Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat 126p wałek aparatu zapłonowego nie równo obraca

fide 03 Gru 2008 22:17 4808 14
  • #1 03 Gru 2008 22:17
    fide
    Poziom 8  

    Witam
    Próbuję ustawić zapłon w maluchu (aparat bezrozdzielaczowy). Ustawiam przerwę, zapłon. Ale po obrocie wału o 360% już przerywacz nie rozwiera przy pokryciu się znaków. Jak policzyłem to iskrę miałem po sześciu obrotach wałem. Mam wrażenie, że wałek aparatu nie obraca się za każdym ruchem wału.Czy wina to łańcuszek rozrządu, a może ośka aparatu się wytarła. Proszę gorąco o pomoc, bo zima goni:)

    0 14
  • #2 03 Gru 2008 23:14
    noel79
    Poziom 21  

    A jak kręcisz wałem to widać jak porusza sie walek w puszce przerywacza ?Jak nie to wykręć cały przerywacz i sprawdź tryby na wałku czy nie jest uszkodzony

    0
  • #3 04 Gru 2008 12:18
    fide
    Poziom 8  

    Właśnie wałek(ośka) nie rozwiera przerywacza. Raz na kilka obrotów. Raz ruszam wałem i wałek aparatu się obraca. Potem mogę wykonać kilka ruchów wałem i wałek aparatu nie obraca się. Dalatego ustawiam zapłon i po obrocie wałem o 360 stopni już nie krzywki na wale nie rozwierają przerywacza. Jakby nie wykonywał obrotu(wałek aparatu) razem z wałem. Krzywki wałka aparatu za każdym razem w innym położeniu się znajdują (przy pokryciu się znaków na wale i obudowie rozrządu).
    Pozdrawiam

    0
  • #4 04 Gru 2008 12:24
    noel79
    Poziom 21  

    to wyciągnij aparat zapłonowy i sprawdź jak wygląda frez na wałku aparatu .

    0
  • #5 06 Gru 2008 12:10
    fide
    Poziom 8  

    Witam ponownie
    Wyjąłem aparat i frez wygląda w porządku. Ręką obracałem i przerywacz rozwiera. Zauważyłem, że kręcąc wałem po kilku obrotach w pewnym momencie nie da się dalej przekręcić. Trzeba minimalnie cofnąć i można kręcić dalej.
    Proszę o sugestie.

    0
  • #6 06 Gru 2008 14:09
    rowin1983
    Poziom 16  

    a kiedy był zmieniany łańcuszek rozrządu?

    0
  • #7 06 Gru 2008 20:23
    fide
    Poziom 8  

    Samochód dziadka, który użytkuje go prawdopodobnie od 15 lat. Z rozmowy dowiedziałem się, że rozrząd nigdy nie był wymieniany.

    0
  • #8 06 Gru 2008 20:34
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie.To był słaby punkt.Krzywka ( z regulatorem odśrodkowym) jest zamocowana na frezie i ten się wyrobił.Skutek taki, że podczas pracy zmienia położenie.Sposób naprawy doraźnie pospawać lub zmienić wałek aparatu lub cały aparat.Pozdrawiam.

    0
  • #9 06 Gru 2008 20:52
    adam7009
    Poziom 38  

    zobacz ,do tego zabezpieczenia,zaznaczone na czerwonofiat 126p wałek aparatu zapłonowego nie równo obraca

    0
  • #10 07 Gru 2008 20:07
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie.Jak sprawdzisz te zabezpieczenie i bedzie całe to musisz je wybić i do góry wyciągnąć wałek.Tarczę z regulatorem odśrodkowym przyspawaj do wałka.Za dużo nie musisz smarkać.Nie raz to robilem.Pozdrawiam.

    0
  • #11 07 Gru 2008 20:23
    elektrit1
    Poziom 11  

    Na zabezpieczeniu nigdy nic się nie działo, natomiast zazwyczaj problem był z naciągniętymi sprężynami przeciwciężarów.

    0
  • #12 07 Gru 2008 20:46
    Banasiewicz02
    Poziom 31  

    jeśli od 15 lat rozrząd nie był wymieniany to radzę się nim zainteresować bo być może mały tryb stracił zęby i przeskakuje.

    0
  • #13 07 Gru 2008 21:40
    noel79
    Poziom 21  

    Sprawdź odśrodkowy filtr oleju , jak rozrząd poleciał to znajdziesz na nim opiłki obudowy .Tak samo jak poleciały zęby na którymś kole od rozrządu .Łańcuszek ociera wtedy o korpus i wtedy wiadomo ze cos jest nie tak bez rozbierania .

    0
  • #14 21 Gru 2008 20:24
    fide
    Poziom 8  

    Jednak rozrząd rozsypał się. Na obu kołach wytarte i powyrywane zęby. Łańcuszek też zaczął gubić części.
    Fazy rozrządu oczywiście poprzestawiane.
    Podczas montażu ciężko miałem przykręcić jedną śrubę na dużym kole zębatym. Zakładam, że gdybym źle ustawił wał i wałek rozrządu to przykręcić dużego kółka zębatego przykręcić bym nie mógł.

    0
  • #15 21 Gru 2008 21:20
    zmianowy
    Poziom 16  

    Oba koła można założyć tylko w jednym położeniu. Ważne jak są ustawione względem siebie przy zakładaniu łańcucha.
    Duże koło mogło być dokładnie dopasowane do kołnierza wałka i stąd mógł być problem dokręcenia tej śrubki-trzeba równo każdą dokręcać. Tak żeby koło dochodziło całą płaszczyzną do kołnierza wałka.
    Pompie trzeba było się przyglądnąć-rozebrać.

    0