Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cieknący korek od zbiornicza wyrównawczego Polonez 1,4

06 Gru 2008 00:07 3037 9
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mam taki problem, mianowicie ciekła mi chłodnica więc wlałem uszczelniacz w płynie i od tego czasu zaczęły się większe problemy bo chłodnica dalej ciekła ale teraz doszło to, że cieknie także korek od zbiorniczka wyrównawczego.
    Chłodnice już wymieniłem i wlałem nowy płyn, żeby tego uszczelniacza się pozbyć bo zamienił się w taką gęstą maź która zapychała korek zbiorniczka wyrównawczego (tak mi się wydaje). Teraz gdy to zrobiłem nadal mi cieknie z tego korka nie wiem dlaczego. Zauważyłem jeszcze takie coś, że jak wlałem za dużo wody to przy dodawaniu gazu poziom wody się podnosił i wylewała się ona ale gdy wylała się pewna ilość wody sytuacja wracała do normy i był stały poziom. Czy mam do wymiany uszczelkę pod głowicą, czy układ jest zapowietrzony ? Czy co jest grane bo sam już nie wiem;/
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 15  
    Podmień korek, bo może być uszkodzony zaworek.Po jeżdzie na wyższych obrotach sprawdż czy węże robią się twarde,jeśli tak to wychodzi,że uszczelka.
  • Poziom 39  
    Nie wiem jak to jest w polonezach caro, atu czy plus, ale nie rozumiem to jak może cieknąć korek ze zbiornika wyrównawczego. Przecież zbiorniczek wyrównawczy w polonezach jest bezciśnieniowy i korek nie jest szczelny, można jeździć bez korka i nic się nie będzie działo poza dostawaniem się kurzu do zbiornika wyrównawczego.
    Jeżeli sytuacja z wylaniem cieczy była tylko jednorazowa, zaraz po napełnieniu układu chłodzenia i po uzupełnieniu płynu poziom się trzyma, to było odpowietrzenie się układu po nagrzaniu się silnika. Jeżeli nadal poziom w zbiorniku jeździ lub płyn się wylewa to jest nienormalne - może się silnik przegrzewa i płyn zaczyna wrzeć lub może to być uszczelka pod głowicą. Sprawdź na zimnym silniku poziom płynu w chłodnicy, powinien być pod sam korek, jeżeli nie to uzupełnij i obserwuj.
  • Poziom 28  
    Witam. Uważam, że potrzebne będzie czyszczenie całego układy odpowietrzającego z pozostałości po tym "wynalazku". Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Dokładnie korek i trzeba przepłukać układ chłodzenia szczególnie nagrzewnice i dam ci dobrą radę płynu nie lej więcej jak do kreski minimum,
    miałem tego poloneza siedem lat, bardzo szybko można go przegrzać i zaraz leci uszczelka pod głowicą a nie jest to mały koszt.
  • Poziom 10  
    Witam.
    Układ prawdopodobnie zapowietrzał się dlatego że zapychał się korek od zbiorniczka ( i zapowietrzał się dość ostro) teraz nie dokręciłem korka na "chama" tylko tam do lekkiego oporu i zobaczymy jak będzie.
  • Poziom 10  
    Witam.
    Tym razem problem jest tej natury że, gdy odpowietrzyłem układ wszytko było ładnie i pięknie i ogrzewanie było. Teraz gdy trochę silnik pochodził to nie bardzo tzn powietrze nie jest zimne ale nie jest też ciepłe. I węże przy zaworze otwierającym nagrzewnice nie są za ciepłe a jeden to jest wręcz zimny;/
    Czym to może być spowodowane??
  • Poziom 10  
    pozwole wlaczyc sie do tematu, po przeczytaniu postow nasuwa mi sie tylko jedna diagnoza-uszczelka pod glowica,tzn przedmuch do plaszcza wodnego.roverowskie silniki 1.4 oraz 1.6 sa podatnymi silnikami na te wlasnie usterke.pozostaje zrzucic glowice, planowac, nowa uszczelka i heja.o ile pamietam byla jakas uszczelka z kregu zamiennikow, dosyc gruba, oryginalna w silnikach rovera (1.6) jest metalowa, dosyc cienka.silnikow 1.4 nie otwieralem, wymieniamy w calosci.
  • Poziom 22  
    Czy odpowietrzałeś po włączeniu nagrzewnicy,jak będzie przedmuch to będzie się podnosił płyn w zbiorniku wyrównawczym ,a uszczelka jest metalowa.