Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson dymi strzela w tłumik, nie chce wejść na obroty.

michal12114 12 Sie 2009 22:52 19254 16
  • #1 12 Sie 2009 22:52
    michal12114
    Poziom 9  

    Witam, mam ten sam problem. Simson nie chce mi zapalać, strzela, i dymi i nie wchodzi na obroty. Wymieniłem zapłon, czyli cewka w magnecie, kondensator, platyny, świece, kabel, główną cewkę, fajkę i nic nie pomogło. Kupiłem nowy gaźnik i to samo, wymieniłem zimering od strony sprzęgła i nic, jak zapali to musi chodzić na ssaniu a jak zamknę to strzela no i zaraz gaśnie. Może być uszczelka na środku czy coś innego, zapłon jest ustawiony dobrze bo sprawdzałem czy to może benzyna jest to kitu.

    0 16
  • #2 13 Sie 2009 09:52
    raceman
    Poziom 18  

    Ustaw dobrze zapłon.Strzela w gażnik czy w tłumik?To ci powiem czy trzeba opóźnić czy przyspieszyć zapłon.

    3
  • #3 13 Sie 2009 10:24
    Józio17
    Poziom 27  

    Witam!Miałem kiedyś podobny problem,przyczyną był zapchany tłumik.

    0
  • #4 13 Sie 2009 21:36
    michal12114
    Poziom 9  

    witam strzela mi w tłumik jak daje gazu coraz więcej oczywiście bez ssania to strzela w tłumik nie nie osiąga tych obrotów a jak otworze ssanie to wchodzia na obroty ale czasem też będzie strzelał no i nie zapala od kopa

    4
  • #5 13 Sie 2009 21:47
    Michu10
    Poziom 32  

    Strzela w wydech to zapłon do regulacji , zbyt póżny

    3
  • #6 13 Sie 2009 22:37
    michal12114
    Poziom 9  

    to co mam przestawić ustawić go troszkę wcześniej
    jutro zobacze i dam odpowieć czy lepiej

    0
  • #7 14 Sie 2009 13:06
    raceman
    Poziom 18  

    Najlepiej ustaw na znaki.Chyba ,że masz jakieś kombinacje z wałem.

    0
  • #8 14 Sie 2009 14:59
    Michu10
    Poziom 32  

    michal12114 napisał:
    to co mam przestawić ustawić go troszkę wcześniej
    jutro zobacze i dam odpowieć czy lepiej


    Jesli chodzi o prawidłowe ustawienie zapłonu to już chyba co drugi post który dotyczy motorowerów zawiera tą kwestię, więc nie będziemy opisywać po raz 100-tny jak ustawiać styki przerywacza względem GMP

    0
  • #9 16 Sie 2009 10:54
    michal12114
    Poziom 9  

    Mam jeszcze jeden problem, mianowicie, jak zapale Simsona, jadę, i jak dam gazu do oporu, gdy osiągnie już ponad połowę obrotów to go zamula a jak otworze ssanie to idzie już bardzo dobrze. Myślę że dostaje za mało paliwa czy coś innego, co mam zrobić, posiadam cylinder 60 z dorobionymi kanałami a gaźnik to 16N1-12 z szeroką przepustnicą.

    2
  • #10 16 Sie 2009 20:59
    pawel1396
    Poziom 9  

    Wyczyść i wyreguluj gaźnik.

    0
  • #11 16 Sie 2009 22:19
    michal12114
    Poziom 9  

    Gaźnik nowy założony, dysze na iglicy mam 67 a od ssania 50.
    Trochę zamula jak ma wejść na większe obroty, na postoju wchodzi bez problemu ale jak się jedzie to wchodzi bardzo powoli. Po włączeniu ssania przyspiesz bez problemu.

    0
  • #12 18 Sie 2009 03:57
    Glokk55
    Poziom 13  

    Ja myślę żebyś poprosił kogoś o dobranie odpowiedniego gaźnika do Twojego cylindra, oczywiście jeżeli nie pomoże Ci regulacja obecnego.

    0
  • #13 18 Sie 2009 15:59
    badyllek1993
    Poziom 12  

    Jeżeli wcześniej na tym gaźniku dobrze jeździł, to po co kombinować? Seryjna 50-ka? Możesz pokusić się o dyszę główną 70.

    Podnieś o jeden ząbek iglicę. Jaki to typ gaźnika - damy Ci wskazówki co do regulacji.

    0
  • #14 18 Sie 2009 21:46
    michal12114
    Poziom 9  

    typ gaźnika to 16N1-12 z szeroką przpustnicą z bocznym wejściem do paliwa pomóż mi ja też myślałem żeby wymienić tą główną dysze na 70 teraz wymieniłem tą od ssania na 60 jest trochę lepiej ale nie dużo co mam zrobić

    0
  • #15 18 Sie 2009 22:55
    badyllek1993
    Poziom 12  

    Dyszy ssania nie ruszaj, bo przecież na ssaniu się nie jeździ. Główną można wymienić na 70, ale nie jest to konieczne, bo skoro fabrycznie dawali 67, to chyba ma to jakiś sens.

    Po prawej stronie gaźnika (od strony magneta) jest śrubka (nie ta na sprężynce. Wkręć ją na maxa i odkręć o jakieś 2-2.5 obrotu. Im więcej odkręcasz, tym bardziej bogacisz mieszankę paliwowo-powietrzną w powietrze.

    Po prawej stronie gaźnika jest też śrubka na sprężynce (ta pod skosem skierowana w dół). Jest to śruba regulacyjna powietrza w kanale obejściowym. Wkręcając ją zwiększasz obroty, wykręcając zmniejszasz.

    Ale z doświadczenia wiem, że żeby dobrze wyregulować gaźnik, najpierw trzeba mieś wyregulowany zapłon (dla seryjnej 50-ki 1.8 przed GMP).

    Pozdrawiam, w razie czego pisz.

    3
  • #16 19 Sie 2009 15:29
    michal12114
    Poziom 9  

    Witam simson znowu zaczął strzelać gaźnik jest nowy 16N1-12 z szeroką przepustnicą wymienione cewka zapłonowa platyny oraz kond. wymieniona świeca oraz fajka i simsona strzela w filter powietrza a nieraz w wydech czy może poszła uszczelka w karterach w połowie nie wiem co już jest grane.

    0