Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z wspomaganiem Toledo 1.8i

05 Dec 2008 10:57 2432 5
  • Level 9  
    Witam. Mam problem,zmieniałem w swoim tolku pompę wspomagania(bo w starej strasznie wyło łożysko) zalałem układ płynem i pojawił sie problem. Mianowicie na początku wspomagania wogóle nie było,po paru minutach pracy silnika i krecenia kierownicą wspomaganie było ok. Na drugi dzien wsiadam wieczorem do samochodu chcac jechac do pracy a tam... wspomagania brak. Kierownica chodzi ciezko jak cholera. Po 12 godz znowu wsiadam w bryke wspomaganie jest,ale przy maksymalnym skręcie kól słychać straszny zgrzyt i silnik zaczyna tracic obroty i szarpac. Co moze byc tego przyczyna? Czy odpowietrzenie całego układu pomoże? Gdzie wogóle odpowietrza sie układ wspomagania w toledo 1.8i z 1992 r?:?::?:
  • Level 13  
    Generalnie cały układ wspomagania jest bardzo delikatny i przy wymianie jego podzespołów trzeba bardzo uważać, a najważniejsze jest zalewanie układu i odpowietrzanie, tak aby pompa nawet przez chwilkę nie pracowała "na sucho".

    Możliwe, że w Twoim przypadku tak było(wspomaganie zaczęło działać po czasie, silnik zaczął mulić, bo nie radził sobie z zatartą pompą) ale to tylko przypuszczenia.

    Warto zaopatrzyć się w manual(instrukcję serwisową, chociaż "sam naprawiam") do toledo.

    W moim aucie(honda) układ wspomagania odpowietrza się poprzez kilkukrotne zakręcenie kierownicą do skrajnych położeń przy 2000obr/min, co do toledo niestety nie wiem.
  • Level 17  
    w toledo jest tak samo jak i w wiekszosci autek, wspomagania nie posiadaja zadnych odpowietrzników.skreca sie w prawo do oporu w lewo i tak powtarzamy kilka razy, samo sie odpowietrzy. co do skretu do oporu ze dusi silnik to normalne objawy . a zgrzyt słychac tylko wtedy jak nie ma w pompie płynu lub juz jest niezle podjechana i ma luzy na zebnichach.
  • Level 9  
    Ok spróbuje tak zrobić tylko mam pytanie,gdy krece kierownicą do skrajnych położeń zbiorniczek od płynu ma być otwarty tak? Jest różnica przy takim kreceniu gdy wprowadze silnik na wyzsze obroty? Przy twojej hondzie na wolnych obrotach nie da rady odpowietrzyc? Dzieki,pozdrawiam wszystkich
  • Moderator of Cars
    Wystarczy troche powietrza w pompie a płyn się spieni a wtedy to nawet pare dni czasem trzeba czekać aż ta piana siądzie. Ja nigdy nie uruchamiam silnika dopuki wszystko nie będzie odpowietrzone.
  • Level 13  
    Obroty pewnie mają za zadanie utrzymać pompę w zakresie wydajnej pracy podczas odpowietrzania, aby usprawnić ten proces, ale można też na wolnych.