Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radio RT3 do peugeota lub citroena - VAN<>CAN

JohnCTN 05 Gru 2008 05:55 27927 32
  • #1 05 Gru 2008 05:55
    JohnCTN
    Poziom 17  

    Witam

    mam pytanie odnosnie protokolu komunikacyjnego pomiedzy radiem a BSI, sa te radia w 2 wersjach :
    magistrala VAN-CAN
    magistrala CAN-CAN

    i pytanie:
    jak mam auto , ktore posiada radio VAN-CAN to czy moge podpiac CAN-CAN - pewnie nie mozna w prosty sposob, ale czy mozna w trudniejszy ... np puscic wiazke CAN z BSI do radia ???

    albo czy mozna zrobic interface na jakims mikrokontrolerze (atmel lub PIC) aby konwertowal dane z magistrali VAN i wysylal odpowiednic do radia w standardzie magistrali CAN ???

    Czy ktos juz cos takiego zrobil ??? a jezeli nie... to czy ktos posiada specyfikacje wymiany informacji po magistrali VAN i po magistrali CAN ??? jak takie dane są to bym sprobowal napisac i zrobic taki interface VAN<>CAN

    pozdrawiam

    JohnCTN

    0 29
  • #2 05 Gru 2008 09:24
    zi.ko
    Poziom 25  

    Ruszasz z motyką na słońce. Same protokoły są ogólnodostępne jednak przesyłane dane i adresy to tajemnica producenta. Oba radia różni wersja oprogramowania i interfejs sprzętowy VAN lub CAN.

    1
  • #3 05 Gru 2008 18:28
    JohnCTN
    Poziom 17  

    OKI , wiec jezeli protokoly CAN i VAN sa ogolnie dostepne i do tego jeszcze specyfikacja elektryczna (czyli napiecia sygnalowe , czestotliwosc taktowania, czas impulsow ilosc lini danych mozliwe tez ze sygnal CLK itd) to sobie zrobie logger i zloguje takie dane jak adresy i dane ... prosze o te dane , ktore mi pomoga zrobic najpierw urzadzenie "nasluchujace" siec CAN i siec VAN , a potem sie zobaczy co dalej.

    pozdrawiam

    JohnCTN

    0
  • #4 06 Gru 2008 02:05
    SlaweK
    Poziom 43  

    Weż sobie np tzw Euroscana 2007 na ELM327, on zmienia między innymi CAN na RS232 a reszta to już powinna być bajka z tego co piszesz. A znam kilku podobnych którzy się tak do CANu zabierali a potem zostawili sporo grosza w serwisie bo rozjechała się konfiguracja w aucie.
    Łopata nie jest dobra na Peugeota... ;)

    SławeK

    0
  • #5 06 Gru 2008 13:50
    JohnCTN
    Poziom 17  

    no dobra powiem tak, mam auto citroen Berlingo z 2003 roku , auto ma szyne VAN a ratio RT3-N3 ktore posiadam jest na pelnym CANie wiec:

    a) komunikuje sie z BSI po CAN
    b) komunikuje sie z LCD po CAN

    sa radia RT3-N1 ktore komunikuja sie po VAN-CAN czyli:

    a) komunikuje sie z BSI po VAN
    b) komunikuje sie z LCD po CAN

    Podlaczenie radia RT3-N1 nie byloby problemowe i zmiana VIN by zalatwiala problem, natomiast radio RT3-N3 to niestety problem ;(

    no ale wracajac do zagadnienia... powiedzcie mi , jak byscie zaczeli cokolwiek robic w tym temacie (mowie o zrobieniu interfejscu VAN-CAN) bo innego wyjscia teraz nie mam.

    prosze rowniez o te specyfikacje protokolu VAN i protokolu CAN.

    pozdrawiam

    JohnCTN

    Radio RT3 do peugeota lub citroena - VAN<>CAN

    0
  • #7 06 Gru 2008 18:21
    JohnCTN
    Poziom 17  

    Dzieki Slawek za te dane, juz cos wiem o CANie i powiem ze bez zadnych problemow mozna zrobic looger danych z szyny CAN :) podpiecie loogera do szyny nie powoduje zadnych komplikacji a dane na szynie sa nasluchiwane przez wszystko co jest do niej podpiete.

    Mam pytanko czy masz moze dane o protokole VAN ??

    pozdrawiam

    JohnCTN

    1
  • #8 06 Gru 2008 19:01
    SlaweK
    Poziom 43  

    Widzę że nadal nic nie wiesz. VAN to to samo lecz sieć wewnętrzna Vehicle Area Network, specyficzna dla danego pojazdu a oparta na technologii CAN- Car Area Network.

    SławeK

    0
  • #9 06 Gru 2008 19:14
    Nawigator
    Poziom 33  

    VAN jest protokołem trasmisji podobnym z wyglądu do CAN ale to nie to samo. Poszukaj na stronie Atmela np. opisu TSS461F i podobnych. Jak nie zesłabniesz to możesz kontynuować dalej, powodzenia.
    N.

    0
  • #10 07 Gru 2008 15:12
    zi.ko
    Poziom 25  

    Małe sprostowanie. radio RT3 w wersji jak piszesz VAN-CAN z wyświetlaczem też komunikuje się po szynie VAN. Nazwa VAN-CAN wzięła się z tego że np. Twoje Berlingo posiada kilka sieci o różnych protokołach i różnej szybkości transmisji. A ABS lub z wtryskiem komunikuje się po szynie CAN natomiast do obsługi radia czy klimatyzacji używa protokołu VAN Comfort. Dodatkowo w wersji z dużym kolorowym ekranem komunikuje się przez światłowód.

    0
  • #11 07 Gru 2008 16:45
    JohnCTN
    Poziom 17  

    no jezeli chodzi o adio RT3ev to wyswietlacz nie komunikuje sie juz na swiatlowodzie... mam takie radio i wyswietlacz ... i nie ma tam swiatlowodu, co oczywiscie nie jest do koncia nie prawda, ze nie bylo polaczenia swiatlowodowego, bo oczywiecie bylo takie polaczenie w radiach RT3-N1, RT3-N2 i RT3-N3 ... te radia mialy polaczenie z wyswietlaczem 2 swiatlowodami i chyba jeszcze przewodami po szynie CAN, nowe wersje RT3ev-N3 lacza sie tylko przewodowo chyba po CAN i radio posiada juz mozliwosc odtwarzania MP3, posiada interface USB i 30GB dysk HDD na ktorym znajduja sie mapy i pliki MP3.

    bede pracowal nad tym aby to radio podpiac do mojego Berlingo.

    Radio RT3ev-N3 nazywane rowniez jako RT4
    Radio RT3 do peugeota lub citroena - VAN<>CAN

    Radio RT3ev-N3 i jego gniazda
    Radio RT3 do peugeota lub citroena - VAN<>CAN

    Radio RT3ev-N3 gniazda od gory 10 pinowe do LCD, 6 pinowe USB (ale nie wiem dlaczego 6 pinow ale 2 sa nie uzywane) i na dole 4 przewody koncentryczne:
    Bialy -FM1 /AM
    Szary FM2
    Rózowy - GSM
    Niebieski - GPS

    Radio RT3 do peugeota lub citroena - VAN<>CAN

    Opis USB:

    Radio RT3 do peugeota lub citroena - VAN<>CAN



    no i sam LCD i jego gniazda:
    Radio RT3 do peugeota lub citroena - VAN<>CAN

    Radio RT3 do peugeota lub citroena - VAN<>CAN

    Radio RT3 do peugeota lub citroena - VAN<>CAN

    i na koniec przewod polaczeniowy RT3ev <> LCD
    Radio RT3 do peugeota lub citroena - VAN<>CAN

    1
  • #12 07 Gru 2008 21:22
    zi.ko
    Poziom 25  

    To co podałeś to jest RT4. RT3 z dużym wyświetlaczem zawsze miały światłowodowe połączenie z ekranem i żadnego CANa ani VANa. Wyjątkiem są wersje RT3 z małym kolorowym lub monochromatycznym wyświetlaczem, gdzie stosowany był VAN lub CAN w zależności od modelu samochodu.
    Daj sobie spokój z rozkładaniem protokołów VAN i CAN na czynniki pierwsze bo może Ci życia nie starczyć. Lepiej kup używane BSI z CANem i podłącz je dodatkowo tylko do obsługi nawigacji. Będzie to trudna ale bardziej realne niż konwerter protokołów. U mnie w samochodzie zastosowałem podobny wybieg i cieszę się oryginalnym radiem, wyświetlaczem i komputerem pokładowym.

    0
  • #13 10 Gru 2008 16:15
    JohnCTN
    Poziom 17  

    Witam ponownie.

    Panowie potrzebuje dokladna rozpiske wiązki przewodów do tego radia RT4. w serwisie widzialem, ze ta wiazka jest kompletna, czyli np nie mozna kupic samego przewodu RT4- LCD ale zupelnie kompletna wiązke ... ktorą podpina sie juz wszedzie i do wszystkiego. cvzy ktos posiada moze rozpiske takiej wiazki (m jakie gniazda, ile przewodow, kolory przewodow, dlugosc przewodow itd.) .

    pozdrawiam

    JohnCTN

    1
  • #14 10 Gru 2008 17:26
    szymtro
    Poziom 30  

    Zarejestruj się na tym service citroena - epc jest nie płatne.
    berlingo m59?

    Radio RT3 do peugeota lub citroena - VAN<>CAN

    1
  • #16 05 Sty 2009 14:15
    JohnCTN
    Poziom 17  

    przesiedzialem troche nad tym problemem i mialem w sumie kilka pomyslow.

    a) wymienic BSI na takie ktore ma juz tylko CAN - ale okazalo sie , ze ceitroen berlingo nie posiada licznika z zegarami na szynie CAN, wiec musze pozostac na VAN.

    w radiu Rt4 tylko komunikaty do radia musze przekonwertowac, sam wyswietlacz jest juz podpiety tylko do radia wiec przynajmniej ten problem mi znika.

    co do systemu transmisji danych w standardzie VAN to nie widza zadnych problemow protokol latwy, crc podane jak obliczac itd w sumie nie widze problemow by pobierac te dane z szyny VAN i tak samo nie widze problemow by dane na szyne VAN wyslac. nie czytalem jeszcze nic o szynie CAN ale znalazlem na necie, ze sa programy na PC ktore wlasnie emuluja siec CAN aby mozna bylo testowac urzadzenia podpiete pod taka szyne. Na rfancuskich forach za to czytalem, ze ludzie tam logowali VAN i CAN w zaleznosci co chcieli uzyskac, i kika adresow rozszyfrowali, np komunikaty manetki radia, komunikaty czujnika temperatury, komendy radia do zmieniarki CD do wyswietlacza, komunikaty BSI do wyswietlacza (predkosc, otwarte drzwi itd.) mysle ze mozna spokojnie zrobic interface aby te dane konwertowac.

    powiedzcie mi jakimi interfejsami (np kupionymi na allegro) moglbym sniferowac szyne VAN i CAN (wiadomo, ze to beda 2 interfejsy)

    pozdrawiam

    JohnCTN

    0
  • #17 09 Gru 2015 13:45
    darek1958
    Poziom 15  

    Witam. Chciałem zaczerpnąć porady u Kolegów znających temat radyjka RT3. Kupiłem 206 z radiem RT3 N 1 , jest w nim padnięty wyświetlacz ,który jest nie osiągalny do kupna. Chciałem w miejsce RT3 włożyć inne zwykłe radio które posiadam po innym samochodzie a dla mnie jest wystarczające . Problem z tym czy da się takie radyjko wsadzić w miejsce RT3 i czy ten zepsuty wyświetlacz można jakimś innym zastąpić aby pokazywał funkcje z komputera pokładowego tzn średnie , chwilowe spalanie itp. Za udzielenie podpowiedzi byłbym wdzięczny . Mój wyświetlacz to EMF CT. Czy wystarczy założyć przejściówkę ISO2 na ISO1 ? Jeśli tak to jak podłączyć inny wyświetlacz?

    2
  • #18 09 Gru 2015 19:28
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    RD3 + wyświetlacz + manetka do sterowania komputerem + przeróbka całej instalacji i śmiga.

    2
  • #19 10 Gru 2015 09:18
    darek1958
    Poziom 15  

    Wiem że można zamontować radio RD3 , ale ja chciałem inne radio które ma swój wyświetlacz . A ten zepsuty chciałbym zamienić na jakiś inny bo tak jak pisałem EMF CT jest droższy od auta :cry: - tylko nie wiem czy jest taka możliwość. Myślałem o EMF C - tylko pytanie czy da się go jakoś podłaczyć .

    0
  • #20 10 Gru 2015 09:49
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    darek1958 napisał:
    Myślałem o EMF C


    Jest na canie a w 206 masz van.

    0
  • #21 10 Gru 2015 09:54
    darek1958
    Poziom 15  

    Wyświetlacz EMF CT też jest na Can i jakoś współpracuje - nie ma jakiegoś adaptora?

    -1
  • #22 10 Gru 2015 17:10
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    darek1958 napisał:
    Wyświetlacz EMF CT też jest na Can i jakoś współpracuje


    To przyjmij do wiadomości ,że EMF CT jest dwusystemowy i jest sterowany z radia a nie z bsi.

    Dodano po 2 [minuty]:

    SZYMON BYDGOSZCZ napisał:
    Wiem że można zamontować radio RD3 , ale ja chciałem inne radio które ma swój wyświetlacz .


    Wtedy wystarczy :

    SZYMON BYDGOSZCZ napisał:
    wyświetlacz + manetka do sterowania komputerem + przeróbka całej instalacji i śmiga.

    0
  • #23 10 Gru 2015 22:29
    darek1958
    Poziom 15  

    W takim razie jaki powinienem zakupić wyświetlacz?

    -1
  • #24 11 Gru 2015 06:10
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    206 plus czy zwykła ?

    0
  • #25 11 Gru 2015 08:41
    darek1958
    Poziom 15  

    206 z 2004 r HDI , czyli zwykły.

    -1
  • #26 11 Gru 2015 15:39
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    darek1958 napisał:
    206 z 2004 r HDI , czyli zwykły.


    Chodzi czy ramkę do wyświetlacza masz taka jak zwykły czy 206 plus ?

    Daj foto.

    0
  • #28 12 Gru 2015 01:27
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    darek1958 napisał:
    Ramkę mam pod wyświetlacz EMF CT.


    Czyli daszek wyświetlacza do wymiany pod wyświetlacz EMF B.

    0
  • #29 12 Gru 2015 17:02
    darek1958
    Poziom 15  

    To jeszcze jedno pytanie na ile pin kupić taki wyświetlacz bo chyba są na 12 i 18 pin?

    0
  • #30 13 Gru 2015 18:06
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    Van EMF B jest tylko na 18 pin.

    0
  Szukaj w 5mln produktów