Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

napięcie ładowania akumulatora

04 Gru 2008 19:14 4242 7
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam forda eskorta 1.8tdi 95r.założyłem nowy akumulator 71ah. i martwi mnie napięcie ładowania, wynosi ono na wolnych obrotach bez żadnych obciążeń 13.9V,po dodaniu gazu 14V.
    Gdy włączę światła to jest 13,5V a gdy dołożę jeszcze ogrzewanie szyb,wentylator, radio to jest 13,1V-po dodaniu gazu rośnie do 13,5V.
    Rok temu wymieniłem szczotki i komutator na wirniku.
    Czy takie napięcie jest odpowiednie?Czy potrzebna jest wymiana regulatora napięcia?
  • Poziom 33  
    Napięcie jest troszkę za małe, najpierw sprawdź naciąg paska alternatora, a także samą wydajność alternatora ( najlepiej na specjalistycznym stole) bo nie wiadomo jakie napięcie z niego wychodzi, moim zdaniem nie ma sensu od razu kupować nowego regulatora...
  • Poziom 20  
    Robiłem kiedyś w warsztacie gdzie naprawiali rozruszniki, alternatory etc.. Przy takich wartościach nie powinno być żadnego problemu. W sumie wartości od 13.5-14.4 są w porządku. Dużo zależy od tego czy akumulator jest naładowany..
  • Poziom 16  
    Jednak troche mało. Włącz wszystko i sprawdz napięcie przy alternatorze (obudowa alternatora to minus i w wtyczce czerwony kabel bądz kable plus) w fordach na kablach lubią być spadki napięcia.
  • Poziom 9  
    Pasek jest w porządku,niesprawdzałem napięcia zaraz na wyjściu alternatora bo jest trudny dostęp, ale czyto coś da?
  • Poziom 20  
    Jeżeli na alternatorze jest większe ładowanie niż na aku to znaczy że na kablu pomiędzy jest spadek napięcia/złe połączenie
  • Poziom 9  
    Jutro postaram się jeszcze sprawdzić napięcie na alternatorze i dam odpowiedź.
  • Poziom 16  
    Najczęściej jest słaba masa. Możesz voltomierzem sprawdzić czy jest napięcie między obudową alrernatora a minusem akumulatora jeślji jakieś będzie to o taką wartość masz spadek na masie. Sprawdzaj pod pełnym obciążeniem.