Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BRC Sequent Fast - problemy z instalacją.

07 Gru 2008 16:06 3521 4
  • Poziom 19  
    Witam !

    Najpierw opowiem wam swoją historię :D a potem postawię parę pytań :!:

    Jest sobie auto (moje auto) Seat Cordoba 6L 1.4/16V. W nim instalacja gazowa BRC Sequent Fast (reduktor Sequent 1200, wtryski Keihin), która raz lepiej raz gorzej, ale działa...teraz raczej gorzej.

    Instalację założył poprzedni właściciel w salonie SEAT-a (może nie od razu przy kupnie auta ale napewno jest prawie tak stara jak ono samo - czyli już 5 lat i przebieg na dzisiaj 115000 km)

    Gdy stałem się posiadaczem tego auta...jakieś 2 lata temu, obserwowałem tylko że przy przełączaniu z benzyny na gaz lekko tracił na mocy ( jakby brakło paliwa ale którego ? hmm...) po czem jechał dalej bez problemu. Na jałowych obrotach objawiało się to tym że spadały one w momencie przejścia tak że prawie się dławił (gasł) ale jakoś dalej pracował. Co do temp. przełączenia to tak na oko (po wskazaniu zegarów) była ustawiona coś na ok. 50-60°C lecz to dławienie obserwowałem niezależnie czy silnik był ciepły czy już dobrze rozgrzany ( no może po rozgrzaniu było to mniej widoczne ale było)
    Obroty czasem falowały na jałowym, a czasem nie...zależało to nie wiem od czego ( gazu, aury, humoru instalacji hehe...)

    Ja przejechałem już autem ok 35000 km, 2 razy wymieniałem oba filtry (zastanawia mnie że filtr fazy lotnej jest tak zasyfiony, a chyba nie powinien ?!)
    Aha dodam jeszcze że świece także wymieniłem jakieś 20000 km temu (czy już czas na nowe ?)

    Ostatnio pojawiły się takie oto problemy w czasie jazdy:

    - falowanie obrotów na jałowym biegu, bardziej niż zwykle (oczywiście tylko na gazie, po przełączeniu ręcznie na benzynę jest ok.)
    - przy równej jeździe np. 90km/h czuć że wyraźnie poszarpuje autem...takie lekkie dławienie ( jakby nie palił na cylinder, nie dostawał paliwa ?) po przełączeniu na benzynę ok.
    - potrafi sam przełączyć się na benzynę gdy np. zdejmiemy na chwilę nogę z gazu (hamowanie silnikiem, redukcja biegu) oczywiście silnik ciepły...

    I teraz pytania:

    Czy to może reduktor (ze względu na wiek, ten syfek w filtrze lotnym, prawdopodobne spadki ciśnienia), reduktor który mam to BRC Sequent 1200 - czy można go zastąpić modelem Sequent 800 ?
    Jak rozumiem bez podpięcia się do komputera się nie obędzie...sakramentalne pytanie :!:
    Czy ktoś zna jakiś dobry warsztat na północnym Mazowszu...bo ja szukam i każdy mówi że jak już to robi Sequent 24 a to nie to samo co ten mój i że nie ma softu, albo czasu....słowem do kitu...

    Post może długi...ale zbierało się to we mnie przez długi czas...:|

    Jeżeli znajdzie się jakaś dobra dusza niedaleko ode mnie to na serio...dam zarobić...byleby się człek znał i naprawił :)

    A może z innej beczki....wywalić dziadostwo i założyć coś innego hmm....co sądzicie...?

    pozdrawiam i liczę na odzew i opinie lub podpowiedzi

    cześć:D

    pasc

    ps: naczytałem się postów tutejszych o gazie że mi łeb pęka, i jedno wam powiem....wiem że nic nie wiem :|
  • Poziom 28  
    przy tym przebiegu to najpierw nalezaloby przyjrzec sie reduktorowi
  • Poziom 20  
    Witam.
    Posiadam instalacje BRC nową i to też mam od samego początku:
    - falowanie obrotów na jałowym biegu, bardziej niż zwykle (oczywiście tylko na gazie, po przełączeniu ręcznie na benzynę jest ok.) raz faluje a raz nie
    - przy równej jeździe np. 90km/h czuć że wyraźnie poszarpuje autem...takie lekkie dławienie ( jakby nie palił na cylinder, nie dostawał paliwa ?) po przełączeniu na benzynę ok.
    Rozmawiałem z gazownikiem , który mi ją zakładał i też nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi. Byc może te falujące obroty zależą od jakości gazu tak ja to zauważyłem. Przy równej wolnej jeździe też mi zrywa (obroty 1200-1300).
    Mam drugie auto z inną instalacją i jest Ok. Tyle moich uwag.
    Powodzenia
  • Poziom 17  
    Witam mozesz sprawdzic sobie reduktor sam wez odlacz wezyk podcisnienia w reduktorze zeby samochód chodził na gazie i wez jesli masz tester do spradzania LPG i psiknij do wezyka od strony silnika i zobacz czy podcisnienie wypycha pianke jesli tak to reduktor juz jest zuzyty przy takim przebiegu te reduktory juz puszczały gaz własnie podcisnieniem ewentualnie moga puszczac juz wtryski jak nie byl czesto wymieniany filtr fazy lotnej bo one maja filterek w srodu wtryskiwacza który bardzo czesto sie zapycha przy braku wymiany filtra fazy lotnej ale na pierwszy rzut wez reduktor do sprawdzenia
  • Poziom 19  
    witam ponownie :)

    odpowiem sobie sam ku potomności...otóż auto jest już po zabiegach czyli:

    wymienono reduktor ( a dokładnie złożono z dwóch jeden, co ciekawe model Sequent 800 różni się od Sequent 1200 sprężynami w środku - są dwie - i to one odpowiadają za ciśnienie gazu dochodzącego do listwy wtryskowej)
    stary reduktor miał ciśnienie na jałowym biegu ok 800-700mBar nowy ma 1300-1200mBar...czyli jest dobrze

    za szarpanie odpowiedzialny był wtrysk na 3 cylindrze a dokładnie kabelki które oderwały się od wtyczki i tak sobie dotykały "na słowo" to szarpanie i mułowatość

    sprawdzono wszystko programem i teraz można powiedzieć że jest okej...czego i innym walczącym z instalacjami w swoich autach życzę


    pozdrawiam :D