Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Różne problemy z UNO 1.4

22 Mar 2004 21:32 5154 13
  • Poziom 14  
    Witam

    Przyszło mi jeździć ostatnio fiatem Uno (moje CC skradziono :-( ) i przy okazji mam kilka pytań odnośnie usterek.
    Ostatnio w czasie jazdy padł regulator napięcia i poszedł akumulator (wygotował sie elektrolit i wystrzeliły korki), popaliły się żarówki i spaliła się pompa paliwowa. Wylądował w serwisie (byliśmy w trasie) więc koszty spore. I przy okazji w serwisie znaleźli usterki w dlatego pytam(dodam jeszcze silnik 1,4 przebieg 200kkm 7 letnie):

    1. gdzie jest pompa paliwa (w baku?)

    2. to juz 3 regulator który padł w ten sam sposób w ciągu 2 lat - czy to jest normalne ? czy może świadzcy o jakimś uszkodzeniu?

    3. hamulce- pedał hamulca jest "gumowy" , bardzo słabo hamuje i głęboko wchodzi, po wymianie klocków, tarczy itp oraz po odpowietrzeniu dalej jest tak samo, płynu razcej nie ubywa - w serwisie twierdzą że to pompa hamulcowa - czy to możliwe żeby padła pompa w 7 letnim aucie (przebieg 200 kkm). Jak miał 100 kkm to jechałem tym autkiem i hamulce miał idealne.

    4. okazało się że bak zaczyna przeciekać - od spodu jest taka jakia naspawana ramka - i już wiem że to podobno normalne - wiec pytam czy można go jakoś kleic lutować czy coś? i czy da sie założyć jakiś plastikowy?

    5. po wymianie tej pompy paliwowej i świec rano po zapaleniu auto pracuje nierówno i ma niskie obroty, po rozgrzaniu jest dobrze. Czy tam jest jakaś regulacja - to jest wtrysk .

    Z góry dziękuje za odpowiedzi :-)
  • TestoTesto
  • Poziom 19  
    Tak, pompa paliwowa jest w baku. Co do regulator napiecie, to wydaj mi sie ze, alternator przeladowuje. Prosze sprawdzic mostki diodowe!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Regulator jest już wymieniony na oryginalny Magnetti Marelli - teraz ma dobre napięcie, a poprzednio był jakiś tani polski wynalazek :-(
    Teraz kombinuje co zrobić z bakiem i hamulcami
  • TestoTesto
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Do pompy paliwa jest dostęp od środka bagażnika, trzeba wyjąć wykładzinę. Czasami puszcza pod nią uszczelka a widać od spodu jak by ciekło z baku. Co prawda w serwisie mówią, że bak po 5-6 latach jest do wymiany i zakładają plastikowy, ale najpierw sprawdził bym tę uszczelkę pod pompą paliwa. Co do alternatora to rzeczywiście jest narażony na wilgoć, sczególnie w zimie, kiedy jest na ulicach dużo soli i może on lecieć.
    Co do hamulców to może być rzeczywiście wina pompy.
  • Poziom 14  
    Zaglądnąłem do baku od góry - uszczelka jest dobra jeszcze, tam jest suchutko, przecieka od spodu wiec chyba wymienie bak - jak mi sie uda to na plastikowy. No chyba że da sie go lutowac (spawac?) robił to ktos?

    A i następna rzecz się przytrafiła (ja to mam pecha :evil:) - w aucie jest zamontowany oryginalny centralny zamek (bez pilota alarmu itp). Problem jest taki, że jakiś czas po zamknięciu (zamykają się wszystkie dzwi) centralny otwiera zamki :x. Robi tak za każdym razem, w końcu wyjąłem mu bezpiecznik od centralnego
  • Poziom 13  
    Co do baku to mozesz sprobowac go skleic klejem do metalu dwuskladnikowym albo mata i zywica epoksydowa .Kolega tak zrobil i bylo OK. Niestety trzeba bak wymontowac albo spuscic paliwo .Powodzenia .
  • Poziom 15  
    Witam miałem okazje naprawiać cieknący bak w swoim uno.Po wyjęciu baku oczyściłem z rdzy miejsce przecieku .W trakcie pracy okazało sie ze nalezy cała "ramkę" oblutowac dookoła.Po oblutowaniu próba szczelnosci --- ciekło ,no to jeszcze raz polutowałem tym razem lepiej .Dla pewnosci zalałem jeszcze wszystko żywicą epoksydową .Po 24 godzinach farba do metalu i konserwacja .


    EFEKT : mija juz drugi rok od "klejenia baku" i jak na razie wszystko ok .Koszt 50-70 zł nie licząc oczywiscie własnej pracy, zaoszczędzone pieniązki (nowy oferowano za 600 zł!!!) obecnych cen nie znam .



    Życzę powodzenia w ewentualnym klejeniu baku i duzo duzo cierpliwośći :D
  • Poziom 14  
    Pytalem sie - nowy bak kosztuje w serwisie 600 zl (ale znalazłem w drugim serwisie za 450 heheh)
    Tak czy inaczej mam zamiar go naprawić - napisałeś że lutowałeś - czy tak jak się lutuje rynny ? Taką cyną z ołowiem?
  • Poziom 15  
    dokładnie lutowałem bak tak jak rynny :D
    Najtansza cyna z marketu (taka w laskach ) i kwas do lutowania rynien .
    Żywicą zalałem dla pewnośći (klej dwuskładnikowy dragon ).
    Dla bezpieczenstwa bak był zanurzony w wanience z wodą tylko górna część wystawała którą lutowałem (opary paliwa).
    Pojedyncza lutownica do rynien o mocy 200W słabo grzała taką powierzchnię więc musiałem wspomagać się palniczkiem na gaz do zapalniczek z marketu (taniocha za 8-15 zł ).
  • Poziom 22  
    Uszkodzenia regulatora napięcia są dość powszechne dlatego też aby zabespieczyć się przed innymi uszkodzeniami spowodowanymi przez jego awarię proponuję zamontowanie wskaźnika napięcia akumulatora. Wskażnik takowy umożliwia nam ocenę stanu naładowania akumulatora oraz kontrolę napięcia ładowania.
    Można wykonać go samemu (najprostsze to kilka elementów) lub kupić (koszt kilkunastu zł, czyli niewiele w porównaniu do strat jakie może spowodować brak wiedzy o zbyt dużym napięciu ładowania).
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    W moim Unie bak też rosił od spodu bo pogniotłem go na jakimś wysokim krawężniku. Zajechałem do mechanika, on polutował go jakims kwasem, zasmarował czymś jeszcze i juz nie cieknie. Pompka paliwa faktycznie jest w baku, ale tylko w Uniaczach z wtryskiem. A hamulec...no cóż- pompka. Pomino, ze autko jest w miarę bezawaryjne to przy takim przebiegu cudów nie nalezy się spodziewać:)
  • spec od auto-elektro
    po co wywalasz zpowrotem na forum taki stary temat?
  • Poziom 15  
    A zbiorniki paliwa najłatwiej skleić poxiliną jest odporna na działanie paliwa i zazwyczaj trzyma jak spaw.