Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wysokie obroty Vectra 2.0 90r. Benzyna

Bunny 22 Mar 2004 18:20 6823 11
  • #1 22 Mar 2004 18:20
    Bunny
    Poziom 10  

    Witam

    Mam problem z obrotami z moja vectra i nie wiem czemu. Jak uruchomie silnik to mam obroty na poziomie 25 - 3000 obr. i tak sie trzymaja. I na gazie i na benzynie jest tak samo. Zrobilem na gazie oszukanie silnika i mam maly zaworek przed silnikiem krokowym na ktorym mam przykrecona dawke i jest jakies 1400 a czasem 1200 obr.
    Wymienialem silniczek krokowy i jest to samo.
    Pomóżcie bo juz nie wiem co robic

    Pozdrawiam
    Bunny

    0 11
  • #2 22 Mar 2004 21:11
    Olon
    Poziom 11  

    Możesz spróbować sprawdzić czujnik temperatury silnika. Zacznij od pomiaru rezystancji odłączonego czujnika na zimnym silniku - powinna być rzędu kilku kiloomów. Potem podłącz spowrotem czujnik i zagrzej silnik do około 70 - 80 stopni. Odepnij czujnik ( po wylaczeniu auta) i zmierz czy teraz jest to rezystancja rzędu kilkuset omów. Jesli nadal będzie to kilka kiloomów lub pomiary będą wskazywały przerwę lub inne od wymienionych rzędy wielkosci to masz uszkodzony czujnik.

    0
  • #3 22 Mar 2004 21:21
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 22 Mar 2004 21:40
    chec
    Poziom 11  

    na rurze dolotowej do filtra powietrza jest tzw. przepływomierz powietrza zasilającego silnik, on zadaje parametr do reglacji dawki paliwa i współpracuje z czujnikiem lambda na kolektirze wydechowym. Oczywiście te elementy podpięte są pod komputer i on czytając błędne dane z przepływomierza (duży przelot powietrza) sam wysterowuje większą dawkę
    powodzenia

    0
  • #5 22 Mar 2004 22:03
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 22 Mar 2004 22:04
    teges

    Poziom 21  

    Jeżeli obroty silnika nie falują tylko trzymają sie cały czas na tym samym poziomie to popieram kolegę elektrita i poradzę ci jeszcze abyś zdemontował i dokładnie umył przepustnicę, potem wyrególował linkę gazu obroty powinny się ustabilizować.Natomiast w Oplach często zdarza się że podczas pracy silnika na gazie po puszczeniu nogi z gazu obroty utrzymują się w granicach 2000-2500 i wtedy przydaje się program CUT-OFF.Poza tym spróbuj podrególować przepustnicę śrubką regulacyjną, wiem że wtym modelu na pewno się znajduje

    0
  • #7 23 Mar 2004 09:27
    Bunny
    Poziom 10  

    Po sprawdzeniu wg wskazówek napisze jakie rezultaty. Dzieki za wskazówki. Jeszcze jedno pytanie mi sie nasunelo na mysl czy w oplach jak zwolnie blokade linki gazu to ona ma luz i dopiero lapie i obroty sie zwiekszaja - ??

    0
  • #8 23 Mar 2004 20:47
    teges

    Poziom 21  

    Pozwolnieniu pedału gazu linka powinna swobodnie zwisać, przepustnica powinna zamknąć się do końca i nie ma żadnego luzu jałowego linki.

    0
  • #9 02 Kwi 2004 14:21
    Bunny
    Poziom 10  

    Witam

    Wymienilem czujnik temperatury na nowy i jest to samo. Ale Przepustnica zamyka sie dobrze. Zauwazylem natomiast ze jak odlacze przeplywomierz to obroty spadaja do 1000 i faluja do 1200.(1000..1200..1000.12000 itd)

    Moze to jest uszkodzenie przeplywomierza bo jak go podlaczam spowrotem (czyli kabel do niego dochodzacy wpinam) to spowrotem obroty wchodza na ponad 3000 tys

    Co wy na to

    pozdrawiam
    Patryk

    0
  • #10 02 Kwi 2004 20:34
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV

    Witam
    Między filtrem powietrza a miernikiem ilości zasysanego powietza znajduje się taka gruba gumowa rura (harmonijka),zdemontuj ją i obejrzyj dokładnie czy nie jest dziurawa - miałem takie same objawy w swojej Vectrze 2.0i 89",u mnie dziura była od spodu w/w rury.

    0
  • #11 02 Kwi 2004 22:27
    Bunny
    Poziom 10  

    Dzisiaj bylem u mechanika i wymienil potencjometr prxepustnicy a pozniej regulowal jakies srubki przy przepustnicy i sa obroty ponizej 1000 - ale jutro bedie ogladal przeplywomierz i mysle ze ustawi juz na dobre

    podrawiam
    patyk

    0
  • #12 09 Kwi 2004 11:19
    Bunny
    Poziom 10  

    Sprawa z tymi obrotami rozwiazana. Wymienilem potencjometr przepustnicy - skasowalem bledy na sterowniku - smiga az milo. Nie mial przedtem takiego kopa jak ma teraz.

    Pozdrawiam
    Patryk

    1