Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Cieknący korek od zbiornicza wyrównawczego Polonez 1,4

marakesh1986 06 Dec 2008 00:07 3205 9
  • #1
    marakesh1986
    Level 10  
    Witam.
    Mam taki problem, mianowicie ciekła mi chłodnica więc wlałem uszczelniacz w płynie i od tego czasu zaczęły się większe problemy bo chłodnica dalej ciekła ale teraz doszło to, że cieknie także korek od zbiorniczka wyrównawczego.
    Chłodnice już wymieniłem i wlałem nowy płyn, żeby tego uszczelniacza się pozbyć bo zamienił się w taką gęstą maź która zapychała korek zbiorniczka wyrównawczego (tak mi się wydaje). Teraz gdy to zrobiłem nadal mi cieknie z tego korka nie wiem dlaczego. Zauważyłem jeszcze takie coś, że jak wlałem za dużo wody to przy dodawaniu gazu poziom wody się podnosił i wylewała się ona ale gdy wylała się pewna ilość wody sytuacja wracała do normy i był stały poziom. Czy mam do wymiany uszczelkę pod głowicą, czy układ jest zapowietrzony ? Czy co jest grane bo sam już nie wiem;/
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    kazczap
    Level 15  
    Podmień korek, bo może być uszkodzony zaworek.Po jeżdzie na wyższych obrotach sprawdż czy węże robią się twarde,jeśli tak to wychodzi,że uszczelka.
  • #3
    gimak
    Level 39  
    Nie wiem jak to jest w polonezach caro, atu czy plus, ale nie rozumiem to jak może cieknąć korek ze zbiornika wyrównawczego. Przecież zbiorniczek wyrównawczy w polonezach jest bezciśnieniowy i korek nie jest szczelny, można jeździć bez korka i nic się nie będzie działo poza dostawaniem się kurzu do zbiornika wyrównawczego.
    Jeżeli sytuacja z wylaniem cieczy była tylko jednorazowa, zaraz po napełnieniu układu chłodzenia i po uzupełnieniu płynu poziom się trzyma, to było odpowietrzenie się układu po nagrzaniu się silnika. Jeżeli nadal poziom w zbiorniku jeździ lub płyn się wylewa to jest nienormalne - może się silnik przegrzewa i płyn zaczyna wrzeć lub może to być uszczelka pod głowicą. Sprawdź na zimnym silniku poziom płynu w chłodnicy, powinien być pod sam korek, jeżeli nie to uzupełnij i obserwuj.
  • #4
    waldekg
    Level 28  
    Witam. Uważam, że potrzebne będzie czyszczenie całego układy odpowietrzającego z pozostałości po tym "wynalazku". Pozdrawiam
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    jurekN
    Level 22  
    Dokładnie korek i trzeba przepłukać układ chłodzenia szczególnie nagrzewnice i dam ci dobrą radę płynu nie lej więcej jak do kreski minimum,
    miałem tego poloneza siedem lat, bardzo szybko można go przegrzać i zaraz leci uszczelka pod głowicą a nie jest to mały koszt.
  • #7
    marakesh1986
    Level 10  
    Witam.
    Układ prawdopodobnie zapowietrzał się dlatego że zapychał się korek od zbiorniczka ( i zapowietrzał się dość ostro) teraz nie dokręciłem korka na "chama" tylko tam do lekkiego oporu i zobaczymy jak będzie.
  • #8
    marakesh1986
    Level 10  
    Witam.
    Tym razem problem jest tej natury że, gdy odpowietrzyłem układ wszytko było ładnie i pięknie i ogrzewanie było. Teraz gdy trochę silnik pochodził to nie bardzo tzn powietrze nie jest zimne ale nie jest też ciepłe. I węże przy zaworze otwierającym nagrzewnice nie są za ciepłe a jeden to jest wręcz zimny;/
    Czym to może być spowodowane??
  • #9
    pit motors
    Level 10  
    pozwole wlaczyc sie do tematu, po przeczytaniu postow nasuwa mi sie tylko jedna diagnoza-uszczelka pod glowica,tzn przedmuch do plaszcza wodnego.roverowskie silniki 1.4 oraz 1.6 sa podatnymi silnikami na te wlasnie usterke.pozostaje zrzucic glowice, planowac, nowa uszczelka i heja.o ile pamietam byla jakas uszczelka z kregu zamiennikow, dosyc gruba, oryginalna w silnikach rovera (1.6) jest metalowa, dosyc cienka.silnikow 1.4 nie otwieralem, wymieniamy w calosci.
  • #10
    jurekN
    Level 22  
    Czy odpowietrzałeś po włączeniu nagrzewnicy,jak będzie przedmuch to będzie się podnosił płyn w zbiorniku wyrównawczym ,a uszczelka jest metalowa.