Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przeróbka zapłonu na bateryjny w skuterze.

Billy Corgan 05 Dec 2008 16:22 5151 2
  • #1
    Billy Corgan
    Level 20  
    Witam, wpadłem na pomysł aby przerobić zapłon w swoim skuterze z tradycyjnego na bateryjny.

    Obecnie iskrą steruje CDI które dostaje wstępnie ok 200V z cewek wysokiego napięcia na prądnicy (magneto) oraz impuls z impulsatora przy magnecie - który mówi kiedy wyzwolić iskrę.

    Chciałbym pozbyć się w.w. cewek, przez co zaoszczędzę miejsce na dowinięcie chociażby dodatkowych cewek świateł/ładowania.

    Wiem że stracę możliwość rozruchu z 'kopki' :D

    Interesuje mnie jak ma wyglądać taka przeróbka zapłonu, cewka będzie pobierać prąd z akumulatora to wiem, tylko czy przez jakąś przetwornicę czy co? no bo z magneta wychodziło 200V a z aku tylko 12.

    Ciekawe jak to jest rozwiązane w większych skuterach (250).

    Moja prądnica:
    http://www.allegro.pl/item496323471_stator_zaplon_skutery_4_suw_chin_wilga_quest_inne.html

    Prądnica skutera 250 ccm Yamaha Majesty (zapłon bateryjny):
    http://www.instructables.com/id/SZDMGPHF4KSGEZ2/
  • Helpful post
    #2
    kortyleski
    Level 43  
    W większych skutrach jest to zapłon bateryjny... Nie CDI i tak to jest rozwiązane... Natomiast pamiętaj że cewka zasilająca CDI ma wydajnośc do 100mA co przy napięciu 200V da moc 20W. Sprawność przetwornicy też coś powie... Pobierzesz z aku około 25W więc nawet jak dołożysz cewkę to zyskasz czy stracisz, i ile zyskasz?
    Pozdrawiam
  • #3
    Billy Corgan
    Level 20  
    Hmm, rozumiem.
    Sugerujesz że to co zaoszczędzę na pozbyciu się cewki W.N. będę musiał zainwestować w ładowanie i suma sumarum wyjdzie na jedno.

    Dzięki, jeszcze jedno teoretyczne pytanie.
    Wiadomo że taka przetwornica na wyjściu będzie miała napięcie stałe, prąd stały (prądnica - napięcie zmienne, prąd stały). Czy to nie przeszkadzałoby CDI że będzie to powielone napięcie stałe z aku?

    ps. w większych skuterach nie ma CDI? to jak rozwiązane jest łapanie impulsu w momencie dochodzenia tłoka do GMP by wytworzyć iskrę?

    Mógłbyś jeszcze spojrzeć na ten, bardzo ciekawy moim zdaniem schemat instalacji pewnego chińczyka?:

    Przeróbka zapłonu na bateryjny w skuterze.

    Wydaje mi się że instalacja w tym sprzęcie jest stałonapięciowa, tj nawet przednie światło czerpie z aku. Zadaniem prądnicy jest tylko ładowanie aku.
    Gdybyś mi podsunął pomysł jak może wyglądać schemat regulatora [3] z tego rysunku. Dzięki.