Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z przepływomierzem w B4

mkos1 22 Mar 2004 11:40 5899 3
  • #1 22 Mar 2004 11:40
    mkos1
    Poziom 29  

    Witam Wszystkich !
    Mam Audi B4 2.0 (ABK). Jak go kupiłem to była założona najprostsza inst. LPG i ....któregoś razy podczas jazdy strzelił mi gaz w kolektor ssący co spowodowało uszkodzenie przepływomierza - po prostu klapa w nim się nieco wygięła tak, że już nie miała płynnego ruchu a tylko z zacięciami.
    Instalację LPG w końcu zmodernizowałem (założyłem Autronica AL700) i skączyły mi się wystrzały.
    Jednakże aby czasem móc jeżdzić na benzynce odłączyłem ten przepływomierz. Co prawda ECU pracuje w trybie awaryjnym (chyba z niezłym zużyciem benzyny) ale najważniejsze, że mogę jakoś jechać.
    Problem się zaczął, gdy rozpocząłem poszukiwania takiego przepływomierza - raczej na nowy to mnie nie stać więc szukałem na szrotach.
    W końcu z braku możliwości znalezienia oryginału kupiłem na szrocie dosyć podobny ale nieco różniący się symbolem.
    Oryginał: 0 280 202 130 (037906301C) zaś ten co mam: 0 280 202 030
    Czy ktoś z Was bawił się zamianą przepływomierzy ?
    Czym one mogą się różnić ? Ew. czy jest konieczne przełożenie płytki rezystancyjnej wraz ze sprężyną powrotną ?
    Piszę bo ...nie za bardzo mi się chce przekładać je po kilka razy.

    ...offf, może wystarczy
    Pozdrawiam !
    Marek

    0 3
  • #2 22 Mar 2004 22:46
    teges

    Poziom 21  

    Sprawdż ten przepływomierz.Sygnał ma napięcie zmienne od około 1V, do prawie 6V, w sposób odwrotnie proporcjonalny do ilości powietrza zasysanego przez silnik i mierzony jest między zaciskami 5 i 9 przepływomierza, 5 masa. Jeśli podczas testu odczytane napięcie było równe 0V lub napięciu zasilania to przepływomierz należy wymienić.Pomierz również rezystancje: tarcza przepływomierza w spoczynku 340-450 omów pomiędzy zaciskami 5 i 8, przy powolnym poruszaniu tarczy od 60 do 1000 omów,czujnik temperatury 160 -300 omów mierzona między zaciskami 7 i 8. Jezeli tak jest no to śmiało zakładaj go do samochodu. I jeszcze jedno zamontuj przed przepływomierzem klapę zabezpieczającą przd takimi wystrzałami na przyszłość. No i zresetuj komputer. Życzę powodzenia.

    0
  • #3 23 Mar 2004 06:43
    mkos1
    Poziom 29  

    Witam !
    teges
    Chyba nie do końca masz rację. Po pierwsze w tym przepływomierzu jest elementem dającym sygnał tylko potencjometr, który jest poruszany klapą - więc dlaczego miałby dawać napięcie zmienne na wyjściu ?
    Będę musiał chyba po prostu pomierzyć zmiany rezystancji tego potencjometru przy różnych wychyleniach klapy i porównać to z oryginałem i to samo zrobić z ustawieniem napięcia sprężyny powrotnej.
    Pozostaje problem regulacji wolnych obrotów poprzez odpowiednie przymknięcie kanału obejściowego - w oryginalnym jest ta regulacja zaślepiona zaś tutaj mam śrubę regulacyjną.
    Mam nadzieję, że jakoś się uda :)
    Dzięki za wypowiedź
    Pozdrawiam !

    P.S. Klapkę antywybuchową w starym mam zamontowaną ale i tak nic to nie dało - po prostu nie zdążyła się zamknąć :)

    0
  • #4 23 Mar 2004 20:41
    teges

    Poziom 21  

    W momencie sprawdzania przepływomierz powinien być podłączony do instalacji elektrycznej samochodu i powinna być załączona stacyjka, wówczas potencjometr w przepływomierzu jest zasilony napięciem z komputera i przesuwanie klapy powoduje zmianę rezystancji a co za tym idzie spadek napięcia na ścieszce w przepływomierzu,dlatego sygnał wyjściowy do komputera mierzony jest w woltach. Takie dane charakteryzują przepływomierze klapowe.

    0
  Szukaj w 5mln produktów