem jeździł znajomy który pracuje w firmie co robi pompy wtryskowe i zajmuje się mechaniką w tir-ach
    i mówił żeby sprawdzić czy gdzieś na dopływie paliwa do pompowtrysków nie ma zawory zwrotnego
    i właśnie chciałem zapytać czy może ktoś z was słyszał czy to wogule jest a jak jest to gdzie
    z góry dzięki za pomoc
  • Poziom 10  
    dziś samochód zaczął bardzo ciężko palić więc zaczeły się poszukiwania

    i znalazłem wadę która to prawdopodobnie będzie przyczyną tego wszystkiego
    otóż to silnik w ty momencie jak nie chce zapalić to przewodach paliwowych pokazuje się dużo powietrza nie zauważyłem tego wcześniej widocznie przeoczyłem ale tego powietrza jest sporo bo wali i przewodami dolotowymi i przelewowymi

    może ktoś ma pomysł skąd te powietrze przewody przy silniku są nowe a przewody od zbiornika do filtra też pewnie są dobre bo paliwo nie cieknie na ziemię

    pomóżcie bo z dnia na dzień jest coraz gorzej
  • Poziom 13  
    stawiam na wybite koło i tzw.klin na wale.częsta przypadłość tdi-ków.jak naprawisz wóz daj odpowiedż co było
  • Poziom 12  
    Witam, "podepnę" się do tematu, przy czujniku czteropinowym sprawdza się rezystancję pomiędzy pierwszym a trzecim pinem a do czego służą piny 2 i 4 ?? i jaka powinna być rezystancja pomiędzy nimi ??, mam założony nowy czujnik z serwisu i ciężko odpala na ciepłym silniku (ANU) po odpięciu czujnika odpala dobrze, chciałbym sprawdzić piny 2 i 4 przed założeniem następnego czujnika.
  • Poziom 34  
    darek1231 napisał:
    może ktoś ma pomysł skąd te powietrze

    w 90 % przypadków powietrze jest zaciągane przez podgrzewacz umieszczony na filtrze paliwa i słabo zaciśnięte opaski na wężykach przy króćcach filtra.

    Dodano po 9 [minuty]:

    waldi73 napisał:
    przy czujniku czteropinowym sprawdza się rezystancję pomiędzy pierwszym a trzecim pinem a do czego służą piny 2 i 4 ?? i jaka powinna być rezystancja pomiędzy nimi ??, mam założony nowy czujnik z serwisu i ciężko odpala na ciepłym silniku (ANU) po odpięciu czujnika odpala dobrze, chciałbym sprawdzić piny 2 i 4 przed założeniem następnego czujnika.


    pin 2 i 4 są od czujnika temperatury G2, z których to pinów sygnał jest podawany na wskaźnik temperatury silnika w desce rozdzielczej, rezystacja powinna chyba być identyczna jak podczas pomiaru na G62 - czyli drugiego czujnika, z którego pinów 1 i 3 sygnał jest podawany do sterownika silnika, jeśli uszkodzi się którykolwiek z nich to i tak trzeba wymienić obydwa bo są w jednej obudowie. O ile czujnik G2 nie ma żadnego wpływu na pracę silnika to G62 już ma znaczącą.
    Twój problem z trudnym odpalaniem ciepłego silnika nie leży po stronie G62 a ze zbyt małą wartością dawki startowej ustawionej w sterowniku silnika - postów na ten temat jest wiele i dokłądnie opisane jest co w takich wypadkach należy zrobić więc nie będę tego kolejny raz powielał.
    Twój silnik to rzadkość - 90 KM na pompowtryskach.

    b5 Passat 1.9 TDI 110ps ajn odpalanie
  • Poziom 30  
    darek1231 napisał:
    dziś samochód zaczął bardzo ciężko palić więc zaczeły się poszukiwania

    i znalazłem wadę która to prawdopodobnie będzie przyczyną tego wszystkiego
    otóż to silnik w ty momencie jak nie chce zapalić to przewodach paliwowych pokazuje się dużo powietrza nie zauważyłem tego wcześniej widocznie przeoczyłem ale tego powietrza jest sporo bo wali i przewodami dolotowymi i przelewowymi

    może ktoś ma pomysł skąd te powietrze przewody przy silniku są nowe a przewody od zbiornika do filtra też pewnie są dobre bo paliwo nie cieknie na ziemię

    pomóżcie bo z dnia na dzień jest coraz gorzej

    Kolego styłu głowicy masz dubel pompe w niej jest zaworek zwrotny,ale spróbuj założyć zaworek zwrotny na wężyku powrotnym powinno pomóc,jeszcze jedno raz miałem przypadek,że na pompowtryskach origi były wytarte i przez to się zapowietrzał.
  • Poziom 12  
    pin 2 i 4 są od czujnika temperatury G2, z których to pinów sygnał jest podawany na wskaźnik temperatury silnika w desce rozdzielczej, rezystacja powinna chyba być identyczna jak podczas pomiaru na G62 - czyli drugiego czujnika, z którego pinów 1 i 3 sygnał jest podawany do sterownika silnika, jeśli uszkodzi się którykolwiek z nich to i tak trzeba wymienić obydwa bo są w jednej obudowie. O ile czujnik G2 nie ma żadnego wpływu na pracę silnika to G62 już ma znaczącą.
    Twój problem z trudnym odpalaniem ciepłego silnika nie leży po stronie G62 a ze zbyt małą wartością dawki startowej ustawionej w sterowniku silnika - postów na ten temat jest wiele i dokłądnie opisane jest co w takich wypadkach należy zrobić więc nie będę tego kolejny raz powielał.
    Twój silnik to rzadkość - 90 KM na pompowtryskach.

    b5 Passat 1.9 TDI 110ps ajn odpalanie[/quote]

    Jednak te piny chyba powinny mieć inną rezystancję, mierzyłem na kilku czujnikach i pomiędzy 2 a 4 zawsze było około 1,5-1,6 k oma przy temperaturze kilkunastu stopni a pomiędzy 1 a 3 ok. 2,5 k oma, dzwoniłem także do mojego sprawdzonego "tunera" i ten mi powiedział że przy silniku ANU na pompowtryskach zmiana mapy wtrysku nie powinna nic pomóc i trzeba szukać przyczyny gdzie indziej, dodam jeszcze że pompowtryski są prawie nowe boscha, auto ma przejechane prawie 400 tyś i co jakiś czas wywala błąd 17678 35-00 po skasowaniu którego mam wrażenie że lepiej odpala na gorącym silniku.
  • Poziom 34  
    waldi73 napisał:
    co jakiś czas wywala błąd 17678 35-00 po skasowaniu którego mam wrażenie że lepiej odpala na gorącym silniku.


    coś mi się wydaje, że ten problem będzie ciągle powracał, sprawdź zasilanie na 4 cylindrze bo chyba 4 pompowtrysk ma braki w zasilaniu cewki N240.
  • Poziom 10  
    witam mam problem ostatnio miałem wymienianą głowice i teraz silnik gdy jest zimno nie chce odpalić. sprawdzałem i gdy przekręcałem stacyjką to nie było napięcia na świecach (sprawdzałem żarówką) podejrzewam tez ze moze któraś swieca moze byc spalona i chciałem sie dowiedziec jak mozna sprawdzic czy swieca jest dobra bo gdy przyłożylem zarowke do swiecy(-) a do akumulatora przyłączyłem (+) to zarowka i tak sie nie zapalała. oczywiście sprawdzalem zarówką 12V gdy po ciezkim zapalaniu zapali to czuc szarpniecie. za odpowiedz z gory dzieki
  • Poziom 30  
    1general1 napisał:
    witam mam problem ostatnio miałem wymienianą głowice i teraz silnik gdy jest zimno nie chce odpalić. sprawdzałem i gdy przekręcałem stacyjką to nie było napięcia na świecach (sprawdzałem żarówką) podejrzewam tez ze moze któraś swieca moze byc spalona i chciałem sie dowiedziec jak mozna sprawdzic czy swieca jest dobra bo gdy przyłożylem zarowke do swiecy(-) a do akumulatora przyłączyłem (+) to zarowka i tak sie nie zapalała. oczywiście sprawdzalem zarówką 12V gdy po ciezkim zapalaniu zapali to czuc szarpniecie. za odpowiedz z gory dzieki

    Poczytaj od góry.Lub załóż nowy temat.
  • Poziom 14  
    [quote="Sztomel"]
    darek1231 napisał:
    może ktoś ma pomysł skąd te powietrze

    w 90 % przypadków powietrze jest zaciągane przez podgrzewacz umieszczony na filtrze paliwa i słabo zaciśnięte opaski na wężykach przy króćcach filtra.

    Sztomel ma racje z tym zaworkiem, czesto jest tez tak ze gniazdo tego zaworka nie jest okragle tylko owalne zwlaszcza wtanich filtrach, i wtedy tam wlasie lapie powietrze,zalozylem raz taki za 25zl z allegro ,samochod odpalil od strzala ale tylko raz ,potem trzeba bylo krecic pare sek zeby chwycil ,po paru dniach zalozylem z powrotem stary, i jak reka odja
  • Poziom 10  
    odświeżę trochę ten temat
    nie pisałem w nim już dość długo ale od tamtej pory nic nie było robione prze silniku tylko zmieniało się filtry a pali dalej tak jak mu się chce znaczy raz dobrze a raz źle sam nie mam już pojęcia co mu jest ale można pocieszyć się tym że jak trzeba to jedzie :)
  • Poziom 9  
    Witam Włącze się do tematu Posiadam Passata B5 1.9 TDI 115 KM Mam problem z zapaleniem jak dlużej postoi zimny nie chce palić załapie i odrazu gaśnie i musze długo chełtać dopiero załapie Jak jest ciepły pali za pierwszym razem. Ostatnio zauważyłem że jak zaparkuje ze auto stoi z górki przód skierowany w dół to zapali normalnie Ostatnio mechanik założył mi zawór zwrotny na przewód paliwowy (chociaż słyszałem ze do pompowtryskow nie wolno zakładać) bo wydawało sie że cofa paliwo Ale to nic nie pomogło Teraz też jak zapale jak jest zimny nierówno chodzi auto jak czołg, Czasami jak jest juz cieply stoje na światłach to obroty dziwnie troche spadają i zaczyna nierowno chodzic ale jeżdzic sie jezdzi
    Juz pisalem wczesniej na forum ale kazdy co innego pisze i doradza nie wiadomo kogo sluchac a nie chcem darmo kasy wydawac Pisaliscie o filtrze paliwa ze moze odpowiadac i slyszalem wlasnie ze moze łapac powietrze W czerwcu wymienialem chyba marki Filtron jest (podobno kiepskie są te filtry) Spróbuje wymienic ten filtr, świece dobre są. Widze że mieliście podobne przypadki jakby ktoś wiedzial co jest prosze o porade