Witam, wpadłem na pomysł aby przerobić zapłon w swoim skuterze z tradycyjnego na bateryjny.
Obecnie iskrą steruje CDI które dostaje wstępnie ok 200V z cewek wysokiego napięcia na prądnicy (magneto) oraz impuls z impulsatora przy magnecie - który mówi kiedy wyzwolić iskrę.
Chciałbym pozbyć się w.w. cewek, przez co zaoszczędzę miejsce na dowinięcie chociażby dodatkowych cewek świateł/ładowania.
Wiem że stracę możliwość rozruchu z 'kopki'
Interesuje mnie jak ma wyglądać taka przeróbka zapłonu, cewka będzie pobierać prąd z akumulatora to wiem, tylko czy przez jakąś przetwornicę czy co? no bo z magneta wychodziło 200V a z aku tylko 12.
Ciekawe jak to jest rozwiązane w większych skuterach (250).
Moja prądnica:
http://www.allegro.pl/item496323471_stator_zaplon_skutery_4_suw_chin_wilga_quest_inne.html
Prądnica skutera 250 ccm Yamaha Majesty (zapłon bateryjny):
http://www.instructables.com/id/SZDMGPHF4KSGEZ2/
Obecnie iskrą steruje CDI które dostaje wstępnie ok 200V z cewek wysokiego napięcia na prądnicy (magneto) oraz impuls z impulsatora przy magnecie - który mówi kiedy wyzwolić iskrę.
Chciałbym pozbyć się w.w. cewek, przez co zaoszczędzę miejsce na dowinięcie chociażby dodatkowych cewek świateł/ładowania.
Wiem że stracę możliwość rozruchu z 'kopki'

Interesuje mnie jak ma wyglądać taka przeróbka zapłonu, cewka będzie pobierać prąd z akumulatora to wiem, tylko czy przez jakąś przetwornicę czy co? no bo z magneta wychodziło 200V a z aku tylko 12.
Ciekawe jak to jest rozwiązane w większych skuterach (250).
Moja prądnica:
http://www.allegro.pl/item496323471_stator_zaplon_skutery_4_suw_chin_wilga_quest_inne.html
Prądnica skutera 250 ccm Yamaha Majesty (zapłon bateryjny):
http://www.instructables.com/id/SZDMGPHF4KSGEZ2/