Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z temperaturą wody w fiacie uno?

05 Gru 2008 18:14 3379 12
  • Poziom 2  
    problem polega na tym ze temperatura mojego fiata nawet podczas jazdy dochodzi nawet do 130 stopni ?
  • Poziom 27  
    Proponuję sprawdzić:

    - czujnik temperatury
    - termostat
  • Poziom 2  
    czujnik pokazuje raczej dobrze bo woda się gotuje górny wąż jest gorący a dolny zimny
  • Poziom 19  
    Jeśli odkręcisz korek z zbiornika wyrównawczego i podniesiesz obroty to powinien ci płyn wylecieć a to oznacza uszczelka pod głowicą.Oczywiście silnik musi być zagrzany do max. temperatury.

    Następny objaw gdy po dłuższej jeździe wyłączysz silnik ,słychać chwilowe bulgotanie.

    Gdy uszczelka bardzo przepuszcza to występuje różnica ciśnienia w komorze korbowej ,więc po odkręceniu korka wlewu oleju powinien ci silnik zmienić obroty.
    P.S.a jaki silnik.
  • Poziom 2  
    to silnik 1.4 ies ale wentylator mi się nie włancza temperatura to wzrasta dosyć szybko ale czemu gurny wąż jest ciepły a dolny zimny
  • Specjalista - oświetlenie sceniczne
    widziałem takie cuda w sienie. Nawet pompa była wyciągana. Felerny okazał się na pozór sprawny termostat- w czajniku się otwierał. W środku jednak miał sparciałe uszczelki i zawalony dziadostwem kanalik odpowietrzajacy.

    Sprawdz go dokładnie i wymień jeśli cokolwiek wzbudzi twoje wątpliwości.
  • Poziom 13  
    Wiitam!!zaczoł bym od sprawdzenia poziomy płyny w chłodnicy,potem termostat jak kolega pisze powyzej bywa to postepne urzadzenie,druga sprawa dlaczego ci sie dolny waz nie nagrzewa moze być zatkana chłodnica.Sprawdz równiez czy na krótko załacza ci sią wentylator w dolnym lewym rogu chłodnicy jest podpieta kostka od termozałacznika wypnij ja i na przekreconym zapłnie zewrzyj np.spinaczem dwa piny w kostce.Będziesz miał jasniejszy obraz co do wentylatora.
  • Poziom 28  
    pewnie termostat sie zaciol i jest lekko uchylony
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Dodałbym tylko, że jeżdżąc z taką temperaturą płynu na bieżąco przegrzewasz silnik co może zakończyć się jego wymianą.
  • Poziom 11  
    na bank termostat do wymiany,ewentualnie zapchana chlodnica lub uklad zapowietrzony
  • Poziom 19  
    jak już miał 130stopni to pierścienie do wymiany.
    Włącz silnik i kontroluj temperaturę na wężu wychodzącego z termostatu w którym momencie zacznie napływać ciepły płyn i co chwila obserwując zegar temperatury .
    Po tym doświadczeniu będziesz wiedział czy termostat masz kompatybilny z zegarem .
    Można i tak wykręcić termostat włożyć do garnka na piec i mierzyć termometrem technicznym temperaturę początku otwarcia (86st) i pełnego to około (90st).
    jeśli termostat będzie dobry to kłania się głowica ciśnienie z cylindra wyciska w układ chłodzenia i w ten sposób układ chłodzenia zapowietrzony nie będzie prawidłowo pracował bo powietrze będzie blokowało przepływ.

    Jak stwierdzisz co to było daj znać przed składaniem coś ci doradzę.
  • Poziom 15  
    Ja bym stawiał na uszkodzony termostat