Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak uzyskać 220V 1000W z alternatora w samochodzie VW T5?

MarcoP 06 Dec 2008 08:54 20593 20
  • #1
    MarcoP
    Level 2  
    Potrzebuję uzyskać napięcie 220 V ok 1000W w sewisie mobilnym na samochodzie VW T5. czy ktoś ma jakieś pomysły może znacie firmy które się tym zajmują?
  • #2
    bartek_j
    Level 35  
    Najprosciej chyba generator prądotwórczy wozić przy tej mocy. 1kW z alternatora to raczej szaleństwo.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    SP7SEC
    Level 28  
    Panowie trochę powagi w fizyce nic nie jest za darmo ,a zastanowiłeś się skąd wziąć zasilanie do tej przetwornicy .Powiedz co chcesz zasilić taką mocą
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    MarcoP
    Level 2  
    Panowie spokojnie napięcie 220/230V potrzebne jest mi tylko podczas postoju i to no ok 1-2 min, wszelkie przetwornice 12-230 odpadają ponieważ mają zbyt małą moc max do 500W ( 60-70% sprawności) i nawet wiertarki ręcznej nie są w stanie pożądnie zasilić. Myślałem o przystawce odbioru mocy ale nie mogę znależć firmy która się tym zajmuje w Polsce i na dodatek w takim samochodzie, ale to chyba byłoby najlepsze rozwiązanie, ponadto przydałby mi się napę no innych urządzeń. A jeżeli poszukujecie podobnych rozwiązań i jesteście przy kasie to polecam firmę DYNAWATT cały zestaw od 4 do 10 tyś EURO.
  • #8
    elektrit1
    Level 12  
    Niemożliwe, nawet gdyby zastosował alternator o największej mocy jaki może byc zamontowany w tym pojeździe ( 14V\120A)
  • #9
    SP7SEC
    Level 28  
    nie wiem dlaczego nie chcesz iść w strone agregatu prądotwórczego ,mój kolega co się zajmuje pneumatyką w ciężarowych ma w swojej T4 w nadkolu zamontowany agregat a po drugiej stronie sprężarkę spalinową ,wszystko pięknie zabudowana i ma 230 bez łaski że mu ktoś z jakiegoś przedłużacza pociągnie
  • #10
    luk1988
    Level 17  
    bearbig wrote:
    kup sobie przetwornice 12/220v na allegro jest ich dużo... np. http://moto.allegro.pl/item493294057_przetwornica_profesjonalna_2000w_12_230v.html



    Ciekawe jak długo wytrzymują kable z tak potężną mocą.

    Kolo sam napisał, że zabezpiecza się to bezpiecznikiem 25A, przy podpięciu do 14 v daje nam moc pobieraną 350w, czyli mamy genialną sprawność przetwornicy ok 570%, są prze geniusze.

    sorry za off top ale nie mogłem się powstrzymać.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    robertglowacki
    Level 1  
    Szanowni Panowie. Witam.
    Proszę:
    1000W=12V x ? => ?=1000/12=83A
    przy średniej sprawności 70% prąd max = 58A

    T4 da radę.
    Prowadzę serwis falowników /invert./ i zapinam 1000W/230V/12V zasilające np.
    szlifierkę (dużą) o mocy 1050W z "cintka 900-setki".
    (...) polecam.
    Olkusz, pętla "Krasińskiego"- za murem:)
    Teraz mam promocję:) 1000W=569,00zł z vat i gniazdkiem (gwarancja 1 rok) ..oczywiście.
    pozdrawiam.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    romoo
    User under supervision
    A ja robie opalarką 2000W z przetwornicy :) .
    Ale akumulator być musi i praca nie dłużej jak 30 s.
  • #16
    siwy12345
    Level 14  
    I po co te kombinacje , koniecznie chcesz spalić furmankę ? generaor z silnikiem spalinowym i po ptokach a zapas mocy zawsze sie przyda
  • #17
    romoo
    User under supervision
    I tak po twórczych elektrodowych wywodach doszliśmy do sedna sprawy.
    Oddzielny generator to jedyne sensowne rozwiązanie.
  • #18
    olmex
    Level 2  
    Bardzo dobrym sposobem alternatywnego zasilania z pojazdu są generatory prądotwórcze montowane na silniku pojazdu, lub też pod podwoziem samochodu. Są to profesjonalne, bardzo nowoczesne urządzenia, ale bardzo drogie.
    Generator Dometic Travel Power 5kW 230V
    http://www.waeco.com/de/4099_2984.php
    Generatory Dynawatt
    http://www.leab.de/230vgeneratoren/dynawatt-2...merzeuger/generatoren--kontrolleinheiten.html
    Pod podwoziowe generatory
    http://www.leab.de/230vgeneratoren/unterflurgeneratoren/index.html
    Polecam
  • #19
    Elektronika2007
    Level 11  
    A ja postanowiłem odświeżyć temat troszkę, bo jestem zainteresowany ową prądnicą, próbowałem rozwiązania UPS W SAMOCHODZIE ALE NIESTETY JEST TO NIE EKONOMICZNY I MAŁO WYDAJNY POMYSŁ. Związku z tym moje pytanie, czy posiada ktoś wiedzę na temat budowy prądnic, jaki by to był koszt, oraz gabaryty prądnicy również są dla mnie istotne bo miejsce w samochodzie cza również znaleźć :D

    Parametry prądnicy:

    min: 3000 Wat 230V/50-60Hz przy 1000 obrotów na minute.
    max: 4000 Wat 230V/50-60Hz przy 1000 obrotów na minute.

    Ewentualnie mógł bym zastosować jakiś mechanizm przekładni obrotów jeśli by były wymagane większe obroty, prądnica była by zamontowana do silniku 2.1 Turbo Diesel, i tu również moje pytanie, czy jeśli obciążenie maksymalne na prądnicy, czy spowoduje ślizganie paska Klinowego, czy lepiej zastosować jakiś łańcuszek do napędu ?

    Osoby które znają się na temacie prosił bym o pomoc oraz złożenie ofert jeśli są na siłach zrealizować owy plan (projekt), kwestia finansowa to bardziej do omówienia, bo znalazłem przedziały cenowe różne oryginalnych fabrycznych.
    Dodatkowo daje 2 linki które mnie zainteresowały a są tam podane ceny za różne ich wymysły :D

    http://www.sklep.unipower.pl/index.php?p4,dynawatt-zestaw-4000-230v-50hz-1-faza

    http://eurotrafik.republika.pl/oferta.htm
    Ten link mnie zaciekawił bo bardzo tanio i w net by się nie opłacało zamawiać wykonania takiego urządzenia ale z tego co mi się wydaje to jakiś moduł jeszcze chyba musi być by wzbudzić pole magnetyczne miedzy cewkami, ale może mi się tylko wydawać ;P

    Jeśli coś źle napisałem lub złe miejsce wybrałem proszę wybaczcie mi , jest to mój 2 post w życiu :D

    Pozdrawiam
  • #20
    OsinskiArtur
    Level 13  
    Witam.

    Odnośnie głównego tematu, jak do auta potrzeba dużej mocy (obciążenie stałe dużo watów), to prądnice bym odradzał.

    Agregat jest faktycznie optymalnym rozwiązaniem.

    Jeżeli ktoś jednak chcę się uprzeć i wycisnąć max moc z alternatora w samochodzie osobowym z napięcia 12V, to od niedawna są produkowane alternatory o dużej wytrzymałości na 12V, rzędu 210/240 amp.

    Klika informacji pod linkiem.

    Pozdrawiam Artur

    PS. Sami musicie przeliczyć ile z niego wyciśniecie, ale pamiętajcie że pozostaje jeszcze sprawa akumulatorów.
  • #21
    Elektronika2007
    Level 11  
    Zgodzę się z kolegą, tylko chyba troszkę się nie zrozumieliśmy,
    pewnie ja źle wytłumaczyłem za co przepraszam z góry,
    chodzi mi nie o obciążenie alternatora by uzyskać ową moc,
    lecz o dołożenie modułu,
    np: silnik elektryczny 230V przerobiony na prądnice 230V gdzie na wirniku miał by magnesy neodymowe,
    i tu dokładniej temat rozwinę by coś takiego skonstruować i uzyskać takie parametry co musiał bym zapewnić owej prądnicy,
    jaki koszt budowy owej prądnicy,
    oraz jakie wymiary by musiała mieć by uzyskać daną moc.

    No bo przecież jak są agregaty i odłączę moduł prądnicy od silnika spalinowego, i jakimś cudem uda mi się połączyć napęd z samochodu to przecież będzie to działało, i nie wpłynie to na alternator,
    tylko taki wynalazek mnie nie ratuje bo nie mam miejsca na to,
    dla tego pytam się
    ( jaki koszt produkcji, jakie wymiary musiało by mieć by uzyskać ową moc, i jakie obroty zapewnić, oraz czy znalazła by się taka osoba która by podjęła się wykonania budowy takiej prądnicy )

    Co do uzyskania na alternatorze 3000Wat może i by się dało ale zastosowując alternator 24V i UPS 24 Volto wy przynajmniej mi się tak wydaje.
    Ale jak pisałem wszystko rozbija się o miejsce w samochodzie.
    Proszę pomóżcie, doradźcie. Pozdrawiam