Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1,6 bosch zmiana wałka szlif - i co można jeszcze

pituchy 22 Mar 2004 14:42 12346 7
  • #1 22 Mar 2004 14:42
    pituchy
    Poziom 10  

    Słyszałem o sporwowym wałku rozrządu do poldka (zmienione fazy)chciałbym się dowiedzieć czy ktoś robił coś takiego z jakim efektem. Myślałem jeszcze o planowniu głowicy (zwiększyć stopień sprężania) niewiem ile jerzdże na gazie więc spalania stukowego nie powinno być. Dotego 2 szlif cylindrów i szlif wału żeby wytrzymał obciążenie jak wyprzedzić zapłon ewentalnie chip tuning. Czy ktoś robił coś takiego jak to jeździło. A może inny silnik 1,6 1,8 fiata tylkoniechciał bym zmieniać skrzyni i wykożystać wtrysk boscha (nie będzie problemu na przeglądzie). Prosze o pomoc.

  • #2 22 Mar 2004 17:27
    spektra
    Poziom 18  

    Szanowny kolego.

    Tiuningowanie silnika poloneza to trochę przesada. Konstrukcja tego silnika przypada na lata 1936-38. Po wdrożeniu ficencji fiata w FSO silnik ten przechodził kolejne przeobrażenia polegajace na znianach w układzie smarowania, zniany układu zapłonowego, rozrządu. Kadłub jest ten sam od samego początku. Silnik ten jest nietrwały (w odniesieniu do samochodów zachodnich) z uwagi na ułozyskowanie w tylko w trzech panewkach głownych. Oczywiście zgadzam się z Tobą, że zastosowanie wałka rozrządu o zwiększonych wzniosach krzywek, obniżenie głowicy, tuning elektroniczny - podniesie trochę moc - lecz niestety kosztem trwałości silnika. Ja bym jeszcze spróbował wypolerować kolektor dolotowy na lustro - podnosi to moć o około 5-7% (polonezy na Francję miały właśnie takie kolektory), ustawić dobrze zawory i zapłon a także zrobić wolny wydech, tylko co na to ekologia. Z tego silnika trudno jest uzyskać moc większą z litra pojemności niż 65kM. A jeżeli tak to gwarantuję że silnik się rozpoadnie po 3000 km. Dlatego alternatywą jest włożenie innego silnika. Ale to robota dla pasionata.

    Pozdrawiam - SPEKTRA

  • #3 22 Mar 2004 19:34
    pituchy
    Poziom 10  

    Ja nie chce rakiety troche podkręcić jak dam gazu żeby jechał i takmusze remontować.

  • #4 23 Mar 2004 01:03
    qra_633
    Poziom 16  

    spektra napisał:
    Szanowny kolego.

    Ja bym jeszcze spróbował wypolerować kolektor dolotowy na lustro - podnosi to moć o około 5-7% (polonezy na Francję miały właśnie takie kolektory), ustawić dobrze zawory i zapłon a także zrobić wolny wydech, tylko co na to ekologia.
    Pozdrawiam - SPEKTRA


    Witam
    Co do pożądnego ustewienia zaworów(i całego rozrządu) zapłonu(trochę trudne we wtryskowcach bez nowych map)

    Jednak polerowanie kolektora dolotowego to totalne nieporozumienie, w silnikach gaźnikowych i z monowtryskiem nie wolno polerować kolektora dolotowego, gładkie ścianki powodują powstanie filmu paliwowego i znaczne wykraplanie się paliwa z mieszanki palnej(powinna być równa i gładka ale raczej jak po piaskowaniu).
    Nie oznacza to że nie można nic poprawić w kształcie i powieżchni kolektora dolotowego. Więcej szczegułów w książce "Usprawnienia poloneza" J. Pachonia

    Poleruje się za to kolektory wydechowe, w polonezie pewną poprawę uzyzkuje się po zastosowaniu rurowego kolektora wydechowego z modelu GSI.

    Co do wyprzedzania zapłonu na gazie, poldki wtryskowe (GLI BOSCH i GSI) mają zamontowany czujnik spalania stukowego więc przynajmniej teoretycznie powinny optymalnie wyprzedzać zapłon przy różnych paliwach

  • #5 25 Mar 2004 08:50
    pituchy
    Poziom 10  

    Gdzie ten czujnik szę znajduje na gazie można domontować moduł który wyprzedza zapłon tylko na gazie na bęzynie jest normalnie podobno ma leprzego kopa i mniej pali

  • #6 25 Mar 2004 17:27
    hała
    Poziom 12  

    jezeli chodzi o silnik poloneza to:
    1. walek rozrzadu:
    http://www.swiatek-tuning.com.pl/cennik_walki.htm
    najlepszy producent w polsce warto ja korzystalem wiele razy jeszcze nikt nie mial problemu z tymi walkami

    2. planowanie glowicy jak najbardziej tylko ze bez wyfrezowania "polksiezycy" w tlokach to max 0,6mm

    3. kolektor wydechowy najprosciej i najtaniej z modelu gsi kanaly wydechowe w glowicy wygladz papierem 80 lub 120 a potem wypoleruj i zrob tak aby byly jak najwieksze promienie

    4. kolektor dolotowy oraz kanaly ssace w glowicy wygladz papierem 80 lub 120 nie poleruj i zrob tak aby byly jak najwieksze promienie tylko nie skasuj podebran matreialu za prowadnica

    5. gniazda zaworowe nie moze byc roznicy srednic pomiedzy gniazdem a kanalem w miejscu ich styku mozesz powiekszyc srednice o 1mm

    6. zwaory zbierz rant przy przylgni od strony trzonka i wyopleruj trzonek i grzybek

    7. prowadnice zaworowe mozesz skrocic tak aby nie wystawaly do kanalow (niestety efektem ubocznym bedzie wieksze zurzycie oleju i mniejsz trwalosc prowadnic) a jak nie chcesz skracac to wypiluj tak prowadnice aby miala w przekroju ksztalt kropli ciensza strona w kierunku gniazda zaworowego

    8. i najwazniejsze w tym silniku katy dewiacji masz robic szlif to zrob to w dobrym warsztacie wlasnie przez to tak roznie jezdzily polonezy(osiagi) oraz przebiegi miedzynaprawcze.


    a jezeli chodzi o inne silniki to polecam fiatowskie 1,6 1,8 2,0 dwa walki 8 zaworow wszystkie pasuja na fabryczne poduszki skrzynie radze wymienic bo jest lepsza mozna tez z tej skrzyni wziasc sam dzwon i przelozyc do polonezoskiej, ja proponuje skrzynie z fiata argenty i pierwsza czesc walu napedowego pasuje do tylnej polonezowskiej i odpada skracanie walu poloneza

    pozdro i udanego swampa ( bo pewnie tak to sie skonczy) acha jak bedziesz wkladal fiatowski silnik to odkrec stabilizator bardzo ulatwia robote

  • #7 11 Lis 2008 19:38
    Jacekgro
    Poziom 12  

    pituchy napisał:
    Ja nie chce rakiety troche podkręcić jak dam gazu żeby jechał i takmusze remontować.


    Kolego kup sobie drugi silnik np.Rovera 1,4 albo od Fiata 132
    Wtedy będziesz miał szybszy samochód.
    Pozdrawiam
    Jacekgro

  • #8 12 Lis 2008 20:41
    putin2208
    Poziom 18  

    Silnik z rovera jest nietrwały. Dysponuje dużą mocą ok.100km ale kosztem trwałości. Za to silnik z modelu 132 jest zarąbisty ale niestety to już białe kruki.
    Powodzenia