Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja kierunku obrtow i predkosci silnika 1 fazowego

04 Gru 2008 18:15 3365 7
  • Poziom 9  
    Witam.
    Posiadam silnik 1 fazowy firmy Basel SEh 71-4B i chce go podlaczyc tak aby mogl pracowac przy obr 800-1000 obr/min oraz obroty zmienialy kierunk tzn. lewo/prawo. Czy jest to mozliwe czy tez musze dobra jakis inny sinik 3 fazowy.
    dane katalogowe:

    informacje podstawowe

    klasa izolacji F
    wielkość mechaniczna 71
    rodzaj pracy S1
    stopień ochrony IP 54\IP 55
    parametry eksploatacyjne
    moc znamionowa [kW] 0,37
    moc znamionowa [HP] 0,50
    prędkość znamionowa [1/min] 1360
    napięcie znamionowe 1 [V] 230
    częstotliwość [Hz] 50
    prąd przy napięciu znamionowym 1 [A] 3,1
    sprawność znamionowa [%] 62
    moment maks./moment znamion. 1,3
    prąd rozruch/prąd znamion. 2
    moment rozruch./moment znamion. 0,4
    moment znamionowy [Nm] 2,6
    liczba biegunów 4
    prędkość synchroniczna [1/min] 1500
    współczynnik mocy znamionowy 0,87
    rozruch gwiazda/trójkąt bezpośredni
    dane techniczne
    wykonanie klimatyczne U/2
    moment bezwładności [kgm2] 0.00085
    masa (IMB3) [kg] 6,3
    łożyska strony napędowej 6203 2Z
    łożyska strony przeciwnaopędowej 6203 2Z
    położenie skrzynki zaciskowej góra\top
    mozliwość obracania skrzynki 180
    liczba zacisków 4
    kadłub aluminium
    tarcze łożyskowe aluminium
    łapa aluminium


    SILNIKI INDUKCYJNE JEDNOFAZOWE
    O WZNIOSIE OSI WAŁU 71
    Charakterystyka silników katalogowych:
    - silniki ogólnego przeznaczenia do pracy w warunkach klimatu umiarkowanego,
    - praca ciągła S1,
    - napięcia znamionowe 230V
    - częstotliwooeć zasilania 50 Hz,
    - temperatura otoczenia od -15°C do +40°C,

    Prosze o udzielenie mi info. Z góry dziekuje!!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 25  
    Witam.

    Nie rozumie tego "rozruch gwiazda/trójkąt bezpośredni " po czym napisane jest " 1-fazowy" "liczba zacisków 4 " jak na gwiazdę i trójkąt to dziwne :)




    Układ będzie w miarę ciężki do wykonania bo chcesz z 1300 zrobić 800-1000. Więc ok układ sam w sobie jest prosty nim nie dojdzie obciążenie.
    Do czego ma służyć ten silnik?? Co napędzać. Zmiana kierunków to inna sprawa:)
  • Poziom 15  
    Aby spełnić powyższe warunki musisz zastosować jakiś falownik. Tylko on pomoże w regulacji w zasadzie wszystkich parametrów dynamicznych silnika.

    P.S.
    Kolego nouki nie denerwuj się, założyciel tematu młody.30, spisał całą (uniwersalną) tabelkę z katalogu silnika, posiadającą też rubryki dla silników trójfazowych.
  • Poziom 25  
    Falownik nie do końca rozwiązuje problem ale skoro kolega taki spokojny a ja nerwowy to daje mu zielone światełko :) by wyjaśnił wszytko
  • Poziom 9  
    Silnik ma napedzac uklad ciegna gumowego o naciagu 3kN. Chyba ze jakis inny silnik dobrac. Ale w sumie chcialem pokombinowac z takim co mam na stanie. A czy cos innego niz falownik nie da rady??
  • Moderator Robotyka
    mlody.30 napisał:
    Silnik ma napedzac uklad ciegna gumowego o naciagu 3kN. Chyba ze jakis inny silnik dobrac. Ale w sumie chcialem pokombinowac z takim co mam na stanie. A czy cos innego niz falownik nie da rady??


    Owszem, jeśli chcesz mieć płynną regulację. Jeśli tylko zadowala cię jedna prędkość obrotowa, to chyba lepszy będzie zwykły reduktor mechaniczny.
    Jeśli zaś chodzi o zmianę kierunku, to silnik jednofazowy trochę komlikuje sprawę. Prościej byłoby zastosować silnik trójfazowy.
  • Poziom 25  
    Mała podpowiedz do tematu "liczba zacisków 4 " o ile to o tym silniku a nie znów ogólnie więc wchodzi możliwość zmiany kierunku.

    By powiedzieć dokładnie uzupełnij dane o silniku bądź daj linka.

    P.S nie będę taki i napisze :) zmiana kierunku obrotów -zamienić miejscami wyprowadzenia uzwojenia rozruchowego. :)

    podpowiedz druga to układ U2008B jeśli to silnik komutatorowy, szeregowy.
    inne układy które można wykorzystać :
    IR22771S IR21771SPBF IR22771SPBF IR21771S IR2277S IR2177S IR2177SPBF IR2277SPBF ......

    Jeśli to silnik indukcyjny to nie ma możliwości regulacji w prosty sposób bez gotowych rozwiązań które dość słono kosztują:)